Дещо про безпеку польотів: Індія
Думаю, багато хто з моїх читачів учора бачили кадри падіння у пласкому штопорі чергового індійського МіГ-29. Вочевидь, у мисливця "здохли" обидва двигуни, і він буквально звалився на землю. Пілот катапультуватись не встиг...
Сьогодні ж я натрапив на деяку цікаву інфографіку (в твітері @someplaosint), до якої варто придивитись детальніше.
Більшість бойових літаків, які експлуатуються ПС Індії упродовж останніх пів століття,
виготовлені місцевим концерном Hindustan Aeronautics Limited (HAL) - за іноземними ліцензіями
або ж за власними проєктами. І перша картинка показує нам аварійність цих машин.
Як бачимо, цифри є достатньо вражаючими, особливо для літаків випуску 70-90-х років минулого століття -
МіГ-21, МіГ-27 і "Ягуар". Що характерно - у цій трійці лідерів за втратами є як машини совєцького
походження, так і британсько-французький мисливець-бомбардувальник. Це наштовхує на думку про те,
що причиною втрат є не стільки конструкційні вади, скільки криворукість індійських фахівців. Менталітет
не проп'єш... У совдєпії теж був свій "лідер" з якості виробництва - Тбіліський авіазавод. І тут менталітет
відігравав ключову роль...
Що характерно - Су-30МКІ поки суттєво не дотягує до середніх показників. Хоч індуси вже втратили
практично ескадрилью таких літаків, але на тлі загальної кількості виготовлених машин цього типу -
показник відносно незначний.
А ця картинка - порівняння втрат німецьких "літаючих трун" - "Старфайтерів" - та індійських МіГ-21.
Щоправда, треба урахувати, що в ПС Індії МіГ-21 служили удвічі довше, ніж "Старфайтери" в люфтваффе.
І ще один нюанс: Японія з 210-ти "Cтарфайтерів", які експлуатувались з 1962 до 1986 рр., втратила лише
три (з них два у зіткненні в повітрі).
А ось ще цікаві порівняння. Показник аварійності індійських "Ягуарів" не тільки вищий за показник
однотипних англійських і французьких машин - він навіть перевищує аварійність німецьких "Старфайтерів".
Так само і аварійність індійських Су-30 удвічі вища, ніж парку однотипних машин в КНР, Алжирі, В'єтнамі,
Малайзії та Індонезії. Хоча тут в мене є сумніви - хтось знає реальні показники аварійності у військовій
авіації КНР?
Аномально високі показники аварійності характерні не тільки для літаків, зібраних в Індії, але й для
Аномально високі показники аварійності характерні не тільки для літаків, зібраних в Індії, але й для
імпортованих. Ось порівняння аварійності "Міражів 2000" - в ПС Індії, Франції, Республіки Китай і ОАЕ.
Які висновки? Культура виробництва і технічного обслуговування літаків в Індії сильно кульгає...
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар