Навчальний штурмовик для тотальної війни
Республіка Китай, хоч і суттєво поступається за своїм потенціалом комуністичному материковому Китаю, все ж має свою авіаційну промисловість. З 80-х років вона створила і впровадила у виробництво три типи реактивних військових літаків, першим з яких став навчально-бойовий АТ-3.
AIDC AT-TC-3
В березні 1975 р. тайванський державний
авіаційний дослідно-конструкторський і виробничий центр AIDC (Aero Industry Development Centrе) розпочав дослідження зі створення реактивного навчально-тренувального літака для підвищеного рівня
підготовки, призначеного для заміни застарілого Т-33А. Програма набула прискорення 15 грудня 1975 р., коли AIDC підписав угоду з американським концерном «Нортроп» про спільну розробку літака під позначенням XAT-3. Спочатку літак проєктувався як одномоторний, але у червні 1976 р. було
вирішено перейти до двомоторної схеми. Це робило літак більш безпечним і
дозволяло збільшити бойове навантаження, адже машина мала використовуватись і
як легкий штурмовик в разі відбиття вторгнення КНР. Перший прототип
здійснив перший політ 16 вересня 1980 р., а другий – 30 жовтня 1981 року. На
прототипах встановлювались двигуни, відмінні від тих що, стоять на серійних
машинах, однак які саме – невідомо.
Перший серійний літак був готовий в лютому 1984 р.
Його взяли на озброєння під позначенням АТ-ТС-3A «Чжу Цянь». Назва означає в приблизному перекладі «Спираючись на власні
сили», а позначення має специфічне тайванське розшифрування. «АТ» – традиційне
позначення Attack Trainer,
а «ТС» – скорочення від назви Tzu
Chiang. Однак частіше використовується скорочене позначення АТ-3А.
Літак побудований за класичною схемою низькоплана
з тандемною кабіною (заднє крісло підняте на
До
AIDC розробляла проєкт модернізації АТ-3А шляхом
встановлення радару AN/APG-66T, багатофункційних дисплеїв, індикатора на тлі
лобового скла та іншого сучасного обладнання. У варіант, який неофіційно
позначався АТ-3В, планувалось переобладнати 45 літаків, але все обмежилось
двома прототипами (один переробили з серійного АТ-3А, інший – з ХА-3).
20 літаків АТ-3А у 1989 р. отримала замість Т-33А
35-та нічна штурмова ескадрилья. Вони служили в цій частині до її розформування
в 1999 р. З того часу єдиним експлуатантом АТ-3А лишається відділ бойової
підготовки Академії ВПС Республіки Китай (авіабаза Ганьшань). Під час служби в
катастрофах втрачено дев’ять літаків. Наприкінці 2022 р. в строю залишалось 47
АТ-3А, які до кінця 2026 р. мають бути замінені новими літаками Т-5А.
Характеристики |
АТ-ТC-3А |
Розмах крила, м |
10,46 |
Довжина літака, м |
12,9 |
Висота літака, м |
4,36 |
Площа крила, кв. м |
21,93 |
Двигуни, кількість х тип |
2хTFE-731-2-2L |
Максимальна тяга двигуна,
кгс |
1590 |
Маса, кг: - порожнього літака - максимальна злітна |
3855 7940 |
Максимальна швидкість на висоті |
904 |
Дальність польоту, км |
2280 |
Практична стеля, м |
14 650 |
Коментарі
Дописати коментар