ЛГБТ, тобто, МГТ-ЛБ

 

Виставочний екземпляр МГТ-ЛБ

За порєбріком готуються до відкриття щорічного форуму «Армія-2024». І хоч цього року він буде закритий для публіки, все ж інформація про новинки, які будуть на ньому представлені, з’являється в мережі. Сьогодні – про одну з них, під абревіатурою ЛГБТ (закреслено) МГТ-ЛБ.

 

Як можна здогадатись з цього позначення, мова йде про спробу козломордих створити заміну для МТ-ЛБ. Цей український багатоцільовий транспортер, хоч і далеко не новий, однак надзвичайно популярний. Нинішня російсько-українська війна підтвердила важливу якість мотолиги – його здатність до адаптації під конкретну галузь застосування. Різноманітними переробками МТ-ЛБ займаються як лаптєногі (про що ви вже мали змогу прочитати – наприклад, тут), так і наші фахівці (про що я теж писав). А от адекватної заміни досі створити не вдалось. За порєбріком на цю роль спочатку намагались просувати БТ-3Ф – бронетранспортер на базі БМП-3. Але одразу ж забракували через алюмінієвий корпус. У 2017 р. з’явились малюночки проєкту МГТ, який створювався підприємством «Спєциальниє проєкти машіностроєнія».

Малюночок МГТ з 2017 р.
 

Концептуально МГТ мав стати надзвичайно (як для запорєбрікових реалій) інноваційним. Гібридна силова установка, електротрансмісія, інтелектуальний комплекс бортового обладнання, можливість дистанційного управління... Не дивно, що у козломордих мастєрових нічого не вийшло, і з 2019 р. будь-які згадки про проєкт МГТ зникли з інформаційного простору. А ось зараз «випливла» його реінкарнація МГТ-ЛБ – значно простіша, без усіляких «інтелектуальних» і «гібридних» наворотів. Турбодизель потужністю 450 к.с. теоретично має забезпечити машині повною масою 16,5 тонн максимальну швидкість по шосе 70 км/год (на воді – 10 км/год). Запас ходу становить 800 км. МГТ-ЛБ має вантажопідйомність 2,5 т і може тягнути причеп масою 7 т. Машина вміщає двох членів екіпажу і вісім десантників. Компонування, наскільки можна судити, відповідає МТ-ЛБ – двигун знаходиться в середній частині корпусу, розділяючи відділення управління і десантний відсік. Виставочний екземпляр озброєний дистанційно керованим модулем з 12,7-мм кулеметом «Корд».

 

За заявами розробників, захищеність МГТ-ЛБ відповідає стандарту STANAG 4569 рівня 3 (витримує влучання бронебійної кулі 7,62х51 мм з відстані 30 м та осколків 155-мм снарядів при розриві на відстані 60 м), а протимінна стійкість – рівню 1 того ж стандарту (що означає практично ніяку стійкість – витримує вибухи ручних гранат і протипіхотних мін).

 

І ще одне. Зверніть увагу на якість зварювальних швів – добре помітну в носовій частині машини. Якщо вже на виставочному екземплярі вони такі неоковирні, то що ж буде на серійних? Ну, хоча з серійними я забігаю наперед – поки незрозуміло, чи вдасться козломордим довести цю машину до виробництва.

 Оновлення від 12.08.2024




Одразу мушу уточнити. Лаптєногі виклали кілька фото МГТ-ЛБ з інших ракурсів, і визнали, що це навіть не прототип, а лише макет

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"