Естонські катери для ВМС України


Ви знаєте, все-таки, країни Балтії вміють дивувати! Не минуло й тижня від оголошення Естонією про передачу Україні двох катерів - як вони вже увійшли у склад наших ВМС під назвами "Ірпінь" і "Рені". Судячи з опублікованих фото, катери передані з основним озброєнням - кулеметними модулями. Як будуть використовуватись нові катери? Ризикну припустити, що у тому ж амплуа, що й в Естонії - для охорони рейдів. НМСД, для річкової флотилії вони не зовсім годяться.





26 квітня Міністерство оборони Естонії повідомило, що у партнерстві з Данією передало Україні два патрульних катери. Тип катерів не повідомлявся, однак з фото, яке ілюструє повідомлення МО Естонії у твітері, можна зробити висновок, що йдеться про 18-метрові катери Roland (P01) i Nachtigal (жарт J ) Risto (P02). Вироби практично нові – 2020 року випуску (флот прийняв їх на початку 2021 р.).

 

Основним завданням цих катерів у ВМС Естонії було «забезпечення військового захисту військових кораблів країн НАТО і країн-партнерів, які відвідують Естонію в морі та портах», з чого можна зробити висновок, що катери призначались переважно для протидиверсійної оборони. Також катери використовувались для забезпечення бойової підготовки та для навчання особового складу.


 

Катери для ВМС Естонії будувались фірмою Baltic Workboats за проєктом NAVY 18 WP, аналогічним 14 катерам для поліції Оману, замовленим наприкінці 2019 року за 50 млн. євро. Проєкт катера розроблений самою корабельнею і передбачає використання раніше запатентованого нею варіанта «водопрорізуючих» обводів носової частини Wave-Piercing Bow. Катери мають довжину 17,25 м, ширину 5,42 м і осадку 1,6 м. Вони споряджені частковим протикульним захистом. Озброєння мало складатись з дистанційно керованої установки Sea DeFNder бельгійської фірми FN Herstal на баку і двох 7,62-мм кулеметів на турельних установках. Силова установка – два дизелі Volvo Penta D13-1000. Максимальна швидкість сягає 33 вузлів, а дальність ходу – 230 миль (на 25 вузлах). Штатний екіпаж у ВМС Естонії складався з шести осіб.


 

Кілька слів про саму фірму Baltic Workboats. Знаходиться вона на о. Сааремаа, в невеличкому селі Насва, населення якого не дотягує і до півтисячі осіб. Заснована як судноремонтна майстерня у 1967 р., а в нинішньому вигляді функціонує з 1998-го. Має десь 200 працівників і спеціалізується на будівництві невеликих катерів і суден як цивільного, так і військового (чи правоохоронного) призначення. З 1998 р. Baltic Workboats здала замовникам майже чверть тисячі катерів і суден. Зростання попиту дозволило навіть відкрити філію в США – у Тампі на Флориді.

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М