Patroller - безпілотний мотопланер

 

Передсерійний екзмепляр Patroller'a

Днями було опубліковане повідомлення про замовлення Грецією нових розвідувальних БпЛА класу MALE Patroller виробництва французької фірми Safran. Цей безпілотник є далеко не новим, але лише недавно здобув перші замовлення. Отже, що це за апарат?

 

Patroller, на відміну, скажімо, від «Байрактара», не проєктувався «з нуля» - він використовує готову платформу, німецький мотопланер Stemme ASP S15. Літальні апарати такого класу характеризуються крилом великого видовження, що забезпечує надзвичайно добру аеродинамічну якість. Мотопланери літають повільно, але завдяки малій витраті палива можуть дуже довго триматись в повітрі.

 

Stemme ASP S15 за аеродинамічною схемою – високоплан з крилом розмахом 18 м. Шасі – як у «справжнього» літака, триколісне з передньою опорою, ховається в повітрі. Чотиритактний чотирициліндровий двигун Rotax 914F потужністю 113 к.с. приводить у дію трилопатевий тягнучий гвинт. Мотопланер двомісний, місця пілота і пасажира розташовані поруч.

 

Мотопланер Stemme ASP S15 вперше був представлений на Берлінському авіасалоні ще у 2000 р. Випробування прототипу безпілотного варіанту під назвою Patroller почались в червні 2009 р. Такий БпЛА може перебувати в повітрі до 30 годин, а його корисне навантаження сягає 250 кг (у тому числі до 160 кг під крилом). Максимальна швидкість безпілотника становить 314 км/год, крейсерська ж значно менша – 92 км/год. Робоча стеля – 7620 м. Основа цільового обладнання безпілотника – електронно-оптична станція Euroflir 410 (з телевізійною і тепловізійною камерами) під носовою частиною фюзеляжу. В комплексі використовується станція управління від попередньої розробки Safran – БпЛА Sperwer.

 

Пошук покупців для Patroller’а тривав дуже довго. Найближчим до придбання свого часу був Єгипет. 2015 р. Safran навіть підписала угоду з об’єднанням АОІ про створення в цій країні виробничих потужностей з випуску таких БпЛА, а також навчального центру. Однак практичної реалізації угода так і не дочекалась. Нарешті, на Patroller звернуло увагу рідне міністерство оборони. Франція замовила п’ять комплексів (28 БпЛА – по 5 на кожен комплекс плюс три резервних) з поставкою до 2030 р. У 2023 р. почалась дослідна експлуатація передсерійного Patroller’а в 61-му артилерійському полку.

 

Щодо грецького контракту. Ця країна замовила чотири БпЛА Patroller і три наземні станції управління для заміни безпілотників Sperwer у двох батальйонах розвідки та інформаційних технологій (Tagma Epitirisis Pliroforikis) – 472-му в Кавалі (на північному сході материкової Греції) і 473-му в Іракліоні (о. Крит). Ці батальйони підпорядковуються не артилерії чи армійській авіації, а військам зв’язку.

Патрульний мотопланер Stemme ASP S15-1 польських прикордонників
 

І ще одна цікава деталь. Польща з 2015 р. використовує в прикордонній охороні два пілотованих мотопланери Stemme ASP S15-1 в патрульному варіанті. Ці машини теж обладнані електронно-оптичною станцією, але на відміну від Patroller’а вона змонтована під правою консоллю крила.

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"