Знай свого ворога: постачання авіатехніки в ЗС РФ у 2022 р.
Су-57 – 6 (2 у
травні, 4 в грудні). Літаки обладнані двигунами «першого етапу», знаними як
«іздєліє 117», або ж АЛ-41Ф1. Постачання здійснюється відповідно до рамкової
угоди на 76 винищувачів, укладеної в червні 2019 р. (умова включила також два
Су-57, законтрактованих у 2018 р. і поставлених у 2020 і 2021 рр.). Термін
виконання – до кінця 2027 р., але його дотримання виглядає не надто
реалістичним. Передбачений перехід у виробництві від тимчасової конфігурації з
двигунами «іздєліє 117» (літаки Т-50С) до повної – з двигунами «іздєліє 30»
(Т-50М).
До кнця 2022 р.
виготовлено 11 серійних Су-57, але поставлено лише 10 – один літак розбився в
грудні 2019 р., а замість нього завод в Комсомольську-на-Амурі виготовив іншу
машину. Перші дві машини, поставлені у 2020 і 2021 рр., надійшли до 4-го Центру
бойової підготовки і перенавчання льотного складу в Ліпєцку, решта – до 116-го
Центру бойового застосування (аеродром Пріволжскій, Астраханська обл.). Першою
стройовою частиною, яка отримає Су-57, стане 23-й ВАП (аеродром Дзьомгі поблизу
Комсомольська-на-Амурі).
Су-35С – 7 (3 у
вересні, 4 в грудні). Постачаються за контрактом на 30 машин, укладеним в
серпні 2020 р. з терміном виконання 2021-2024 рр. Усі надійшли до 116-го Центру
бойового застосування. Загальний обсяг виготовлених Су-35С сягнув 108 машин,
підтверджені втрати в Україні (за даними орікса) – два літаки.
Су-34М (Су-34НВО)
– 10 (4 в червні, 3 в листопаді, 3 в грудні). Постачаються Новосибірським
авіазаводом за контрактом на 24 літаки, укладеним в червні 2020 р. з терміном
виконання 2021-2023 рр. Перші 6 Су-34М за цим контрактом були здані у 2021 р.;
вони надійшли до 277-го БАП і 4-го Центру бойової підготовки і перенавчання
льотного складу. Перші сім літаків, виготовлених в 2022 р., мали надійти до 3-ї
АЕ 277-го БАП, яка досі літає на Су-24М2. Однак з огляду на втрати, зазнані в
Україні, ці літаки швидше за все розподілені між першими двома ескадрильями, а
третя лишилась з Су-24М2. Три літаки, передані в грудні, вочевидь, потрапили до
іншої частини: незважаючи на заретушовані на фото бортові номери, видно, що
вони блакитні, а у 277-му БАП – червоні.
Загалом до кінця
2022 р. виготовили 148 Су-34 (без урахування семи прототипів і передсерійних
машин). Підтверджені втрати в Україні наразі складають 19 екземплярів, в тому
числі принаймні один Су-34М (випуску 2021 р., з 277-го БАП).
Су-30СМ2 – 4 (в
листопаді). Постачаються Іркутським авіазаводом за контрактом на 21 літак,
укладеним в серпні 2020 р. Перші чотири машини, виготовлені у 2021 р., потрапили
до 4-го морського штурмового авіаполку (Черняховськ, Калінінградська обл.);
туди ж пішли і літаки випуску 2022 р. Загалом ВКС і авіація ВМФ РФ отримали до
кінця 2022 р. 120 машин Су-30СМ/СМ2. Підтверджені втрати становлять 11 літаків.
Як-130 – 2.
Постачаються Іркутським авіазаводом за контрактом на 25 літаків, укладеним в
серпні 2020 р. Контракт виконується з великим запізненням, причини якого не
публікувались. Досі поставлено лише чотири машини (по дві у 2021 і 2022 рр.).
Загалом же з 2009 р. росіяни отримали 120 Як-130.
Іл-76МД-90 – 5 (1
у квітні, 2 в жовтні, 2 у грудні). Постачаються Ульяновським авіазаводом. Ще у
2012 р. був укладений контракт на 39 таких літаків, але він виконувався з
величезними затримками, що призвело до переукладання контракту в травні 2020 р.
зі зменшенням кількості замовлених літаків до 13-ти. Чотири Іл-76МД-90,
поставлених у 2022 р. – це останні машини за цим контрактом. П’ятий – перший за
новим замовленням на 14 екземплярів. Усі Іл-76МД-90 наразі потрапляють до
235-го військово-транспортного авіаполку на аеродромі Ульяновськ-Східний.
Ка-52М – 10 (або
12?). Постачаються Арсеньєвським авіазаводом в рамках контракту на 30 машин,
укладеного в серпні 2021 р. (термін виконання – до кінця 2023 р.; раніше
планувалась закупівля 114 таких гелікоптерів до 2027 р.). Прототип Ка-52М
закінчив заводські випробування в березні 2021 р., в минулому році мали
завершитись військові випробування. Ймовірно, усі машини надійшли до 344-го
Центру бойової підготовки і перенавчання льотного складу в Торжку. Підтверджені
втрати гелікоптерів Ка-52 у війні проти України становлять 33 екземпляри.
Мі-28НМ – 6.
Постачаються заводом в Ростові-на-Дону за контрактом на 98 екземплярів,
укладеним в червні 2019 р. Термін виконання – 2020-2027 рр., причому на перші
три роки було заплановане постачання лише 18 машин, але чи виконана ця частина
в повному обсязі – невідомо. Ймовірно, виготовлені у 2022 р. Мі-28НМ надійшли
до 112-го окремого вертольотного полку – ця частина заявлялась як перша,
намічена до переозброєння на такі гелікоптери. Підтверджені втрати Мі-28Н у
війні проти України становлять 11 машин.
Даних щодо обсягів постачання у 2022 р. гелікоптерів Мі-8 не знайшов.
Дані за 2020 рік публікував раніше - тут. 2021-й якось пропустив.
Оновлення від 26.08.2023
Дані від чеського часопису АТМ. По літаках - цілком співпадають, а ось по гелікоптерах є розбіжності. Чехи стверджують, що у 2022 р. було поставлено аж 12 Мі-28НМ (а не 6), 12 Мі-35М, 16 (а не 10-12) Ка-52/Ка-52М. Крім того, в їхній статистиці фігурує аж вісім Мі-26 (що видається не надто ймовірним - хіба що мова йде про машини після капремонту). Казанський заводи начебто поставив два Мі-38 (ми вже писали, що це, ймовірно, не відповідає дійсності) і два прототипи чергового удосконаленого варіанту "вісімки" - Мі-8МТВ-5М. Ще десять Мі-8АМТШ (так, саме таких, як нещодавно затрофеєний борт) поставив завод з Улан-Уде. Нарешті, фігурує і "близько" 12 морських гелікоптерів Ка-27М - це точно не нові машини, а модернізовані (на нашу думку, реалістичнішою є цифра десь у 6-8 екземплярів).
Наводять чехи і плани постачання на 2023 р., але лише по бойових і навчальних літаках: 7 Су-57, 12 Су-35С, 12 Су-34М, 10 Су-30СМ2, 12 Як-130.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки - https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар