ІМР-1
Наші воїни під Авдіївкою продовжують збирати врожай
різноманітної екзотики. Учора вони записали на свій рахунок дві знищені
інженерні машини розгородження ІМР-1 – перший випадок знищення таких машин і чи
не перша поява їх на фронті. Трохи детальніше розповімо про цей аналоховнєт.
Назва «інженерна машина розгородження» виразно натякає на
призначення цього виробу. По суті, це броньований бульдозер на танковому шасі,
але з додатковим маніпулятором. Призначена вона для прокладання колонних шляхів
на різноманітній місцевості (як у лісі, так і в місті), для пробивання проходів
в завалах. Може використовуватись також для земляних робіт – копання і
засипання котлованів. ІМР-1 стала першою такою машиною в савєтскай армії. Спроєктували
її в конструкторському бюро Омського заводу транспортного машинобудування
(тобто, танкового), взявши за основу позбавлене башти шасі танка Т-55. В передній
частині встановили бульдозерне обладнання, яке завдяки гідравлічному приводу
може встановлюватись в одному з трьох положень: двовідвальному
(клиноподібному), яке вважається основним і використовується для прокладаня
колонних шляхів, влаштування проходів в завалах; звичайному бульдозерному (для
влаштування з’їздів, засипання виїмок, прямого переміщення ґрунту); грейдерному
(для робіт, які вимагають переміщення ґрунту чи, наприклад, снігу, на один бік
від лінії руху машини). На місці башти встановлена поворотна
стріла-маніпулятор, яка служить для розбирання завалів, а якщо встановити на
неї ковш – то і для землерийних робіт.
Виробництво ІМР-1 налагодили в Україні – на Новокраматорському
машинобудівному заводі (НКМЗ), де випускали з 1969 аж до 1991 р. (загалом –
1271 машина). Паралельно з 1980 р. випускались сучасніші (і більш універсальні)
ІМР-2 на шасі Т-72А. Ці машини широко застосовувались в інженерних військах, у
тому числі під час війни в Афганістані, а також при ліквідації наслідків
катастрофи на Чорнобильскій АЕС. Принаймні кілька десятків ІМР-1 так і
залишились іржавіти в Чорнобильській зоні, в могильниках зараженої техніки.
26 квітня 2014 р. на НКМЗ зайшли проросійські колаборанти,
які намагались привести в дію кілька ІМР-1, які знаходились на підприємстві.
Зробити цього їм не вдалось – не виявилось ані комплектуючих, ані фахівців, які
могли б відновити списані в брухт машини. Не фігурували ІМР-1 на російсько-українському
фронті і пізніше – аж до нинішнього штурму Авдіївки. Треба сказати, що навіть
такі далеко не нові фізично і застарілі морально машини можуть бути корисними
під час штурмових дій. Однак для цього ІМР-1 ще має дістатись до української
лінії оборони. А зробити це, як виявляється, дуже нелегко.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас
зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар