"Акинджи" - важкий безпілотник "Байкара"
Якщо «Кизилельма»
ще лише проходить випробування, то інший великий БПЛА фірми «Байкар» вже
випускається серійно. Мова про «Акинджі» - двомоторний турбогвинтовий
розвідувально-ударний безпілотник, удвічі більший за добре відомий «Байрактар»ТВ2, але аж у 8,5 рази важчий (вантажопідйомність при цьому збільшилась аж
удесятеро). Сама назва «Акинджи» буквально означає «учасник набігу», а в давній
Туреччині так називався різновид легкої кінноти.
«Акинджи»
відзначається досить зграбними, навіть естетичними, аеродинамічними формами:
фюзеляж, що своїми вигинами нагадує летючу рибу, тонке крило типу «чайка» з
невеликими вінглетами. Хвостове оперення – однокільове, нормальної схеми. Шасі
– тристійкове, ховається в польоті. Максимальна злітна маса БПЛА становить
БПЛА проєктувався
під українські ТГД АІ-450Т потужністю 450 к.с. У 2018-2020 рр. в Туреччину
поставили 20 таких двигунів, які встановлювались на перших трьох прототипах і
шести серійних літаках. З АІ-450Т «Акинджи» може розігнатись до 360 км/год, а
його крейсерська швидкість становить 240-280 км/год. Стеля літака –
Бортове
обладнання «Акинджи» включає РЛС з АФАР, оптико-електронну пошуково-прицільну
систему CATS і змінні модулі з апаратурою РТР або РЕБ.
Бортовий обчислювальний комплекс включає три комп’ютери. БПЛА обладнаний
системою супутникового зв’язку.
Бойове
навантаження дуже різноманітне. Його основа – малогабаритні керовані авіабомби
(КАБ) різних типів, у тому числі відомі з «Байрактара» ТВ2 МАМ-С (
Прототипи
«Акинджи» з АІ-450Т (РТ-1, РТ-2 і РТ-3) здійснили свої перші польоти,
відповідно, 6 грудня 2019 р., 8 серпня 2020-го і 27 березня 2021 р. 19 травня
2021 р. піднялась в повітря перша серійна машина, а до кінця року випустили ще
п’ять. Ці шість БПЛА (серійні номери S1-6) були виготовлені у варіанті
«Акинджи-А» з двигунами АІ-450Т і передані до 3-го батальйону БПЛА Сухопутних
військ (аеродром Батман на південному сході Туреччини).
2 березня 2022 р.
піднявся в повітря прототип (РТ-4) БПЛА «Акинджи-В» з канадськими ТГД «Пратт
енд Вітні Канада» РТ6А-135А потужністю 750 к.с. Відомо про ще два прототипи з
такою силовою установкою – РТ-5 і РТ-7 (РТ-6 поки не «світився»). Використання потужніших
двигунів дозволило збільшити стартову масу до
А що ж Україна?
Нам такий БПЛА з можливістю застосування далекобійної керованої зброї дуже
придався б...
Шановні читачі,
якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар