Корейські кораблі у флотах країн Латинської Америки

Колись я вже згадував, що латиноамериканські армії та флоти є одним з моїх захоплень. Відстежую їхній розвиток і вряди-годи пишу про них чисто для себе. Та все ж деякі епізоди і тенденції є досить цікавими для того, щоб поділитись ними. Сьогодні поговоримо про вплив Республіки Корея на розвиток флотів країн регіону. Не сказати, щоб він був вирішальним, але останніми роками стає все більш помітним.

 Венесуела

 Першою країною, яка отримала військові кораблі, побудовані на півдні Корейського півострова, стала Венесуела. На рубежі 70-х – 80-х років минулого століття ця країна активно оновлювала свої збройні сили за рахунок доходів від нафти – достатньо сказати, що Венесуела стала першою (і на два десятиліття єдиною) країною Латинської Америки, яка отримала винищувачі F-16. Торкнулись процеси оновлення і флоту, в тому числі й амфібійних сил. Шукаючи заміну для старих танкодесантних кораблів (ТДК) часів Другої світової війни (колишніх американських типу LST1), командування ВМС Венесуели звернуло увагу на пропозицію фірми Korea-Tacoma з м. Масан. Вона у 1981-82 рр. побудувала для ВМС Індонезії шість ТДК проєкту LST Mk 2 – фактичне відтворення старого американського проєкту, але на новому технологічному рівні. Такий підхід забезпечував прийнятні тактико-технічні характеристики за цілком невеликі гроші.

 

Кораблі, замовлені Венесуелою, різнились від індонезійських збільшеною на 4 м довжиною. Будувались вони досить швидко і були передані замовникові попарно у 1984 р.: «Капана» і «Есекуїбо» – в червні, а «Гоахіра» і «Лос Льянос» – в листопаді. Перші два перегнали у Венесуелу в жовтні 1984 р., а третій і четвертий – відповідно, в грудні 1984-го і на початку 1985-го. Тут на них встановили озброєння: спарену 40-мм артустановку «Дардо» (італійського виробництва, на баку) і два 20-мм «Ерлікони» (останні зняли у 2011-13 рр.).

 


«Гоахіра» серйозно постраждав від пожежі в червні 1987 р. і повернувся у стрій після ремонту лише в травні 1993-го. Станом на початок 2022 р. усі чотири кораблі продовжують нести службу.

 

Назва

Б/н

Корабельня

Спущений на воду

Вступив в стрій

Capana

T61

Korea-Tacoma, Masan, South Korea

25.3.1983

21.6.1984

Esequibo

T62

Korea-Tacoma, Masan, South Korea

25.3.1983

21.6.1984

Goajira

T63

Korea-Tacoma, Masan, South Korea

1983

20.11.1984

Los Llanos

T64

Korea-Tacoma, Masan, South Korea

1983

20.11.1984

  


Тактико-технічні характеристики танкодесантних кораблів типу Саpаnа

Водотоннажність стандартна, т

1800

Водотоннажність повна, т

4070

Довжина, м

104.0

Ширина, м

15.4

Осадка, м

3.00 (середня) / 4.20 (максимальна)

Кількість валів

2

Силова установка

2 ДД SEMT-Pielstick 16PA6V

Потужність, к.с.

6860

Максимальна швидкість, вуз

15

Дальність, миль (на швидкості, вуз)

7500(13)

Озброєння

1 x 2 - 40/70 АУ OTO-Melara Dardo, 2 x 1 - 20/90 АУ GAM-B01, ЗПП для гелікоптера

Місткість

1800 т вантажу (690 т – при висадці на необладнаний берег), 202 чол., 4 десантних катери LCVP

РЕО

навігаційний радар, оптоелектронна станція NA-18

Екіпаж

117

 

 

За півтора десятиліття після отримання ТДК типу «Капана» ВМС Венесуели знову звернулись до корабелів Республіки Корея – флотові знадобився новий танкер-заправник. Замовлення виконала корабельня «Хюндай Хеві Індастріз» в Ульсані. Корабель, названий «Сьюдад Болівар» (Ciudad Bolivar T-81), увійшов до складу флоту 23 вересня 2001 р.

 



«Сьюдад Болівар» за своїми характеристками наближається до універсальних транспортів постачання. Крім 4400 т палива, він може транспортувати ще понад 1000 т інших вантажів: авіаційного палива (100 т), прісної води (500 т), боєприпасів (8,9 т), продовольства (394 т, у т.ч. 8,9 т у морозильній камері).

 


Крім 78 членів екіпажу, корабель може перевозити 22 пасажирів. Є злітно-посадкова площадка і ангар для гелікоптера. А ось озброєння – суто символічне: пара 12,7-мм кулеметів (хоч і передбачене місце для встановлення 40-мм спарки "Дардо").

 




Тактико-технічні характеристики транспорта постачання Сiudad Bolivar

Водотоннажність повна, т

9750

Довжина, м

137.7

Ширина, м

18.0

Осадка, м

6.50

Кількість валів

2

Силова установка

2 ДД Caterpillar 3616

Потужність, к.с.

12500

Максимальна швидкість, вуз

18.5

Озброєння

2 x 1 – 12,7-мм кулемети, ЗПП і ангар для гелікоптера

Місткість

5400 т вантажу, 22 чол.

РЕО

навігаційний радар

Екіпаж

78

Колумбія 

У ХХІ столітті кораблі виробництва Республіки Корея поповнили ВМС Колумбії. В рамках програми оновлення флоту, відомої як «План Оріон 2», вони у 2014-2015 рр. отримали три патрульних катери типу «Пунта Еспада» (проєкт CPV-46). Два з них побудувала корабельня STX (розробних проєкту) в Чінхе, а ще один за ліцензією виготовила місцева верф COTECMAR. Корейський проєкт переміг німецький CPV-40 (фірми «Фассмер»; один катер отримано 2011 р.) не в останню чергу завдяки меншій вартості. Цього досягнуто, зокрема, завдяки застосуванню одновальної силової установки замість двовальної. Як наслідок – катери не надто швидкі, але дешеві в експлуатації. Озброєння – типове для патрульних катерів колумбійського флоту: американський 25-мм «Бушмастер» з ізраїльською оптоелектронною станцією та пара кулеметів.

 


Назва

Б/н

Корабельня

Закладений

Спущений на воду

Вступив в стрій

Punta Espada

PC146

COTECMAR, Cartagena

2014

31.10.2014

13.2.2015

Punta Soldado

PC147

STX, Jinhae, South Korea

5.2.2014

5.6.2014

31.10.2014

Punta Ardita

PC148

STX, Jinhae, South Korea

2014

5.12.2014

30.3.2015

 


Тактико-технічні характеристики патрульних катерів типу Punta Espada

Водотоннажність стандартна, т

250

Водотоннажність повна, т

284

Довжина, м

46.3

Ширина, м

7.09

Осадка, м

1.80

Кількість валів

1

Силова установка

1 ДД MTU 12V4000 M70

Потужність, к.с.

2366

Максимальна швидкість, вуз

23

Озброєння

1 x 1 25/75 АУ Mk 38 mod.2, 2x1 - 12.7/90 кулемети

РЕО

2 навігаційні радари Furuno, ОЕС Toplite

Екіпаж

18

 

В липні 2014 р. ВМС Колумбії поповнились ще одним кораблем, побудованим в Республіці Корея – вживаним корветом «Аньян», четвертим (і останнім) кораблем типу «Донгхае». За розмірами і характеристиками ці кораблі приблизно відповідали радянським МПК проєкту 1124. Навіть силова установка у них схожа – комбінована дизель-газотурбінна.

 




Усі чотири кораблі типу «Донгхае» увійшли до складу південнокорейського флоту в 1983 р., а списали їх упродовж 2009-2011 рр. Перший корвет потопили як мішень, два порізали на метал, а четвертого передали Колумбії. Перед передачею з нього зняли бакову 76-мм артустановку «ОТО Мелара», замінивши її спаркою 40-мм «бофорсів» - зброєю часів Другої світової війни.

 У ВМС Колумбії корабель отримав назву «Наріньйо» - на честь Антоніо Наріньйо, одного з борців за незалежність країни. Корабель має номер СМ55, який «натякає» про належність до підкласу ракетних корветів, але жодних ракет «Наріньйо» не несе. Натомість він має досить численну малокаліберну артилерію, протичовнове озброєння і навіть обладнаний бойової інформаційно-керуючою системою. Силова установка побудована за схемою CODOG (Combined Disel Or Gas), тобто передбачена тільки роздільна робота дизелів (на крейсерській швидкості) або газової турбіни (на повному ходу).

 

Назва

Б/н

Корабельня

Спущений на воду

Вступив в стрій

Переданий Колумбії

 

Вступив в стрій у Колумбії

Nariño (ex-안양 [Anyang])

CM55

Daewoo SME, Okpo, South Korea

 15.6.1983

21.12.1983

2013

 

31.7.2014

 


Тактико-технічні характеристики корвета Nariño

Водотоннажність стандартна, т

800

Водотоннажність повна, т

1093

Довжина, м

78.5

Ширина, м

10.0

Осадка, м

2.60 (по корпусу)

Кількість валів

2

Силова установка

CODOG: 1 ГТД General Electric LM-2500 /

2 ДД MTU 12V956 TB82

Потужність, к.с.

27800 / 6240

Максимальна швидкість, вуз

31

Дальність, миль (на швидкості, вуз)

4000(15)

Озброєння

2 x 2 - 40/60 АУ Mk 1 Mod.2, 2 x 2 - 30/75 АУ Emerlec EX-30, 2 x 3 – 324-мм ТА Mk 32, 2 бомбоскидачі (12 ГБ)

РЕО

РЛС AN/SPS-64(v), WM-28, ОЕС LIOD, ГАС PHS-32, ст. РЕБ ULQ-12K, 4 ПУ хибних цілей Protean, БІКС SEWACO

Екіпаж

95


В середині 2010-х рр. ВМС Республіки Корея почали списувати свої корвети типу «Поханг» - досить непогані універсальні бойові кораблі, створені на базі проєкту «Донгхае». Останній офіційно трактується як перша серія, тому п’ять серій «Похангів» отримали номери від ІІ до VI. Загалом упродовж 1984-1993 рр. флот поповнили 24 такі корвети, з них зараз в строю лишається сім. Від типу «Донгхае» ці кораблі різняться збільшеною на 10 м довжиною і посиленим озброєнням. Скажімо, на кораблях IV серії воно складалось з двох 76-мм артустановок «ОТО Мелара», двох 40-мм спарок «Дардо», комплекту протичовнового озброєння, аналогічного типу «Донгхае», а з 1999 р. – ще й з пари двоконтейнерних пускових установок ПКР «Гарпун».

 

Списані, але відносно нові корвети швидко знайшли бажаючих за недорого поповнити свій флот. Уряд же Республіки Корея охоче роздає «Поханги», трактуючи це як своєрідну дипломатію. Два кораблі отримав В’єтнам, один (і ще два планується) – Філіппіни, один (готується передача) – Індонезія, один – Єгипет. В Латинській Америці такими корветами поповнили флот Перу (два) і Колумбія (один).

 


Колумбія у 2018 р. отримала 30-літній корвет «Іксан», який належить до IV серії. Корабель назвали «Альміранте Тоно», а його номер СМ56 цілком відповідає озброєнню – в Колумбію корвет прибув з пусковими установками ПКР «Гарпун». А ось артилерійське озброєння модифікували: замість 40-мм спарок «Дардо» встановили артустановки «Нобонг» фірми «Деу» - «маринізовані» 20-мм шестистволки «Вулкан».

  




Назва

Б/н

Корабельня

Спущений на воду

Вступив в стрій

Переданий Колумбії

 

Вступив в стрій у Колумбії

Almirante Tono (ex-익산 [Iksan])

CM56

Hyundai, Ulsan, South Korea

24.3.1987

13.9.1988

28.9.2020

 

06.1.2021

 



Тактико-технічні характеристики корвета Almirante Tono

Водотоннажність стандартна, т

950

Водотоннажність повна, т

1220

Довжина, м

88.3

Ширина, м

10.0

Осадка, м

2.90 (по корпусу)

Кількість валів

2

Силова установка

CODOG: 1 ГТД General Electric LM-2500 /

2 ДД MTU 12V956 TB82

Потужність, к.с.

