Знай свого ворога: постачання авіатехніки в ЗС РФ у 2022 р.



Су-57 – 6 (2 у травні, 4 в грудні). Літаки обладнані двигунами «першого етапу», знаними як «іздєліє 117», або ж АЛ-41Ф1. Постачання здійснюється відповідно до рамкової угоди на 76 винищувачів, укладеної в червні 2019 р. (умова включила також два Су-57, законтрактованих у 2018 р. і поставлених у 2020 і 2021 рр.). Термін виконання – до кінця 2027 р., але його дотримання виглядає не надто реалістичним. Передбачений перехід у виробництві від тимчасової конфігурації з двигунами «іздєліє 117» (літаки Т-50С) до повної – з двигунами «іздєліє 30» (Т-50М).

 

До кнця 2022 р. виготовлено 11 серійних Су-57, але поставлено лише 10 – один літак розбився в грудні 2019 р., а замість нього завод в Комсомольську-на-Амурі виготовив іншу машину. Перші дві машини, поставлені у 2020 і 2021 рр., надійшли до 4-го Центру бойової підготовки і перенавчання льотного складу в Ліпєцку, решта – до 116-го Центру бойового застосування (аеродром Пріволжскій, Астраханська обл.). Першою стройовою частиною, яка отримає Су-57, стане 23-й ВАП (аеродром Дзьомгі поблизу Комсомольська-на-Амурі).

 

Су-35С – 7 (3 у вересні, 4 в грудні). Постачаються за контрактом на 30 машин, укладеним в серпні 2020 р. з терміном виконання 2021-2024 рр. Усі надійшли до 116-го Центру бойового застосування. Загальний обсяг виготовлених Су-35С сягнув 108 машин, підтверджені втрати в Україні (за даними орікса) – два літаки.

 


Су-34М (Су-34НВО) – 10 (4 в червні, 3 в листопаді, 3 в грудні). Постачаються Новосибірським авіазаводом за контрактом на 24 літаки, укладеним в червні 2020 р. з терміном виконання 2021-2023 рр. Перші 6 Су-34М за цим контрактом були здані у 2021 р.; вони надійшли до 277-го БАП і 4-го Центру бойової підготовки і перенавчання льотного складу. Перші сім літаків, виготовлених в 2022 р., мали надійти до 3-ї АЕ 277-го БАП, яка досі літає на Су-24М2. Однак з огляду на втрати, зазнані в Україні, ці літаки швидше за все розподілені між першими двома ескадрильями, а третя лишилась з Су-24М2. Три літаки, передані в грудні, вочевидь, потрапили до іншої частини: незважаючи на заретушовані на фото бортові номери, видно, що вони блакитні, а у 277-му БАП – червоні.

 

Загалом до кінця 2022 р. виготовили 148 Су-34 (без урахування семи прототипів і передсерійних машин). Підтверджені втрати в Україні наразі складають 19 екземплярів, в тому числі принаймні один Су-34М (випуску 2021 р., з 277-го БАП).

 

Су-30СМ2 – 4 (в листопаді). Постачаються Іркутським авіазаводом за контрактом на 21 літак, укладеним в серпні 2020 р. Перші чотири машини, виготовлені у 2021 р., потрапили до 4-го морського штурмового авіаполку (Черняховськ, Калінінградська обл.); туди ж пішли і літаки випуску 2022 р. Загалом ВКС і авіація ВМФ РФ отримали до кінця 2022 р. 120 машин Су-30СМ/СМ2. Підтверджені втрати становлять 11 літаків.

 

Як-130 – 2. Постачаються Іркутським авіазаводом за контрактом на 25 літаків, укладеним в серпні 2020 р. Контракт виконується з великим запізненням, причини якого не публікувались. Досі поставлено лише чотири машини (по дві у 2021 і 2022 рр.). Загалом же з 2009 р. росіяни отримали 120 Як-130.

 

Іл-76МД-90 – 5 (1 у квітні, 2 в жовтні, 2 у грудні). Постачаються Ульяновським авіазаводом. Ще у 2012 р. був укладений контракт на 39 таких літаків, але він виконувався з величезними затримками, що призвело до переукладання контракту в травні 2020 р. зі зменшенням кількості замовлених літаків до 13-ти. Чотири Іл-76МД-90, поставлених у 2022 р. – це останні машини за цим контрактом. П’ятий – перший за новим замовленням на 14 екземплярів. Усі Іл-76МД-90 наразі потрапляють до 235-го військово-транспортного авіаполку на аеродромі Ульяновськ-Східний.

 


Ка-52М – 10 (або 12?). Постачаються Арсеньєвським авіазаводом в рамках контракту на 30 машин, укладеного в серпні 2021 р. (термін виконання – до кінця 2023 р.; раніше планувалась закупівля 114 таких гелікоптерів до 2027 р.). Прототип Ка-52М закінчив заводські випробування в березні 2021 р., в минулому році мали завершитись військові випробування. Ймовірно, усі машини надійшли до 344-го Центру бойової підготовки і перенавчання льотного складу в Торжку. Підтверджені втрати гелікоптерів Ка-52 у війні проти України становлять 33 екземпляри.

 


Мі-28НМ – 6. Постачаються заводом в Ростові-на-Дону за контрактом на 98 екземплярів, укладеним в червні 2019 р. Термін виконання – 2020-2027 рр., причому на перші три роки було заплановане постачання лише 18 машин, але чи виконана ця частина в повному обсязі – невідомо. Ймовірно, виготовлені у 2022 р. Мі-28НМ надійшли до 112-го окремого вертольотного полку – ця частина заявлялась як перша, намічена до переозброєння на такі гелікоптери. Підтверджені втрати Мі-28Н у війні проти України становлять 11 машин.

 

Даних щодо обсягів постачання у 2022 р. гелікоптерів Мі-8 не знайшов. 

Дані за 2020 рік публікував раніше - тут. 2021-й якось пропустив.

Оновлення від 26.08.2023

Дані від чеського часопису АТМ. По літаках - цілком співпадають, а ось по гелікоптерах є розбіжності. Чехи стверджують, що у 2022 р. було поставлено аж 12 Мі-28НМ (а не 6), 12 Мі-35М, 16 (а не 10-12) Ка-52/Ка-52М. Крім того, в їхній статистиці фігурує аж вісім Мі-26 (що видається не надто ймовірним - хіба що мова йде про машини після капремонту). Казанський заводи начебто поставив два Мі-38 (ми вже писали, що це, ймовірно, не відповідає дійсності) і два прототипи чергового удосконаленого варіанту "вісімки" - Мі-8МТВ-5М. Ще десять Мі-8АМТШ (так, саме таких, як нещодавно затрофеєний борт) поставив завод з Улан-Уде. Нарешті, фігурує і "близько" 12 морських гелікоптерів Ка-27М - це точно не нові машини, а модернізовані (на нашу думку, реалістичнішою є цифра десь у 6-8 екземплярів).

Наводять чехи і плани постачання на 2023 р., але лише по бойових і навчальних літаках: 7 Су-57, 12 Су-35С, 12 Су-34М, 10 Су-30СМ2, 12 Як-130.

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки - https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"