"Подльот"

 


Сьогодні жертвою українських дроноводів став ще один радар запорєбрікової ППО – «Подльот». Станція доволі специфічна, тож варто придивитись до неї детальніше.

 

Днів десять тому ми розповідали про знищення радара «Нєбо-У». Сьогоднішній персонаж навіть на перший погляд суттєво різниться – він має значно компактнішу антену, але так само піднесену на щоглі на досить значну висоту. Компактніші розміри зумовлені діапазоном хвиль, в якому працює радар – сантиметровим, а не метровим, як у «Нєба». А ось висока щогла – це данина призначенню РЛС. «Подльот», або ж за військовою номенклатурою 48Я6-К1 – це спеціалізований радар для виявлення маловисотних цілей. Тож антену бажано підняти повище – щоб «зазирнути» за можливі перешкоди і утворення рельєфу. Як ви бачите, на щоглі нижче від основної антени є менша додаткова. Це антена вторинного радару – пристрою, який нічого не випромінює, а приймає сигнали транспондерів літальних апаратів. Власне, на «Подльоті» є дві такі антени, встановлені «спинами» одна до одної: одна з них працює в міжнародному стандарті SIF Mk XII, а інша – в російському стандарті.


 

«Подльот» - радар трикоординатний, тобто він визначає не лише азимут і дальність до цілі, але й її висоту. Максимальна висота виявлення цілі – «лише» 10 км, що суттєво менше, ніж у «Нєба». Але водночас 48Я6-К1 здатен далі «заглянути» на малих висотах. Максимальна дальність виявлення сягає 200 км, а у «додатковому режимі» (у чому його суть – чесно, не знаю) – навіть 300 км. Але з огляду на сьогоднішню атаку, варто звернути увагу на ще один показник – мінімальну дальність виявлення. Для «Подльота» вона становить 10 км – ближче радар «не бачить». Ось вам і відповідь на питання – а як же дрон зміг атакувати РЛС протиповітряної оборони.

 

В російській системі ППО радари 48Я6-К1 використовуються як доповнення до штатних радіолокаційних засобів ЗРК С-300 і С-400. Постачання таких РЛС у війська почалось у 2015 р.

 


Комплекс радару «Подльот» потребує для транспортування і розміщення три чотиривісних автомобілі КамАЗ. На одному розташовується апаратна, на другому – антенно-фідерна система, на третьому – дизель-генератори. Враховуючи можливість розміщення машин на певній віддалі одна від одної, знищити їх, так би мовити, одним махом, досить складно. Скажімо, у сьогоднішньому повідомленні прямо зазначено – уражені антена і дизель-генератори. Апаратна кабіна, ймовірно, вціліла. Ну, і варто згадати те, що сьогоднішня жертва – це вже третє зафіксоване ураження «Подльота» за час російсько-української війни. 19 липня 2022 р. такий радар, встановлений у Лазурному (Херсонська область, узбережжя Чорного моря) був накритий залпом HIMARSa. 1 листопада 2023 р. був уражений «Подльот» в Шебекінському районі БНР. Цього разу спрацювали фахівці ГУР, ССО і 1-ї окремої бригади спецпризначення. Сьогодня ж удару завдали група ГУР «Гуси-9» спільно з військовослужбовцями 15-ї окремої бригади артилерійської розвідки «Чорний ліс». Використовувались при цьому ударні БпЛА польського виробництва Warmate.

 


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М