27800 / 6240

Максимальна швидкість, вуз

32

Дальність, миль (на швидкості, вуз)

4000(15)

Озброєння

2 x 2 – ПКРК Harpoon, 2 x 1 – 76/62 АУ OTO Melara, 2 x 6 - 20/76 АУ Nobong, 2 x 3 – 324-мм ТА Mk 32, 2 бомбоскидачі (12 ГБ)

РЕО

РЛС AN/SPS-64(v), ST1802, ОЕС 2400, ГАС AN/SQS-58, ст. РЕБ ULQ-12K, 2 ПУ хибних цілей Mk 36 SRBOC, БІКС WSA-423

Екіпаж

95

 Перу

 Вживані корейські корвети придались і Перу. Ця країна отримала два кораблі типу «Поханг», але приналежні до різних серій, з суттєво відмінним радіоелектронним обладнанням та озброєнням. Як і колумбійські кораблі, у складі флоту вони значаться ракетними корветами, але жодних ракет не несуть.

 


У 2016 р. Перу отримала корвет «Кьончжу» - представник ІІ серії «Похангів». Характерною рисою цієї серії була наявність ПКРК «Екзосет», але перед передачею Перу його демонтували – так само, як і протичовнове озброєння, ГАС та обладнання РЕБ. Річ у тім, що корабель призначався для Генеральної дирекції капітанії і берегової охорони (в Перу ця структура входить до складу ВМС), а для цієї служби цілком вистачає і артилерійського озброєння. Корвет отримав назву «Ферре» і номер РМ211 (тут літера «М» означає не «ракетний», а «середній»). Однак вже в серпні 2018 р. його передали до складу надводних сил, зберігши назву, але змінивши номер на СМ27.

 


Номер СМ28 отримав корвет «Гуісе» - колишній «Сунчхон», представник серії IV, переданий Перу 2021 р. На відміну від колумбійського «Альміранте Тоно», він позбувся своїх «Гарпунів», але зберіг первинний склад артилерійського озброєння. 17 липня 2022 р., під час навчань RIMPAC 2022 (проходили в районі Гавайських о-вів), на «Гуісе» сталась пожежа в машинному відділенні, серйозно постраждали два моряки.

 

Назва

Б/н

Корабельня

Спущений на воду

Вступив в стрій

Переданий Перу

Вступив в стрій в Перу

Ferré (ex-경주 [Guengju])

РМ211,

з 2018 – СМ27

Hyundai, Ulsan, South Korea

8.6.1984

1.5.1985

2016

15.7.2016

Guise (ex-순천 [Suncheon])

 

CM28

 

Hanjin, Busan, South Korea

 

3.4.1987

 

30.9.1988

 

2021

 

1.2022

 


Тактико-технічні характеристики корветів Ferré і Guise

Водотоннажність стандартна, т

950

Водотоннажність повна, т

1220

Довжина, м

88.3

Ширина, м

10.0

Осадка, м

2.90 (по корпусу)

Кількість валів

2

Силова установка

CODOG: 1 ГТД General Electric LM-2500 /

2 ДД MTU 12V956 TB82

Потужність, к.с.

27800 / 6240

Максимальна швидкість, вуз

32

Дальність, миль (на швидкості, вуз)

4000(15)

Озброєння Ferré

1 x 1 – 76/62 АУ OTO Melara, 2 x 2 - 30/75 АУ Emerlec EX-30

РЕО Ferré

РЛС AN/SPS-64(v), WM-28, ОЕС LIROD, БІКС SEWACO ZK

Озброєння Guise

2 x 1 – 76/62 АУ OTO Melara, 2 x 2 - 40/70 АУ Dardo, 2 x 3 – 324-мм ТА Mk 32, 2 бомбоскидачі (12 ГБ)

РЕО Guise

РЛС AN/SPS-64(v), ST1802, ОЕС 2400, ГАС AN/SQS-58, ст. РЕБ ULQ-12K, 2 ПУ хибних цілей Mk 36 SRBOC, БІКС WSA-423

Екіпаж

95

 Так само, як і Колумбія, Перу співпрацює з Республікою Корея в питаннях трансферу технологій військового кораблебудування, тільки розмах цієї співпраці значно більший. Реалізується два проєкти, перший з яких передбачав будівництво патрульних катерів Директорату капітанії і берегової охорони, а ось другий – значно більших і складніших десантних транспортів-доків.

 

У 2013 р. ВМС Перу уклали угоду з уже відомою нам південнокорейською фірмою STX про проєктування і технічну допомогу у будівництві п’яти патрульних катерів з опцією ще на п’ять (в конкурсі брали участь ще нідерландська фірма «Дамен» і французька CMN) Зрештою, досі опцію реалізували тільки частково, і упродовж 2016-2021 рр. флот Директорату поповнили шість катерів.

 


Проєкт під позначенням PGCP-50 створювався на базі проєкту патрульного катера типу «Таегук» берегової охорони Республіки Корея. В Перу усі катери отримали назви на честь річок, а за назвою першого іменуються типом «Ріо Патівілка». Префікс РМ натякає, що катери офіційно належать до класу середніх патрульних. Перший катер урочисто заклали за присутності президента Перу на корабельні SIMA в Кальяо, але реально будівництво почалось тільки в серпні 2014-го, до того ж, на іншому підприємстві тієї ж фірми у м. Чімботе.

Упродовж 2016-2021 рр. ВМС Перу отримали шість катерів типу "Ріо Патівілка", а у червні 2023 р. з'явилась інформація про замовлення ще двох таких катерів, які були закладені в грудні того року. Якщо тенденція збережеться, то, ймовірно, за рік-два перуанці повністю використають опціон.

 


55-метрові катери типу «Ріо Патівіліка» мають двовальну дизельну силову установку американського виробництва. Озброєння ізраїльське: три дистанційно керованих модулі – один «Тайфун» з 30-мм гарматою Mk 44 «Бушмастер ІІ» і два «Міні Тайфун» з 12,7-мм кулеметами М2НВ. Управління вогнем забезпечує оптоелектронна система «Топлайт» - теж ізраїльська.

 


Крім штатного екіпажу (25 чол.), «Ріо Патівіліка» має місця для 14 пасажирів. Також він несе три моторних човни напівжорсткої конструкції (RHIB) виробництва фірми «Вого» - два 8,5-м і один 4,6-м.

Назва

Б/н

Корабельня

Закладений

Спущений на воду

Вступив у стрій

Río Pativilca

РМ204

SIMA, Chimbote

 

30.11.2015

28.3.2016

Río Cañete

РМ205

SIMA, Chimbote

 

1.12.2015

28.3.2016

Río Piura

РМ206

SIMA, Chimbote

 

19.1.2017

3.3.2017

Río Quilca

РМ207

SIMA, Chimbote

 

19.1.2017

3.3.2017

Rio Tumbes

РМ208

SIMA, Chimbote

 

27.7.2020

17.3.2021

Rio Locumba

РМ209

SIMA, Chimbote

 

27.7.2020

17.3.2021

Río Huarmey

 

SIMA, Chimbote

08.12.2023

 

 

Río Nepeña

 

SIMA, Chimbote

08.12.2023

 

 




 

Тактико-технічні характеристики патрульних катерів типу Rio Pativilica

Водотоннажність стандартна, т

465

Водотоннажність повна, т

500

Довжина, м

54.5

Ширина, м

8.50

Осадка, м

2.30

Кількість валів

2

Силова установка

2 ДД Caterpillar 3516C HD

Потужність, к.с.

6690

Максимальна швидкість, вуз

23

Дальність, миль (на швидкості, вуз)

3600 (14)

Озброєння

1 x 1 - 30/80 АУ Typhoon Bushmaster II Mk 44, 2 x 1 - 12.7/90 Mini Typhoon

РЕО

2 навігаційні радари, ЕОС Toplite

Екіпаж

25

Так само, як і Венесуела, Перу звернулась до Республіки Корея, коли виникла потреба оновити амфібійні сили свого флоту. Однак для заміни танкодесантних кораблів типу «Терребонн Періш» (колишніх американських, з 50-х років минулого століття) уряд Перу обрав не аналогічні за класом кораблі, а значно потужніші і більш універсальні десантні транспорти-доки, спроєктовані на основі типу «Макассар». Останній створили на замовлення Індонезії, і крім цієї країни (де будували за ліцензією) постачали також до Філіппін (виготовлені в Індонезії) та М’янми. Загальна кількість збудованих чи замовлених «Макассарів» перевалила вже за десяток. Не дивно, що кораблі, які добре себе зарекомендували, а водночас є недорогими, привернули увагу перуанців.

