Совєтські стартапи в авіаційній промисловості
В одному з телеграм-каналів нещодавно виклали цікаві документи, які змусили мене згадати свою докторську дисертацію - працюючи над нею свого часу немало покопався в архівах совєтської доби. Ці документи чудово ілюструють явище, яке можна назвати "совєтськими стартапами" - коли ініціативний інженер (або й не інженер) вибивав кошти під свій "нє імєющій аналогов" проєкт. Створювалось конструкторське бюро, проєкт включався в план дослідних робіт, перекочовуючи з одного річного плану в наступний... Кошти витрачались, а результату, як правило, не було. І в один чудовий момент терпець "інвестора" - Наркомату авіаційної промисловості - уривався. Фінансування припинялось, а стартапер в кращому разі повертався до своєї "доконструкторської" діяльності.
Перший документ - це доповідна записка Сталіну наркома авіаційної промисловості Алєксєя Шахуріна та його заступника з дослідного виробництва Алєксандра Яковлєва (так, того, що був одночасно й авіаконструктором. Конфлікт інтересів? Нєт, нє слишалі) про заплановані заходи щодо стартаперів-невдах від 8 квітня 1941 р. В преамбулі перераховані перспективні молоді головні авіаконструктори. Згаданий і Олег Антонов, який тоді працював в Каунасі, копіюючи "Шторх". І Таїров - про нього ще згадаємо.А далі - перелік "досягнень" шести головних конструкторів, які, витративши мільйони ржублів, не досягли помітних результатів, тобто, не довели свої вироби до серійного виробництва.Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар