Корейський мисливець за дронами
Сьогодні поблизу демаркаційної лінії на 38-й паралелі розгорілився справжній повітряний бій - штурмовики "Вонгбі" ВПС Республіки Корея намагались перехопити північнокорейські дрони. Гарна нагода нагадати, що ж це за літак - "Вонгбі".
КАІ КТ-1 «Вонгбі»
Типовий сучасний турбогвинтовий навчальний літак, який може застосовуватись також як ударний (протипартизанський) і дуже нагадує швейцарського РС-9. Розробка здійснювалась в рамках програми КТХ, започаткованої у 1988 р. Характерною рисою проекту є те, що він першим серед літаків аналогічного призначення розроблявся за безпаперовою технологією (за допомогою комп’ютерної програми САТІА). Для відпрацювання конструкторських рішень виготовили шість прототипів, перший з яких розпочав льотні випробування в листопаді 1991 р. Контракт з фірмою «Коріа Ейрспейс Індастріз» (КАІ), який передбачав постачання ВПС Республіки Корея 85 літаків, був підписаний в 1999 р., а уся партія була виготовлена упродовж 2000-2002 рр.
Серійний варіант отримав позначення КТ-1. Від
обладнаний ТГД «Пратт енд Вітні Канада» РТ6А-62 потужністю 950 к.с. Екіпаж розташовується
тандемом. Кабіна за бажанням замовника може обладнуватись або традиційними
аналоговими приладами, або багатофункціональними індикаторами («скляна
кабіна»). Цікаво, що ВПС Республіки Корея придбали літаки з обома варіантами
авіоніки.
Контракт з ВПС Республіки Корея передбачав
можливість купівлі додаткової партії з 20 літаків для заміни машин передових
авіаційних навідників ОА-37В. Ця опція була реалізована у 2005-2006 рр.
Модифіковані літаки, які спочатку позначались КО-1, а згодом – КА-1,
відрізняються від базового варіанту наявністю індикатора на тлі лобового скла і
п’яти вузлів для підвіски озброєння (підфюзеляжного і чотирьох підкрильних).
Основним варіантом навантаження вважаються пускові установки LAU-3/131 для 70-мм НАР (використовуються для позначення
цілей), але літак може нести також контейнери з 12,7-мм кулеметами і авіабомби
калібрів 250 і 500 фунтів (113 і
На експорт пропонується кілька варіантів КТ-1:
навчально-тренувальна машина КТ-1В, навчально-бойова КТ-1С, легкий штурмовик
КА-1. Два останніх варіанти мають можливість встановлення інфрачервоної станції
FLIR у під фюзеляжному обтічнику, а КА-1, крім
некерованої зброї, може нести КР класу «повітря-повітря» АІМ-9 «Сайдвіндер».
Першим зарубіжним покупцем КТ-1 стала Індонезія,
яка у 2001 р. замовила 12 літаків КТ-1В взамін за 8 транспортних літаків CN-235.
Перші з них надійшли у 2003 р. Індонезія намагалась виміняти ще 13 КТ-1В, але
уряд Республіки Корея відмовився від бартеру. Згодом, однак, придбали ще два
літаки, а в листопаді 2018 р. замовили ще три. Усі літаки служать в 102-й
навчальній ескадрильї. В процесі експлуатації втрачено чотири машини.
У червні 2007 р. був підписаний контракт з
Туреччиною, який передбачав постачання 40 навчально-тренувальних літаків КТ-1Т.
Він був виконаний у 2009-2011 рр. В Туреччині КТ-1Т замінили реактивні машини
Т-37В/С. Контракт включав і опцію на 15 додаткових КТ-1Т, однак Туреччина не
реалізувала її, зосередившись на розробці власного навчально-бойового літака «Хуркуш».
В листопаді 2012 р. 20 літаків КТ-1Р замовили ВПС
Перу. Варіант цей поєднанує риси КТ-1 і КА-1, зокрема, має посилене крило для
встановлення вузлів підвіски озброєння. Перші чотири машини у 2014 р. надійшли
з Кореї, решту складали за ліцензією в Перу у 2015-2017 рр. КТ-1Р розподілені
між 512-ю і 513-ю ескадрильями (авіабаза Піско). Перша з них забезпечує базову
льотну підготовку, а друга – навчання бойовому застосуванню. Велись переговори
про постачання КТ-1 перуанського складання до Еквадору і Болівії, але
безуспішно.
Останнім за часом покупцем «Вонгбі» став Сенегал,
який у липні 2016 р. замовив чотири штурмовики KA-1S (поставлені у 2020 р.).
Характеристики |
КТ-1 |
Розмах крила, м |
10,59 |
Довжина літака, м |
10,26 |
Висота літака, м |
3,68 |
Площа крила, кв. м |
16,01 |
Тип двигуна |
РТ6А-62 |
Потужність двигуна,
к.с. |
950 |
Маса, кг: - порожнього літака - нормальна злітна - максимальна злітна |
1910 2540 3311 |
Швидкість, км/год: - максимальна - крейсерська |
574 490 |
Дальність польоту, км |
1335 |
Практична стеля, м |
11 580 |
Максимальна швидкопідйомність, м/с |
17,7 |
Коментарі
Дописати коментар