Іл-76
Аеродром Крєсти.
Назва скрєпна, ісконна, так і проситься в один ряд з Тагааанкой і Владімірскім
централом. А ви знаєте, що певний час цей об’єкт носив чисто арійську назву –
Pleskau-Süd? Це було під час німецько-радянської війни, коли з
липня 1941 р. і до 1944-го він використовувався люфтваффе. А кілька років тому
Крєсти отримав ще одну назву – мєждународний аеропорт імєні княгіні Ольгі.
«Мєждународность» ця, шоправда, обмежується рейсами в Мінськ, та ще в
окупований Сімферополь (але останні після початку повномасштабного вторгнення
лаптєстану в Україну припинились). Козломорді спаскудили ім’я нашої княгині,
але вона помстилась...
Крєсти імєні
княгіні Ольгі є не лише цивільним аеропортом – він використовується і
міністерством напада запорєбріка. Тут базується 334-й ваєнна-транспартний
авіаполк, озброєний літаками Іл-76. Таке розташування невипадкове – адже в
Пскові дислокована одна з дивізій вдв, 76-та десантно-штурмова. Це з’єднання
брало участь в анексії Криму, влітку 2014 р. «відзначилось» на Донбасі, а з
початком повномасштабного вторгнення входило до сил, які атакували Київ з боку
Білорусі. Саме його «бійці» вчинили сумнозвісну Бучанську різанину... Але
повернімося до 334-го полку.
...доба 29 серпня
вже добігала кінця, коли на аеродромі Крєсти спалахнула стрілянина. Козломорді
вояки лупили в темне небо з усіх стволів, прагнучи захиститись від помсти
правдивої княгині Ольги – вогняних птахів, які налетіли невідомо звідки. Коли
зійшло сонце і розвіявся дим, перед глядачами постала картина погрому: два Іл-76
згоріли вщент, а ще два були серйозно пошкоджені точними ударами в місця, де
крило з’єднується з фюзеляжем (це ставить під сумнів саму можливість їхнього
відновлення – бо в повітря знятися вони не можуть, а іншого способу доставит
немаленькі літаки на ремонтний завод не існує).
Коротенько про
жертв вогняних птахів. Іл-76 – це чотиримоторний турбореактивний важкий
військово-транспортний літак, який випускається з 1973 р. Кількість
виготовлених машин вже перевищила 950 екземплярів, однак основна маса їх
випущена ще за часів совдєпії. Виготовлялись два основних варіанти – військовий
Іл-76МД і цивільний Іл-76ТД. Перший з них добре відомий і українським авіаторам
– саме Іл-76МД становить основу військово-транспортної авіації наших Повітряних
Сил.
Іл-76МД здатен
перевозити до 48 тонн вантажу або ж 126 парашутистів. Випускались усі варіанти
Іл-76 на заводі в Ташкенті. Передбачалось, що на заміну ним прийде Ан-70, однак
керівництво запорєбріка доклало усіх зусиль, щоб угробити цей проєкт. Натомість
у 2006 р. уряд лаптєстану вирішив перенести виробництво Іл-76 в Ульяновськ
(місцевий авіазавод раніше випускав «Руслани» - Ан-124). При цьому Іл-76
піддали модернізації, замінивши двигуни і бортову електроніку.
Вантажопідйомність машини, яка у військовому варіанті отримала позначення
Іл-76МД-90 (бо обладнана двигунами ПС-90) зросла до 60 тонн. Виробництво нового
варіанту на новому місці налагоджувалось зі скрипом – перший серійний літак
виготовили тільки у 2019 р., а до кінця 2022-го здали 14 екземплярів (про це
можете трошки докладніше почитати тут). Але усі Іл-76МД-90 наразі надходять до
235-го полку в Ульяновську, інші ж частини, у тому числі і 334-й полк, змушені
задовольнятись старими Іл-76МД.
Чотири літаки,
знищені в Крєстах – це багато чи мало? Фактично, це відповідає річному обсягові
виробництва нових Іл-76МД-90. Вартість одного літака – 5 мільярдів ржублів
(близько 50 мільйонів доларів). Тобто, копійчані дрони за одну ніч пустили з
димм 200 мільйонів доларів і рік роботи ульяновського авіазаводу. Додаткової
пікантності надає той факт, що один зі знищених літаків щойно повернувся з
капітального ремонту, а на двох встановили тільки-но відремонтовані двигуни.
Всього ж запорєбрікова ваєнна-транспартная авіація мала 119 Іл-76 – так що, для
вогняних птахів княгині Ольги ще багато роботи!
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар