Корейський мисливець за дронами

 Сьогодні поблизу демаркаційної лінії на 38-й паралелі розгорілився справжній повітряний бій - штурмовики "Вонгбі" ВПС Республіки Корея намагались перехопити північнокорейські дрони. Гарна нагода нагадати, що ж це за літак - "Вонгбі".

КАІ КТ-1 «Вонгбі»

 Типовий сучасний турбогвинтовий навчальний літак, який може застосовуватись також як ударний (протипартизанський) і дуже нагадує швейцарського РС-9. Розробка здійснювалась в рамках програми КТХ, започаткованої у 1988 р. Характерною рисою проекту є те, що він першим серед літаків аналогічного призначення розроблявся за безпаперовою технологією (за допомогою комп’ютерної програми САТІА). Для відпрацювання конструкторських рішень виготовили шість прототипів, перший з яких розпочав льотні випробування в листопаді 1991 р. Контракт з фірмою «Коріа Ейрспейс Індастріз» (КАІ), який передбачав постачання ВПС Республіки Корея 85 літаків, був підписаний в 1999 р., а уся партія була виготовлена упродовж 2000-2002 рр.

Серійний варіант отримав позначення КТ-1. Від обладнаний ТГД «Пратт енд Вітні Канада» РТ6А-62 потужністю 950 к.с. Екіпаж розташовується тандемом. Кабіна за бажанням замовника може обладнуватись або традиційними аналоговими приладами, або багатофункціональними індикаторами («скляна кабіна»). Цікаво, що ВПС Республіки Корея придбали літаки з обома варіантами авіоніки.

Контракт з ВПС Республіки Корея передбачав можливість купівлі додаткової партії з 20 літаків для заміни машин передових авіаційних навідників ОА-37В. Ця опція була реалізована у 2005-2006 рр. Модифіковані літаки, які спочатку позначались КО-1, а згодом – КА-1, відрізняються від базового варіанту наявністю індикатора на тлі лобового скла і п’яти вузлів для підвіски озброєння (підфюзеляжного і чотирьох підкрильних). Основним варіантом навантаження вважаються пускові установки LAU-3/131 для 70-мм НАР (використовуються для позначення цілей), але літак може нести також контейнери з 12,7-мм кулеметами і авіабомби калібрів 250 і 500 фунтів (113 і 227 кг). Літаки КА-1 служать у 237-й АЕ на авіабазі Вонджу. 26 грудня 2022 р. один з них розбився під час спроби перехоплення північнокорейських дронів (пілоти благополучно катапультувались). Крім того, в катастрофах втрачено три КТ-1.


 


На експорт пропонується кілька варіантів КТ-1: навчально-тренувальна машина КТ-1В, навчально-бойова КТ-1С, легкий штурмовик КА-1. Два останніх варіанти мають можливість встановлення інфрачервоної станції FLIR у під фюзеляжному обтічнику, а КА-1, крім некерованої зброї, може нести КР класу «повітря-повітря» АІМ-9 «Сайдвіндер».

Першим зарубіжним покупцем КТ-1 стала Індонезія, яка у 2001 р. замовила 12 літаків КТ-1В взамін за 8 транспортних літаків CN-235. Перші з них надійшли у 2003 р. Індонезія намагалась виміняти ще 13 КТ-1В, але уряд Республіки Корея відмовився від бартеру. Згодом, однак, придбали ще два літаки, а в листопаді 2018 р. замовили ще три. Усі літаки служать в 102-й навчальній ескадрильї. В процесі експлуатації втрачено чотири машини.

У червні 2007 р. був підписаний контракт з Туреччиною, який передбачав постачання 40 навчально-тренувальних літаків КТ-1Т. Він був виконаний у 2009-2011 рр. В Туреччині КТ-1Т замінили реактивні машини Т-37В/С. Контракт включав і опцію на 15 додаткових КТ-1Т, однак Туреччина не реалізувала її, зосередившись на розробці власного навчально-бойового літака «Хуркуш».

В листопаді 2012 р. 20 літаків КТ-1Р замовили ВПС Перу. Варіант цей поєднанує риси КТ-1 і КА-1, зокрема, має посилене крило для встановлення вузлів підвіски озброєння. Перші чотири машини у 2014 р. надійшли з Кореї, решту складали за ліцензією в Перу у 2015-2017 рр. КТ-1Р розподілені між 512-ю і 513-ю ескадрильями (авіабаза Піско). Перша з них забезпечує базову льотну підготовку, а друга – навчання бойовому застосуванню. Велись переговори про постачання КТ-1 перуанського складання до Еквадору і Болівії, але безуспішно.

Останнім за часом покупцем «Вонгбі» став Сенегал, який у липні 2016 р. замовив чотири штурмовики KA-1S (поставлені у 2020 р.).

 

Характеристики

КТ-1

Розмах крила, м

10,59

Довжина літака, м

10,26

Висота літака, м

3,68

Площа крила, кв. м

16,01

Тип двигуна

РТ6А-62

Потужність двигуна, к.с.

950

Маса, кг:

- порожнього літака

- нормальна злітна

- максимальна злітна

 

1910

2540

3311

Швидкість, км/год:

- максимальна

- крейсерська

 

574

490

Дальність польоту, км

1335

Практична стеля, м

11 580

Максимальна швидкопідйомність, м/с

17,7


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"