"Подльот"
Сьогодні жертвою українських дроноводів став ще один
радар запорєбрікової ППО – «Подльот». Станція доволі специфічна, тож варто
придивитись до неї детальніше.
Днів десять тому ми розповідали про знищення радара «Нєбо-У».
Сьогоднішній персонаж навіть на перший погляд суттєво різниться – він має
значно компактнішу антену, але так само піднесену на щоглі на досить значну
висоту. Компактніші розміри зумовлені діапазоном хвиль, в якому працює радар –
сантиметровим, а не метровим, як у «Нєба». А ось висока щогла – це данина
призначенню РЛС. «Подльот», або ж за військовою номенклатурою 48Я6-К1 – це спеціалізований
радар для виявлення маловисотних цілей. Тож антену бажано підняти повище – щоб «зазирнути»
за можливі перешкоди і утворення рельєфу. Як ви бачите, на щоглі нижче від
основної антени є менша додаткова. Це антена вторинного радару – пристрою, який
нічого не випромінює, а приймає сигнали транспондерів літальних апаратів.
Власне, на «Подльоті» є дві такі антени, встановлені «спинами» одна до одної:
одна з них працює в міжнародному стандарті SIF Mk XII, а інша – в російському стандарті.
«Подльот» - радар трикоординатний, тобто він визначає не
лише азимут і дальність до цілі, але й її висоту. Максимальна висота виявлення
цілі – «лише» 10 км, що суттєво менше, ніж у «Нєба». Але водночас 48Я6-К1
здатен далі «заглянути» на малих висотах. Максимальна дальність виявлення сягає
200 км, а у «додатковому режимі» (у чому його суть – чесно, не знаю) – навіть 300
км. Але з огляду на сьогоднішню атаку, варто звернути увагу
на ще один показник – мінімальну дальність виявлення. Для «Подльота» вона
становить 10 км – ближче радар «не бачить». Ось вам і відповідь на питання – а як
же дрон зміг атакувати РЛС протиповітряної оборони.
В російській системі ППО радари 48Я6-К1 використовуються
як доповнення до штатних радіолокаційних засобів ЗРК С-300 і С-400. Постачання
таких РЛС у війська почалось у 2015 р.
Комплекс радару «Подльот» потребує для транспортування і
розміщення три чотиривісних автомобілі КамАЗ. На одному розташовується
апаратна, на другому – антенно-фідерна система, на третьому – дизель-генератори.
Враховуючи можливість розміщення машин на певній віддалі одна від одної, знищити
їх, так би мовити, одним махом, досить складно. Скажімо, у сьогоднішньому
повідомленні прямо зазначено – уражені антена і дизель-генератори. Апаратна
кабіна, ймовірно, вціліла. Ну, і варто згадати те, що сьогоднішня жертва – це вже
третє зафіксоване ураження «Подльота» за час російсько-української війни. 19
липня 2022 р. такий радар, встановлений у Лазурному (Херсонська область,
узбережжя Чорного моря) був накритий залпом HIMARSa. 1 листопада 2023 р. був уражений «Подльот» в Шебекінському
районі БНР. Цього разу спрацювали фахівці ГУР, ССО і 1-ї окремої бригади
спецпризначення. Сьогодня ж удару завдали група ГУР «Гуси-9» спільно з
військовослужбовцями 15-ї окремої бригади артилерійської розвідки «Чорний ліс».
Використовувались при цьому ударні БпЛА польського виробництва Warmate.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар