Про "маузери" і британську ощадливість

З 2003 р. на озброєння повітряних сил Великої Британії, Німеччини, Італії та Іспанії надходить багатоцільовий винищувач EF2000 "Тайфун" (остання назва не використовується в Німеччині - історична пам'ять...).
Вбудоване озброєння його становить 27-мм гармата ВК27 виробництва "Маузер" (тепер - частина концерну "Рейнметал"). Взірець досить знаний, використовується, зокрема, на "Торнадо" і "Гріпенах".
Німеччина, Італія та Іспанія жодних сумнівів щодо доцільності бортової гармати не мали.  Британці ж спробували заощадити на ній. У 1999 р. вони ухвалили рішення про те, що "маузерами" озброять тільки 53 "Тайфуни" серії "транш 1", решта ж британських "Тайфунів" гармату не отримають. Але... Гармата важила сотню кілограмів, і цю втрату маси треба було компенсувати - бо порушилось балансування літака. Взялись за проектування баластного вантажу, який мав встановлюватись замість гармати - але вийшли за бюджет. Тому постановили: гармати на британських "Тайфунах" встановлять... але їх не будуть використовувати (не купуватимуть запчастини і боєприпаси, а самі гармати гарненько змастять і законсервують). Однак досвід кампанії в Афганістані показав, що бортові гармати для винищувачів є необхідним, та й сухопутні командири наполягали на цьому. Зрештою, у 2006 р. британці ухвалили: гармати на "Тайфунах" з баласту знову стануть зброєю... Скільки коштів поглинула вся ця історія - хто зна...

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М