Імпортозаміщений "Пєтропавловск-Камчатскій"

 

Давненько в нашій рубриці не було флотської тематики. Це й зрозуміло – ОЗУ «ЧФ» нейтралізоване і продовжує розививатись тільки в екзилі. Але й на інших морях-океанах відбуваються цікаві події. Сьогодні – власне, не про ваєнна-марской флот, а про бєрєгавую ахрану фсб. Донедавна для патрулювання в далекій морській зоні вона використовувала, в основному, два типи кораблів: проєкту 1135.1 (адаптований флотський сторожовий корабель/фрегат; до цього проєкту належить і наш «Гетьман Сагайдачний») та проєкту 97П (озброєний криголам). Заміною для них мали стати кораблі проєкту 22100 (шифр «Окєан»), спроєктовані спеціяльно для пагранцов. Достатньо великий (майже 92 м завдовжки, 3200 тонн), такий корабель мав би скромне озброєння, але добру морехідність, і на додачу – льодовий клас корпусу.

 

Проєктування «Окєану» почалось у 2009 році. Корабель отримав імпортну силову установку з німецькими дизелями і редукторами. Озброєння обмежили 76-мм артустановкою і двома 14,5-мм кулеметами (щоправда, передбачили можливість встановлення протикорабельних ракет «Уран»). Також корабель отримав злітно-посадковий майданчик і ангар для гелікоптера Ка-27ПС. Передбачили і можливість застосування БпЛА гелікоптерного типу – копії австрійського «Камкоптера». Планувалось обладнати корабель пристроєм для спуску/підйому оглядових катерів, однак на стадії проєктування від нього відмовились – вочевидь, козломорді мастєровиє не змогли освоїти техніку, яка в цивілізованому світі є стандартом для служб берегової охорони.

 

Планами передбачалось будівництво п’яти кораблів проєкту 22100 на корабельні в Зєлєнодольску. Перший з них – «Полярная Звєзда» - заклали у 2012 році і ввели в стрій наприкінці 2016-го. Він базується на Мурманськ. А далі почались проблеми. Прааавильно: імпартазамєщєніє! Початок агресії проти України зумовив необхідність заміни німецької силової установки на атєчєствєнную – дизелі Каломєнского завода і редуктори фірми «Звєзда». Другий корабель – «Пєтропаловск-Камчатскій» - заклали у 2015 році і ввели в стрій в грудні 2019-го, третій – «Анадирь» - відповідно, у 2017-му і 2023-му. Обидва вони базуються у Пєтропавловску-Камчатскому. А далі будівництво припинилось. Підписання контракту на ще два кораблі планувалось на 2020 рік, але й досі не відбулось. Яка причина? Криворукість мастєрових. За п’ять років експлуатації «Пєтропавловска-Камчатского» накопичилось понад 70 актів про несправності. Ламалось буквально усе: головні двигуни, валопроводи, холодильні установки, радар... При цьому в кращих традиціях савєтского сервіса виробник визнав лише десь половину цих актів, а на решту – звиняйте, гарантія закінчилась!

 

Корабель, нормативний термін служби якого визначений у 40 років, за перші п’ять років був небоєздатний 1074 дні – тобто, три роки з п’яти. Дійшло до суду, який постановив – не враховувати в гарантійний термін простої через несправності. Ми ж зі свого боку можемо лише вітати таку криворукість. Так тримати!

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"