Анадіс
109 років тому, 23 жовтня 1916 року, в Одесі вперше піднявся в повітря новий виріб фабрики аеропланів Артура Анатри - біплан "Анадіс". Він був збудований в габаритах „Анасаля”, але обладнаний V-подібним восьмициліндровим мотором „Іспано-Сюїза” (замість зіркоподібного дев'ятициліндрового "Сальмсона"). Біпланна коробка й хвостове оперення повністю повторювали аналогічні вузли „Анасаль”, а ось фюзеляж суттєво різнився - це був фанерний напівмонокок овального перерізу, аеродинамічно чистої форми, але досить важкий.
Випробування йшли повільно, що викликало незадоволення замовника. 17 листопада 1916 р. конструктора Декана і льотчика-випробувача Робіне навіть звинуватили у саботажі. В червні наступного року випробування довелось взагалі зупинити через вихід з ладу двигуна (тріснуло одразу три поршні, а запасних не було). Контракт на постачання трьохсот „Анасалей” від 26 липня 1917 р. вже передбачав можливість обладнання частини літаків моторами „Іспано-Сюїза” замість „Сальмсонів”. Але в Росію „Іспано-Сюїзи” постачались в дуже обмеженій кількості і всі йшли на московський завод „Дукс”, де ними обладнували ліцензійні мисливці „Спад”. Налагодити ж ліцензійне виробництво „Іспано-Сюїз” не вдалось. Тож „Анадіс” так і залишився в єдиному екземплярі.
Машина була офіційно придбана у заводу 7 березня 1917 р., але пройшла військове приймання лише в жовтні того ж року. За час, поки літак стояв на заводі, невідомий художник постарався прикрасити його: на фюзеляжі, від кабіни до хвоста, він намалював прапори країн Антанти, а на нижньому крилі — двох пишнотілих красунь у пляжних костюмах із парасольками від сонця та декоративними собачками
Військовий льотчик штабс-капітан М. Макаров звернувся з пропозицією здійснити на „Анадісі” переліт по країнах-союзницях Росії за маршрутом Одеса-Салоніки-Рим-Марсель-Париж і у зворотному напрямі. Мету польоту він сформулював так (цит. мовою оригіналу): „…посетить фронты и заводы, увидеть авиацию союзников, показать русских летчиков, чтобы союзники лучше снабжали нас”. Незважаючи на весь хаос революційної доби, Макарову таки вдалось почати свій переліт, але на першій же ділянці маршруту відмовив двигун. Льотчик здійснив аварійну посадку в Румунії поблизу міста Ясси. Переліт закінчився, ледве розпочавшись, а разом із ним завершилась й історія „Анадіса”...
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783


Коментарі
Дописати коментар