Іл-76

 


Аеродром Крєсти. Назва скрєпна, ісконна, так і проситься в один ряд з Тагааанкой і Владімірскім централом. А ви знаєте, що певний час цей об’єкт носив чисто арійську назву – Pleskau-Süd? Це було під час німецько-радянської війни, коли з липня 1941 р. і до 1944-го він використовувався люфтваффе. А кілька років тому Крєсти отримав ще одну назву – мєждународний аеропорт імєні княгіні Ольгі. «Мєждународность» ця, шоправда, обмежується рейсами в Мінськ, та ще в окупований Сімферополь (але останні після початку повномасштабного вторгнення лаптєстану в Україну припинились). Козломорді спаскудили ім’я нашої княгині, але вона помстилась...

 

Крєсти імєні княгіні Ольгі є не лише цивільним аеропортом – він використовується і міністерством напада запорєбріка. Тут базується 334-й ваєнна-транспартний авіаполк, озброєний літаками Іл-76. Таке розташування невипадкове – адже в Пскові дислокована одна з дивізій вдв, 76-та десантно-штурмова. Це з’єднання брало участь в анексії Криму, влітку 2014 р. «відзначилось» на Донбасі, а з початком повномасштабного вторгнення входило до сил, які атакували Київ з боку Білорусі. Саме його «бійці» вчинили сумнозвісну Бучанську різанину... Але повернімося до 334-го полку.

 

...доба 29 серпня вже добігала кінця, коли на аеродромі Крєсти спалахнула стрілянина. Козломорді вояки лупили в темне небо з усіх стволів, прагнучи захиститись від помсти правдивої княгині Ольги – вогняних птахів, які налетіли невідомо звідки. Коли зійшло сонце і розвіявся дим, перед глядачами постала картина погрому: два Іл-76 згоріли вщент, а ще два були серйозно пошкоджені точними ударами в місця, де крило з’єднується з фюзеляжем (це ставить під сумнів саму можливість їхнього відновлення – бо в повітря знятися вони не можуть, а іншого способу доставит немаленькі літаки на ремонтний завод не існує).

 


Коротенько про жертв вогняних птахів. Іл-76 – це чотиримоторний турбореактивний важкий військово-транспортний літак, який випускається з 1973 р. Кількість виготовлених машин вже перевищила 950 екземплярів, однак основна маса їх випущена ще за часів совдєпії. Виготовлялись два основних варіанти – військовий Іл-76МД і цивільний Іл-76ТД. Перший з них добре відомий і українським авіаторам – саме Іл-76МД становить основу військово-транспортної авіації наших Повітряних Сил.

 


Іл-76МД здатен перевозити до 48 тонн вантажу або ж 126 парашутистів. Випускались усі варіанти Іл-76 на заводі в Ташкенті. Передбачалось, що на заміну ним прийде Ан-70, однак керівництво запорєбріка доклало усіх зусиль, щоб угробити цей проєкт. Натомість у 2006 р. уряд лаптєстану вирішив перенести виробництво Іл-76 в Ульяновськ (місцевий авіазавод раніше випускав «Руслани» - Ан-124). При цьому Іл-76 піддали модернізації, замінивши двигуни і бортову електроніку. Вантажопідйомність машини, яка у військовому варіанті отримала позначення Іл-76МД-90 (бо обладнана двигунами ПС-90) зросла до 60 тонн. Виробництво нового варіанту на новому місці налагоджувалось зі скрипом – перший серійний літак виготовили тільки у 2019 р., а до кінця 2022-го здали 14 екземплярів (про це можете трошки докладніше почитати тут). Але усі Іл-76МД-90 наразі надходять до 235-го полку в Ульяновську, інші ж частини, у тому числі і 334-й полк, змушені задовольнятись старими Іл-76МД.

 

Чотири літаки, знищені в Крєстах – це багато чи мало? Фактично, це відповідає річному обсягові виробництва нових Іл-76МД-90. Вартість одного літака – 5 мільярдів ржублів (близько 50 мільйонів доларів). Тобто, копійчані дрони за одну ніч пустили з димм 200 мільйонів доларів і рік роботи ульяновського авіазаводу. Додаткової пікантності надає той факт, що один зі знищених літаків щойно повернувся з капітального ремонту, а на двох встановили тільки-но відремонтовані двигуни. Всього ж запорєбрікова ваєнна-транспартная авіація мала 119 Іл-76 – так що, для вогняних птахів княгині Ольги ще багато роботи!

 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М