Чи вийде з БАТ-2 мінний тральщик?

 


Старожили ( 😎 ), напевно, пам’ятають сніжний березень 2013 р. Їхав я тоді зі Львова в Нововолинськ, і мусив від Червонограда вертатись – КрАЗи дорожників з бульдозерними відвалами не встигали прогребти дорогу, за ними одразу ж замітало. Лише коли заметіль ущухла, важка машина пробила тунель в заметах, вищих від мого зросту. Минав я цю машину, коли робив чергову (на цей раз успішну) спробу пробитись до Нововолинська. Стояла вона на узбіччі, велика і потужна, відпочивала після роботи. Це був БАТ-2...

 

А ось на фото, винесеному в заголовок – інша БАТ-2, з темного боку. Цей монстр, знерухомлений вчора поблизу Водяного, має на собі ознаки тюнінгу, проведеного козломордими мастєровими задля збільшення шансів зберегти нікчемні життя екіпажу: додаткові аркуші броні спереду і по бортах, а також протидроновий козирок. Що ж це за машина – БАТ-2?

 

Український БАТ-2 чистить сніг поблизу "Десни". Лютий 2021 р.

Класифікується вона як шляхопрокладач. По суті, це потужний і швидкохідний гусеничний бульдозер, відвал якого завдяки гідравлічному приводу може встановлюватись в кількох положеннях. Монополістом у створенні таких машин в совдєпії було Харківське конструкторське бюро з машинобудування. Тут створили машини БАТ і БАТ-М на шасі важкого артилерійського тягача АТ-Т (використовував вузли танка Т-54), а в 1970-х роках почалось проєктування БАТ-2 на шасі найновішого важкого тягача МТ-Т «Еней». Він використовував елементи шасі танка Т-64, але оригінальний харківський дизель 5ТД замінили простішим в обслуговування В-46-4 (ну, власне, теж з харківським корінням – похідний від В-2) від танка Т-72 потужністю 710 к.с. Важить машина майже 40 тонн. Спеціяльне обладнання БАТ-2 складається з двосекційного бульдозерного відвалу (в передній частині машини), розпушувача (в задній), двотонного крана і лебідки тяговим зусиллям 25 т. Екіпаж складається з двох осіб, крім того, в кабіні можуть поміститися ще шість саперів.

БАТ-2 затрофеєний нашими військами під час наступу на Харківщині, вересень 2022 р.
 

БАТ-2 взяли на озброєння савєтскай арміі 1987 р., а наступного року почалось серійне виробництво, яке тривало до 1993 р. Машини ці використовуються в Україні не тільки в Збройних Силах, але й в ДСНС. Вони виконували свої завдання під час стихійних лих, а зараз служать в обороні України від агресора. Лаптєногі зі свого боку теж достатньо широко застосовують БАТ-2. Кілька таких машин знищені нашими воїнами, кілька були затрофеєні у справному (чи майже справному) стані. А ось вчорашня знищена машин цікава не тільки тюнінгом, але й способом застосування – вочевидь, ворог намагався використати її як імпровізований мінний тральщик, для розчищення проходу в мінному полі. Застосування БАТ-2 в небезпечному амплуа, до якого він за визначенням не призначений, призвело до результату нємного прєдсказуємого...

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"