Про іранський Белл 412

 


Кілька слів про вчорашнього здохлого кнура на прізвисько Раїсі. Точніше, не про нього, а про гелікоптер, який благополучно доставив Раїсі до мальовничого схилу гори, вкритого густим лісом, ну, а далі - в ісламське пекло (чи що там у них). Ні, це не Мі-171, як спочатку повідомлялось – Раїсі був не настільки азартним, щоб грати в російську рулетку (про те, як за порєбріком «вміють» робити цивільні гелікоптери, ми вжеписали). Він обрав машину продукції бездуховного і загниваючого Заходу – американської фірми «Белл»і . Спочатку згадувалось, що це був Белл 212, але згодом вдалось точно ідентифікувати машину – Белл 412 борт 6-9221 з ВІПівської ескадрильї. Повітряних сил Ірану. І ось тут починається інтрига...

 


«Яааак??? – налетіли «експерти» - не може бути! Адже Белл 412 почав випускатись вже після перемоги ісламської революції в Ірані і запровадження ембарго на постачання західної зброї!» Так то воно так, та тільки трошечки не так. Дюжину Белл 412 замовив ще шах у 1978 р. І дійсно, після революції постачання цих машин було заборонене. Історія тягнулась понад десять років, і перспективи її вирішення на користь Ірану з’явились 1989 р., коли фірма «Белл Текстрон» перенесла свою штаб-квартиру і завод в Канаду. Саме з Канади транспортні літаки Ан-124 «Руслан» і перевозили Белли 412 в Іран – суто «для цивільного використання». Але аятоллам, так само, як і кацапам, вірити не можна – і принаймні частина цих гелікоптерів опинилась в Повітряних силах.


 

Чому ж розбився гелікоптер з іранським прєзіком? НМСД, причина доволі прозаїчна – вкрай погані погодні умови. Припустити, що пілоти чи техніки ВІПівської ескадрильї мають недостатню підготовку було б наївно. Так само наразі ніщо не вказує на замах – хоча у Моссада руки довгі...

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"