EMBRAER STOUT - подивимось, що з того вийде...

 

13 листопада під час конференції "Національний оборонний семінар" був презентований новий проєкт фірми EMBRAER - військово-транспортний літак STOUT (Short Take-Off Utility Transport). Угода про створення цього літака була укладена мід Повітряними силами Бразилії і фірмою-виробником в грудні 2019 р.

 STOUT має бути легким військо-транспортним літаком з коротим злетом і посадкою, за габаритами близьким до пасажирського літака ЕМВ-120 "Бразиліа" (довжина і розмах крила близько 20 м). Родзинкою нової машини стане комбінована силова установка: два турбогвинтових двигуни і два електромотори (на кінцях крила). Наскільки мені відомо, це перший проєкт військово-транспортного літака з такою силовою установкою, який перейшов в практичну стадію реалізації. Однак сенс такого гібридного рішення збагнути не можу...

STOUT побудований за класичною для військово-транспортних літаків схемою високоплана з хвостовою вантажною рампою. За вимогами замовника літак має оперувати з коротких грунтових злітно-посадкових смуг. Місткість його становитиме 30 пасажирів або 24 парашутисти, дальність польоту з вантажем 3000 кг - 2450 км. Крім базового варіанту, планується створення пасажирської й адміністративної модифікацій.

У Повітряних силах Бразилії STOUT має замінити літаки С-95 (ЕМВ-110) "Бандейранте" (близько 60 екземплярів у транспортному, морському патрульному та розвідувальному варіантах) і С-97 (ЕМВ-120) "Бразиліа" (18 екземплярів). Терміни обльоту прототипа поки не оголошувались.

Оновлення від 25.01.2023

Схоже, проєкт STOUT так і не буде реалізований... 20 січня міністр оборони Бразилії оголосив, що новим легким транспортним літаком для ВПС Бразилії стане Cessna 408 SkyCourier (таким чином, Бразилія може стати першою країною, яка придбає такі літаки для військової авіації). Після цього EMBRAER оголосила про замороження проєкту.


Треба сказати, що STOUT краще надавався б на роль військово-транспортного літака, ніж Cessna 408 - бо його проєктом передбачена наявність кормової рампи. Та й місткість його більша. Але бразильський уряд, вочевидь, не має коштів для інвестування у STOUT - він навіть скорочує закупівлі КС-390.

EMBRAER не втрачає надії - він шукає партнера для реалізації STOUTа вже як регіонального пасажирського літака, обіцяючи рекордно низьку витрату палива. Ну що ж, поживемо - побачимо…

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"