 

Проєкт перуанської модифікації «Макассара» розроблявся південнокорейською фірмою «Десун» спільно з місцевою SIMA, яка і здійснює будівництво на корабельні в Кальяо. 10 квітня 2012 р. міністр оборони Перу підписав меморандум про наміри щодо будівництва двох ДТД, а на початку 2013-го було профінансоване будівництво першого з них на суму 60 мільйонів доларів. Корабель отримав назву «Піско», а другий – «Пайта». Будівництво першого з них тривало п’ять років, другого – ще не завершене (спуск на воду планувався на середину 2022 р., але повідомлень про цю подію мені ще не траплялось). При спорудженні використовується сучасний модульний спосіб монтажу.

 

Кораблі типу «Піско» мають типову для ДТД архітектуру зі зміщеною в носову частину надбудовою (з гелікоптерним ангаром), за якою знаходиться гелікоптерна палуба, а також доковою камерою в кормовій частині корпусу. Корабель може нести до трьох гелікоптерів типу UH-3 «Сі Кінг» (один в ангарі і два на палубі), а докова камера може вмістити два 23-м десантних катери. На танковій палубі можна перевозити 14 БТР LAV II, а в кубриках – 400 морських піхотинців.

 


Не до кінця з’ясоване питання з озброєнням.  «Піско» має одну 40-мм спарену артустановку «Дардо» італійського виробництва. Водночас на початку 2018 р. для корабля замовили іспанську систему озброєння «Скамо» у складі двох дистанційно керованих модулів «Сентінел» (з 30-мм гарматами), чотирьох – «Гардіан» (з 12,7-мм кулеметами) і ОЕС «Отеос-Н». Чи встановлена вона на «Піско» - незрозуміло. Можливо ця система піде на «Пайту».

Цікаво, що у 2019 р. уряд Перу запропонував Бразилії обміняти один ДТД на два вживаних підводних човни проєкту 209.  Але ця ідея не була реалізована.



Назва

Б/н

Корабельня

Закладений

Спущений на воду

Вступив в стрій

Pisco

АТР156

SIMA, Callao

12.7.2013

25.4.2017

6.6.2018

Paita

АТР157

SIMA, Callao

21.12.2017

2022

2023?



Тактико-технічні характеристики ДТД Pisco

Водотоннажність стандартна, т

7300

Водотоннажність повна, т

11000

Довжина, м

122.0

Ширина, м

22.0

Осадка, м

4.90 (середня) 6.70 (максимальна)

Кількість валів

2

Силова установка

2 ДД MAN-Burmeister & Wain 9L28/32A

Потужність, к.с.

6000

Максимальна швидкість, вуз

16.5

Дальність, миль (на швидкості, вуз)

10000(12)

Озброєння

1 x 2 40/70 АУ Dardo

Місткість

1-3 гелікоптери UH-3H, 2 десантні катери LCM, 4 катери RHIB, до 35 автомобілів або 14 БТР, 400 чол.

РЕО

2 навігаційні радари Dorna

Екіпаж

157

Еквадор

У березні 2020 р. Республіка Корея оголосила про намір передати ВМС Еквадору (точніше, береговій охороні, яка входить до складу ВМС) два патрульні катери "Хаеулі", щойно виведених з бойового складу. 30-літні кораблі пройшли ремонт і прибули в Еквадор в грудні 2020 р. Наскільки можна судити з фото, передавались вони без основного озброєння - 20-мм тристволки "Сі Вулкан". Натомість на кормовій надбудові збережена тумова установка для 20-мм гармати "Ерлікон".




 

Назва

Б/н

Корабельня

Вступив в стрій

Виключений з бойового складу

Переданий Еквадору

Вступив в стрій в Еквадорі

Isla Floreana (ех 해우리 2 [Haeuli 2])

LG35

Hyundai, Ulsan

15.12.1990

 10.2019

05.2020

12.2020

Isla Darwin (ех 해우리 3 [Haeuli 3])

LG36

Hyundai, Ulsan

20.12.1991

 01.2020

05.2020

12.2020


 

Тактико-технічні характеристики патрульних катерів типу Haeuli

Водотоннажність стандартна, т

300

Водотоннажність повна, т

430

Довжина, м

55.5

Ширина, м

7.40

Осадка, м

2.48

Кількість валів

2

Силова установка

2 ДД MTU 16V396 TB83

Потужність, к.с.

1990

Максимальна швидкість, вуз

19

Дальність, миль

(на швидкості, вуз)

2100(17)

Озброєння

1 x 1 20/70 АУ Mk 10, 4 x 1 12.7-мм кул. М2НВ

Екіпаж, чол.

14


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М