Знай свого ворога: нові "Пластуни"
Продовжимо розгляд експонатів шоу «Армія-2024». Сьогодні –
про вироби фірми «Русскіє вєздєходи Пластун», яка представила одразу кілька зразочків.
Два з них – це варіації вже відомого снігоболотохода «Пластун-СН», про якого яписав у січні. Один з виставкових екземплярів обладнаний глушилкою дронів
ОПД-712 «Щіт». Інший – телескопічною щоглою з оптоелектронними пристроями
спостереження АТМ-75 і РТР-900М.
Новинкою є «Пластун-2» - гусеничний снігоболотохід збільшеної
вантажопідйомності, але, на відміну від «Пластуна-СН», не броньований. По суті,
це гусенична вантажівка (чи радше сказати, пікап – з огляду на
вантажопідйомність, яка становить 1500 кг). На «Пластуні-2» замість бензинового
мотора від «Лади» встановили дизель потужністю 85 кВт – рішення значно краще,
ніж двигун від легковика. Однак заявлена максимальна швидкість 90 км/год – це явно
з галузі ненаукової фантастики. Думаю, реально цей показник рази в півтора або
й у два менший.
На виставці «Пластун-2» був представлений теж у двох
варіантах: проста вантажна платформа з двомісною кабіною і машина з закритим
кузовом, шестимісною кабіною, за якою розташований багажний відсік.
Найцікавіший – третій виріб, колісний всюдихід «Пластун-ТТ»
(ТТ – «тактічєскій транспортьор»). Це спроба створити російський аналог
китайської машинки «Дезерткросс». «Пластун-ТТ» - двовісний, причому без
звичного рульового механізму – поворот здійснюється зміщенням передньої і
задньої секцій відносно одна одної на кут до 30°. Це дозволило використати
однотипні передній і задній мости (задній міст від «Газелі»). Мотор ВАЗ-21214
потужністю 63 кВт – це переробка ВАЗ-21213 від «Ниви».
Конструкція кузова максимально проста: каркас зі сталевих
труб діаметром 32 мм і обшивка з 2-мм алюмінієсвих листів. В передній частині
встановлена лебідка з тяговим зусиллям 3600 кг. Вантажопідйомність «Пластуна-ТТ»
- 1000 кг; він може перевозити до десяти осіб.
Деякі джерела вказують, що міністерство нападу ри-фи вже
замовило 40 «Пластунів-ТТ». Але... Пам’ятаєте, на початку року я писав про
плани довести випуск «Пластунів-СН» до 4-5 машин на тиждень? Так от, є великі
сумніви, що фірма змогла хоча б наблизитись до цього показника. Інакше б лік
знищеним машинам цього типу неминуче зростав. А так – «Пластун-СН», знищений 22
листопада минулого року лишається єдиною втратою таких всюдиходів. От і з «Пластунами-ТТ»,
думаю, буде така ж історія: замовлених 40 штук робитимуть місяці три-чотири.
|
«Пластун-СН» |
«Пластун-2» |
«Пластун-ТТ» |
Місткість, чол. |
2-8 |
2-10 |
2-10 |
Власна маса, кг |
3800 |
3500 |
1850 |
Вантажопідйомність, кг |
3600 |
5000 |
2850 |
Довжина, мм |
4800 |
5400 |
5150 |
Ширина, мм |
2500 |
2450 |
1990 |
Висота, мм |
1950 |
2350 |
2300 |
Кліренс, мм |
500 |
500 |
280 |
Потужність двигуна, кВт |
78 |
85 |
63 |
Максимальна швидкість, км/год |
50 |
90 (?) |
100 |
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар