БпЛА "Гром"

БпЛА "Гром", 2024 р.

Вчорашній «Ахотнік» - це не єдиний важкий швидкісний БпЛА, який створюється зараз за порєбріком. Компанія «Кронштадт» з 2020 року (принаймні, тоді стало відомо про цей проєкт) розробляє БпЛА «Гром». Наразі він демонструється у вигляді макетів – жодної інформації про початок випробуван в польоті не публікувалось. До того ж, вигляд «Грома» суттєво змінився з моменту першої презентації – ймовірно, остаточна його концепція ще не оформилась.

Макет "Грома-2", 2020 р.
 

Отже, на шабаші «Армія-2020» «Кронштадт» представив макет «Грома-2» - достатньо великого БпЛА з пласким фюзеляжем (завдовжки маже 14 м), тонким трапецієподібним крилом (розмахом 10 м), V-подібним хвостовим оперенням і двома двигунами (їхній тип офіційно не повідомлявся, але, ймовірно, це АІ-222-25 від навчально-бойового літака Як-130) зі спільним повітрозабірником над фюзеляжем. Конструктори визначали «Гром» на роль «вірного веденого», пріоритетним завданням якого мав стати прорив системи ППО противника і «розчищення» шляху для пілотованих літаків. Як зовнішній вигляд, так і концепція застосування «Грома-2» дуже нагадували американську розробку – XQ-58А Valkirie фірми Kratos. У 2021 р. цей макет, вже з тристійковим колісним шасі (на «Армії-2020» він стояв на якихось «милицях») демонстрували під назвою «Гром» - без цифри. Відтоді жодних новин про програму не було. І ось в серпні цього року на «Армії-2024» показали... черговий макет (а, може, й прототип) під назвою «Гром», але цілком відмінний від попереднього.

 


Нинішній «Гром» став одномоторним – на ньому встановлений двигун РД-93 (від мисливця JF-17). При цьому новомодне пласке сопло замінене традиційним осьовим. Традиційним стало і оперення з одним вертикальним кілем і горизонтальним стабілізатором. Габарити БпЛА практично не змінились: розмах крила 10 м, довжина – 13 м, висота на землі – 3,8 м. Максимальна швидкість, заявлена розробниками – 1000 км/год (тобто, апарат є дозвуковим), крейсерська – 650-800 км/год.


 

В цьогорічній ітерації «Грома» з’явився фюзеляжний відсік озброєння де можна розмістити дві доволі габаритні ракети – наприклад, Х-58УШК класу «повітря-поверхня» або Р-37М класу «повітря-повітря». Передбачено й чотири підкрильні вузли підвіски озброєння. Назагал у своєму нинішньому (не факт, що остаточному) вигляду «Гром» є значно менш інноваційним, ніж «Ахотнік» - у плані зниження радіолокаційної і теплової помітності. І ще одне: вже нічого не говориться про застосування «Грома» в ролі «вірного веденого» - лише у варіанті, керованому з землі. Чому? На мою думку, причина очевидна: фірма «Сухой» в ри-фи зараз є фактичним монополістом з виробництва пілотованих бойових літаків. Зрозуміло, що вона не горить бажанням допускати на роль «вірного веденого» виріб іншої фірми, а усіма силами буде пропихати саме «Ахотніка».

Фюзеляжний відсік озброєння
 

Які перспективи у «Грома»? Думаю, розробку цього БпЛА фірма «Кронштадт» (яка непогано заробляє на безпілотниках інших класів) спроможна самостійно довести, принаймні, до стадії льотних випробувань. А ось далі – все залежатиме від позиції міністерства напада ри-фи. В будь-якому разі, до серійного виробництва «Грома» мине ще кілька років.

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"