Авіація Держдепу
Поштовхом до написання цього посту стало чергове фото
українського «Руслана», на тлі якого – п’ять «Блек Хоків». Цим фото
проілюстровано новину про виведення з Іраку авіаційної ланки американського
посольства. А отже – з’явилась нагода сказати кілька слів про цю цікаву структуру.
Державний департамент США має власну авіаційну службу – State Department Air Wing (DoSAW). Власне, ця
назва є неформальною, офіційно ж ці служба називається Bureau
of
International Narcotics and
Law
Enforcement Affairs Office
of
Aviation (INL
Air
Wing або ж INL/A). Тобто авіація Держдепу знаходиться в підпорядкуванні
підрозділу, який відповідає за міжнародну співпрацю у боротьбі проти наркотиків
та іншій правоохоронній діяльності. Крім
того, ця структура забезпечує мобільність дипломатів та інших американських
службовців в країнах, де пересування наземним транспортом є ризикованим. В країнах,
де Держдеп допомагає в боротьбі з наркобізнесом, підрядники Авіаційного крила співпрацюють
з місцевими військовими та правоохоронними органами, тому їхні літальні апарати
несуть розпізнавальні знаки і бортові номери цих країн. Відповідні двосторонні
угоди укладені з ПС Болівії, Національною поліцією Колумбії, ПС Гватемали,
Пакистанським прикордонним корпусом та Національною поліцією Перу. Але в Іраку (та
раніше в Афганістані) Авіаційе крило діяло «під американським прапором», а його
літальні апарати несли американську цивільну реєстрацію.
Наскільки чисельним є парк DoSAW? Свіжіших даних не знайшов, але у 2018 р. він налічував
21 літак (8 DHC-8, 7 Beechcraft 1900, 3 Cessna 208-8, 2 AT-802 і 1 РС-6), а також аж 167 гелікоптерів (118 UH-1H II, 23 CH-46E, 22 HH-60L i 4 MD-530).
В Іраку посольська ланка DoSAW працює з 2003 р. – з часу скинення С.
Хусейна. Спочатку вона використовувала гелікоптери UH-1H II, а
її головним завданням було перевезення працівників посольства з аеропорту
Багдаду до посольства і у зворотньому напрямку. Потім надійшли потужніші UH-1N, але й їх замінила вісімка HH-60L – колишніх медико-евакуаційних гелікоптерів
армії США. Крім них ланка мала два літаки DHC-8. Останні з 19
до 29 червня виконали 12 евакуаційних рейсів, вивозячи з близькосхідних
посольств надлишковий персонал, після чого перелетіли в США. Тепер же виведені
й гелікоптери – останні п’ять 26 липня перевіз до США літак «Авіаліній Антонова»
Ан-124-100 (UR-82029).
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар