Авіація Держдепу

 

Поштовхом до написання цього посту стало чергове фото українського «Руслана», на тлі якого – п’ять «Блек Хоків». Цим фото проілюстровано новину про виведення з Іраку авіаційної ланки американського посольства. А отже – з’явилась нагода сказати кілька слів про цю цікаву структуру.

 

Державний департамент США має власну авіаційну службу – State Department Air Wing (DoSAW). Власне, ця назва є неформальною, офіційно ж ці служба називається Bureau of International Narcotics and Law Enforcement Affairs Office of Aviation (INL Air Wing або ж INL/A). Тобто авіація Держдепу знаходиться в підпорядкуванні підрозділу, який відповідає за міжнародну співпрацю у боротьбі проти наркотиків та іншій правоохоронній діяльності. Крім того, ця структура забезпечує мобільність дипломатів та інших американських службовців в країнах, де пересування наземним транспортом є ризикованим. В країнах, де Держдеп допомагає в боротьбі з наркобізнесом, підрядники Авіаційного крила співпрацюють з місцевими військовими та правоохоронними органами, тому їхні літальні апарати несуть розпізнавальні знаки і бортові номери цих країн. Відповідні двосторонні угоди укладені з ПС Болівії, Національною поліцією Колумбії, ПС Гватемали, Пакистанським прикордонним корпусом та Національною поліцією Перу. Але в Іраку (та раніше в Афганістані) Авіаційе крило діяло «під американським прапором», а його літальні апарати несли американську цивільну реєстрацію.

 

Наскільки чисельним є парк DoSAW? Свіжіших даних не знайшов, але у 2018 р. він налічував 21 літак (8 DHC-8, 7 Beechcraft 1900, 3 Cessna 208-8, 2 AT-802 і 1 РС-6), а також аж 167 гелікоптерів (118 UH-1H II, 23 CH-46E, 22 HH-60L i 4 MD-530).

 

В Іраку посольська ланка DoSAW працює з 2003 р. – з часу скинення С. Хусейна. Спочатку вона використовувала гелікоптери UH-1H II, а її головним завданням було перевезення працівників посольства з аеропорту Багдаду до посольства і у зворотньому напрямку. Потім надійшли потужніші UH-1N, але й їх замінила вісімка HH-60L – колишніх медико-евакуаційних гелікоптерів армії США. Крім них ланка мала два літаки DHC-8. Останні з 19 до 29 червня виконали 12 евакуаційних рейсів, вивозячи з близькосхідних посольств надлишковий персонал, після чого перелетіли в США. Тепер же виведені й гелікоптери – останні п’ять 26 липня перевіз до США літак «Авіаліній Антонова» Ан-124-100 (UR-82029).

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"