VBM 30 NG - нова італійська колісна БМП
Представники консорціуму CIO (Consorzio Iveco-Oto Melara) оприлюднили подробиці проєкту нової
італійської колісної БМП з умовним позначенням VBM 30 NG, яка в перспективі замінить на виробничій лінії машини «Фреччіа». Вона
розглядається як подальший розвиток «Фреччіа» PLUS, але з низкою суттєвих
відмінностей. Задля підвищення захищеності в конструкцію нової БМП інтегрують
низку рішень, запозичених в іншого італійського вироба – амфібійного БТР VBA. VBA — це версія SUPERAV 8×8, яка була замовлена ВМС
Італії, тобто, платформи, розробленої компанією Iveco. Ця платформ є також
основою нового амфібійного БТР Корпусу морської піхоти США, створеного за
програмою ACV спільно з BAE Systems (колись, може, знайдеться час розповісти і про цей цікавий проєкт).
VBM 30 NG зовні відрізняється від «Фреччії» відсутністю колісних ніш. Спрощена геометрія
кузова не тільки спрощує технологію виготовлення, але й підвищує протимінну
стійкість. Цьому ж сприяє V-подібний профіль днища корпусу. Змінена
конструкція підлоги десантного відсіку: у «Фреччії» вона опирається на днище
корпусу через гумові амортизатори, у VBM 30 NG – через крісла десанту
підвішена до стелі. Це теж підвищує захищеність при підриві на міні. Назагал ставиться
завдання підвищити балістичну і протимінну захищеність нової БМП принаймні на
один рівень (за STANAG 5469) порівняно з «Фреччія».
Посилення захищеності та
інші нововведення закономірно призвели до зростання маси БМП. На стадії
проєктування маса «Фреччіа» PLUS оцінювалась у 31,5 т. Контракт на ці
машини, укладений у 2021 р., передбачав масу 33 т. А VBM 30 NG
за попередніми прикидками важитиме 35 т, і не виключено, що в процесі розробки
цей показник зросте. Тож небхідним є збільшення потужності двигуна. При цьому двигун
залишається тим самим, IVECO 8262 6V Commonrail з
турбонаддувом, інтеркулером і електронним впорскуванням, який тепер відомий як IDV 6V TCA Commonrail. Один
раз його вже модернізували при створеннні «Фреччіа» PLUS, впровадивши електронне
впорскування і збільшивши робочий об’єм двигуна. При цьому потужність зросла з
550 до 660 к.с. Для VBM 30 NG потужність планують
довести до 720 к.с., в основному завдяки новому програмному забезпеченню та регулюванню.
Максимальний крутний момент залишається на рівні 2500 Нм, можливо, з більш
пологою кривою.
Всупереч «моді» на
безекіпажні модулі, нова БМП отримає двомісну башту HITFIST, але з новим основним озброєнням – гарматою «Леонардо» X-Gun під набій 30х173 мм, здатну вести вогонь
снарядами з програмованим підривом. Боєкомплект – 200 набоїв у двох ящиках (на 120
і 80 штук). Діапазон кутів вертикального наведення становитиме від -10 до +60°.
Замість прицілу LOTHAR (Land Optronic Thermal Aiming Resource) застосують LOTHAR SD (Stabilised Digital) з цифровою стабілізацією. Крім гармати, БМП
озброєна двома 7,62-мм кулеметами (спареним з гарматою і встановленим на даху
башти). Передбечене також застосування ПТКР Spike LR2 (дальність пуску – до 5500 м).
На VBM 30 NG застосують систему
управління та навігації C2D/N EVO, нову версією системи, розроблено «Леонардо».
Вона зараз встановлюється на всіх нових і оновлених платформах італійської
армії. Порівняно з «Фреччіа», що зараз знаходиться на озброєнні, командир і
навідник матимуть три дисплеї (а не два), що дозволить зменшити кількість
перемикань (від зображення з прицілу до відображення тактичної обстановки чи
параметрів стану машини). Архітектура NGVA дозволяє переконфігурувати систему, щоб впоратися з можливими збоями
одного з екранів. Той факт, що командир і навідник сидять близько один до
одного, є додатковою перевагою – середній екран знаходиться в полі зору обох
членів екіпажу. VBM 30 NG також оснащений новим приймачем GPS, який може працювати як з сигналами GPS,
так і з Galileo.
Засоби зв’язку – це
чотириканальна радіостанція Leonardo SWave Vehicular Quad-channel Type1 (VQ1), що працює в діапазонах
частот VHF/UHF і HF, і супутникова радіостанція Harris AN/PRC-152A.
Порівняно з оригінальною VBM Freccia, VBM 30 NG трохи довший, 8,64 м (+0,14 м), і ширший, 3,0 м порівняно з 2,99 м. Висота
по дахові корпусу збільшена на 190 мм, до 2,23 м; частково це пов’язано зі
збільшенням кліресну до 0,45 м порівняно з 0,41 м. внутрішній об’єм корпусу залишився
попереднім – 11 куб. м. Висота до даху башти зменшилася до 2,92 м порівняно
3,18 м, безумовно, за рахунок переробки башти під нову гармату. Динамічні характеристики
залишаються ідентичними або дуже схожими: швидкість на шосе понад 105 км/год, запас
ходу понад 800 км при 70 км/год. Машина долатиме вертикальну стінку заввишки 0,6
м і траншею завширшки 2,0 м, а також брід завглибшки 1,5 м без підготовки.
Радіус повороту залишається попереднім (менше 9 м) завдяки трьом керованим осям
– першій, другій і четвертій.
Оновлення від 07.06.2025
На початку цього року був продемонстрований прототип Centauro II з баштою HITFIST 30. Можна припустити, що це - демонстратор технології в рамках створення VBM 30 NG
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар