БТР-82А

 

«Традиції – їхнє всьо» - перше, що спадає на думку, коли бачиш черговий витвір козломордих, призначений для транспортування піхоти. «Новітній» «аналоховнєт» БТР-82А, взятий на озброєння 2011 р., за компонувальною схемою не відрізняється від БТР-60, спроєктованого ще в середині минулого століття. Головна її риса – кормове розташування двигуна. Вона диктувалась совєцькими людиноненависницькими засадами проєктування бойових машин, коли захищеність силової установки домінувала над зручністю і безпекою для екіпажу. В підсумку, десант мусив спішуватись або через верхні люки, або через бічні, розташовані між другою і третьою віссю чотиривісної машини. Бокові люки на БТР-80 мають збільшені розміри, але все ж не є надто зручними. А ось при проєктуванні більшості зарубіжних бронетранспортерів застосований людиноцентричний підхід: мотор знаходиться спереду, а в кормовій стінці корпусу влаштовані дверцята, або й навіть рампа з гідравлічним приводом. Завдяки цьому піхотинець у повному спорядженні може легко і без проблем спішитись під захистом корпусу БТР. Найцікавіше, що у 2015 р. росіяни показали БТР-87 – глибоку переробку БТР-82А з двигуном, перенесеним вперед і десантною рампою в кормі. Але... міністерство оброни шишкостану відмовилось від закупівлі цих машин, продовжуючи купувати БТР-82А. А солдати? А що солдати? Баби єщьо нарожают!

Власне, БТР-82А став совєрідним паліативом, тимчасовим рішенням після провалу затії зі створенням БТР-90 «Росток». БТР-82А – це, по суті, модифікація БТР-80 з посиленим озброєнням: башта з 14,5-мм і 7,62-мм кулеметами замінена іншою, з винесеною установкою 30-мм гармати і 7,62-мм кулемета. Схожий прийом свого часу застосували й українські конструктори, створюючи БТР-3Е. Але бойовий модуль, встановлений на українській машині, по-перше, має досконаліше прицільне обладнання, а по-друге – крім гармати й кулемета він має ще й ПТРК «Бар’єр».

Броньовий захист БТР-82А лишився на рівні попередника – тобто, теоретично він повинен захищати від 14,5-мм куль в лобові проєкції і 7,62-мм – в бічній. Однак, як показує бойовий досвід, цей захист гарантується далеко не завжди. На відміну від сучасних зарубіжних БТР, у БТР-82А немає ні днища V-подібного профілю, ні амортизованих сидінь екіпажу і десанту – що мало б знижувати вразливість при підриві на міні.

Поряд із БМП, БТР-82А є основними засобами транспортування піхоти в орді рашкостану, яка пішла навалою в Україну. Наші ж воїни успішно переробляють їх на металобрухт. Станом на 23 квітня втрати м-скалів склали 123 БТР-82А, з них аж 40 стали українськими трофеями.

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М