Маленький винищувач для маленького Китаю
Сьогодні розповімо про другого з трьох реактивних літаків, створених на Тайвані.
AIDC F-CK-1 «Цзінго»
Програма отримала позначення IDF (Indigenous Defensive Fighter – національний
оборонний винищувач) і офіційно стартувала в 1982 р. Фактично, вона об’єднувала
чотири підпрограми:
- створення планеру літака (за участі
американської фірми «Дженерал Дайнемікс»);
- створення двигуна (спільно з американською ж
фірмою «Гарретт»);
- створення комплексу БРЕО (за участі фірм «Смітс
Індастріз», «Лір Астронікс», «Літтон»);
- розробки керованих ракет класу
«повітря-повітря».
Первинними планами передбачалось придбати 256
літаків в одномісному і двомісному варіантах. В 1985 р. програма опинилась під
загрозою закриття через перевитрату коштів, але зрештою IDF вдалось відстояти. 28 травня 1989 р. піднявся в повітря
перший з чотирьох прототипів; решту три (у тому числі один двомісний) вийшли на
випробування у вересні 1989 – липні 1990 рр.
IDF є двомоторним літаком, дуже схожим
на зменшений американський F/A-18 (щоправда, на відміну від останнього,
тайванський винищувач має однокільове оперення, а не двокільове). Розробку
двигуна здійснювала тайванська фірма ІТЕС на основі американського TFE1042-7. ТРДДФ, який отримав позначення TFE1042-70, розвиває
на форсажному режимі тягу 4300 кгс. РЛС GD-53 створена на базі американського радара AN/AРG-67 з використанням низки вузлів станції AN/AРG-66. РЛС забезпечує
виявлення цілі класу бомбардувальник на віддалі до
В березні 1992 р. почався випуск партії з десяти
передсерійних літаків (у тому числі чотирьох двомісних). А в 1993 р. у зв’язку
з рішенням адміністрації США продати Тайваню 150 винищувачів F-16А/В кількість замовлених літаків IDF скоротили до 131, з них 28 двомісних (у
цю кількість увійшли й передсерійні машини). Постачання серійних винищувачів,
які отримали позначення F-CK-1А (одномісний варіант) і F-CK-1В (двомісний
навчально-бойовий) було реалізоване упродовж 1994-1999 рр. Літери «СК» в
позначенні – це абревіатура назви літака «Цзінго» (Ching-kuo) – на честь Цзяна Цзінго, сина Чан Кайші
і президента Республіки Китай у 1978-1988 рр.
Літаки F-CK-1 надійшли на озброєння п’яти
ескадрилей: 1-ї, 3-ї і 9-ї 1-го тактичного винищувального крила (авіабаза
Тайнань), а також 7-ї і 28-ї 3-го тактичного винищувального крила (Чін Чуан
Канг). До останньо входить також випробувальна ескадрилья, укомплектована
винищувачами F-CK-1. У ВПС Республіки Китай «Цзінго» використовуються
для ППО на середньому рубежі. Дальній забезпечують винищувачі «Міраж 2000-5», а
за ближній донедавна відповідали F-16A/B. Але з модернізацією останніх до рівня F-16V розподіл функцій між
ними і «Цзінго», можливо, зміниться.
У жовтні 2006 р. почались випробування
модернізованого літака F-CK-1С, який
відрізняється від базової машини удосконаленим радаром, новим комплексом РЕБ,
індикатором на тлі лобового скла і багатофункційними індикаторами, а також посиленою
конструкцією планера і шасі. Тепер літак може нести чотири КР «Тян Чень 2» і
дві «Тян Чень 1» (раніше – дві і чотири відповідно). Арсенал озброєння
розширено за рахунок ПРР «Тян Чень 2А», а також крилатих ракет «Ван Чень»
(дальністю
Характеристики |
F-CK-1С |
Розмах крила, м |
9,46 |
Довжина літака, м |
14,21 |
Висота літака, м |
4,42 |
Площа крила, кв. м |
24,2 |
Двигуни, кількість х тип |
2хTFE1042-70 |
Тяга двигуна, кгс: - максимальна - на форсажі |
2740 4300 |
Маса, кг: - порожнього літака - нормальна злітна - максимальна злітна |
6486 9525 12 247 |
Максимальна швидкість, км/год: - на висоті - поблизу землі |
2200 1275 |
Дальність польоту, км |
1100 |
Практична стеля, м |
16 800 |
Коментарі
Дописати коментар