На прицілі - "Охотнік"
Слідом за кораблями ОЗУ «ЧФ» довгі руки Сил спеціальних
операцій ЗС України дотяглись до ще одного піратського угруповання – бєрєгавой ахрани
пагранічнай служби фсб. На оприлюдненому кадрі з відео показано ураження дроном
патрульного корабля 2-го класу проєкту 22460 «Охотнік». Що ж це за посудина?
Проєкт 22460 був створений в середині 2000-х років і
характеризувався відмовою від прийнятого в морчастях пагранвойск кгб ссср
підходу, коли для цього формування будувались кораблі з озброєнням, майже
ідентичним кораблям ваєнна-морского флоту (нагадаю принагідно, що наш фрегат «Гетьман
Сагайдачний» первинно був закладений саме для цих морчастєй). «Охотнік» же – це
спроба реалізації західної концепції кораблів берегової охорони, з порівняно
слабким озброєнням, але добрими мореплавними якостями і високою автономністю.
Кораблі проєкту 22460 за довжини 62,5 м (типовий параметр
для західних корветів 80-90-х років минулого століття) і ширини 11 м мають
повну водотоннажність 750 т. Як заявляють кацапи, корабель цього проєкту може
діяти за хвиль до 6 балів і має льодові підкріплення корпусу (може діяти за
товщини криги до 20 см). Вони ж підкреслюють хороші побутові умови для екіпажу –
«єсть даже сауна і нєбальшой бассєйн». Обриси надбудови натякають на знижену
радіолокаційну помітність. Озброєння корабля – 30-мм шестистволка АК-630 і
чотири кулемети (два 14,5-мм в установках МТПУ і два 12,7-мм «Корд»). За такий
скромний склад озброєння кораблі проєкту 22460 прозвали «голубямі міра». Посилити
озброєння спробували тільки на останнбому кораблі серії, встановивши чотиризарядну
пускову установку «Гібка», яка використовує ракети ПЗРК «Ігла». Заявлялась
можливість доозброєння кораблів 57-мм артустановкою А-220 і протикорабельними
ракетами Х-35У, але наразі вона не реалізована. Корабель має майданчик для
легкого гелікоптера «Ансат» або Ка-226 (але без ангару) і може нести швидкісний
моторний човен.
Оскільки за порєбріком, як ми вже розбирали, не
випускаються сучасні корабельні дизельні двигуни, для «Охотніка» купували
німецькі двигуни MTU 16V4000M73L і німецькі ж головні редуктори
фірми ZF. Чотири дизелі потужністю по 3860 к.с. забезпечують кораблю максимальну
швидкість 28 вуз. Але їх вистачило тільки на п’ять перших кораблів. Далі ж
через санкції, як і в ситуації з МРК «Буян-М», довелось перейти на китайські
двигуни CHD622V20.
Бєрєгавая ахрана отримала
14 кораблів проєкту 22460. Три з них – «Сапфір» (введений в стрій 2015 р.), «Коралл»
(2015 р.) і «Дозорний» (2018 р.) побудувала «Васточная вєрфь» у Владивостоці, і
служать вони на Далекому Сході. Решту 11 виготовив завод «Алмаз» в санкт-лєнінбурзі.
«Брілліант» (2012 р.) і «Расул Гамзатов» (2021 р.) служать на Каспії, «Прєданний»
і «Бдітєльний» (обидва – 2017 р.) – в Арктиці, «Надєжний» (2016 р.) – в тимчасово
окупованій Східній Пруссії. Ще шість служать на Чорному морі: «Рубін» (2009 р.)
і «Жемчуг» (2012 р.) – в управлінні по Краснодарському краю, а «Ізумруд», «Амєтіст»
(обидва – 2014 р.), «Проворний» (2016 р.) і «Бєзупрєчний» (2017 р.) – в тимчасово
окупованому Криму, базуючись на Балаклаві.
Чорноморські кораблі
неодноразово «відзначились» в агресивних
акціях проти України ще задовго до широкомасштабного вторгнення – зокрема, «Ізумруд»
брав участь в захопленні українських катерів на підходах до Керченської протоки
25 листопада 2018 р. Але за деякими даними, в приціл українського безпілотника
потрапив не один з чорноморських «Охотніков», а каспійський «Расул Гамзатов» -
найновіший і найкраще озброєний представник серії. Якщо це відповідає дійсності
– то, ймовірно, атака пов'язана з черговим ударом по каспійських нафтовидобувних
платформах.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783


Коментарі
Дописати коментар