Імпортозаміщений "Пєтропавловск-Камчатскій"
Давненько в нашій рубриці не було флотської тематики. Це
й зрозуміло – ОЗУ «ЧФ» нейтралізоване і продовжує розививатись тільки в екзилі.
Але й на інших морях-океанах відбуваються цікаві події. Сьогодні – власне, не
про ваєнна-марской флот, а про бєрєгавую ахрану фсб. Донедавна для патрулювання
в далекій морській зоні вона використовувала, в основному, два типи кораблів:
проєкту 1135.1 (адаптований флотський сторожовий корабель/фрегат; до цього
проєкту належить і наш «Гетьман Сагайдачний») та проєкту 97П (озброєний
криголам). Заміною для них мали стати кораблі проєкту 22100 (шифр «Окєан»),
спроєктовані спеціяльно для пагранцов. Достатньо великий (майже 92 м завдовжки,
3200 тонн), такий корабель мав би скромне озброєння, але добру морехідність, і
на додачу – льодовий клас корпусу.
Проєктування «Окєану» почалось у 2009 році. Корабель отримав
імпортну силову установку з німецькими дизелями і редукторами. Озброєння
обмежили 76-мм артустановкою і двома 14,5-мм кулеметами (щоправда, передбачили
можливість встановлення протикорабельних ракет «Уран»). Також корабель отримав
злітно-посадковий майданчик і ангар для гелікоптера Ка-27ПС. Передбачили і
можливість застосування БпЛА гелікоптерного типу – копії австрійського «Камкоптера».
Планувалось обладнати корабель пристроєм для спуску/підйому оглядових катерів,
однак на стадії проєктування від нього відмовились – вочевидь, козломорді
мастєровиє не змогли освоїти техніку, яка в цивілізованому світі є стандартом
для служб берегової охорони.
Планами передбачалось будівництво п’яти кораблів проєкту
22100 на корабельні в Зєлєнодольску. Перший з них – «Полярная Звєзда» - заклали
у 2012 році і ввели в стрій наприкінці 2016-го. Він базується на Мурманськ. А
далі почались проблеми. Прааавильно: імпартазамєщєніє! Початок агресії проти
України зумовив необхідність заміни німецької силової установки на
атєчєствєнную – дизелі Каломєнского завода і редуктори фірми «Звєзда». Другий
корабель – «Пєтропаловск-Камчатскій» - заклали у 2015 році і ввели в стрій в грудні
2019-го, третій – «Анадирь» - відповідно, у 2017-му і 2023-му. Обидва вони
базуються у Пєтропавловску-Камчатскому. А далі будівництво припинилось. Підписання
контракту на ще два кораблі планувалось на 2020 рік, але й досі не відбулось.
Яка причина? Криворукість мастєрових. За п’ять років експлуатації «Пєтропавловска-Камчатского»
накопичилось понад 70 актів про несправності. Ламалось буквально усе: головні
двигуни, валопроводи, холодильні установки, радар... При цьому в кращих
традиціях савєтского сервіса виробник визнав лише десь половину цих актів, а на
решту – звиняйте, гарантія закінчилась!
Корабель, нормативний термін служби якого визначений у 40
років, за перші п’ять років був небоєздатний 1074 дні – тобто, три роки з п’яти.
Дійшло до суду, який постановив – не враховувати в гарантійний термін простої
через несправності. Ми ж зі свого боку можемо лише вітати таку криворукість.
Так тримати!
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар