Машинки майора Сомертон-Рейнера
Фолклендська війна показала нагальну потребу в легких транспортних
засобах з високою прохідністю, здатних перекидатись повітряним шляхом (у тому
числі гелікоптерами). Зрештою, це призвело до взяття на озброєння транспортера Supacat ATMP, але крім нього існували й альтернативні конструкції. Зокрема, серію транспортних
засобів ESARCO створив майор Майкл Сомертон-Рейнер – як приватна
ініціатива. У своїх машинах конструктор-аматор використовував готові компоненти
позашляховиків Land Rover.
Першим варіантом став чотиривісний ESARCO 8×8, побудований з використанням вузлів Land Rover 110. Під час руху по дорозі друга роздавальна коробка від’єднувалася, і колісна
формула ставала 8×4.
Ранні прототипи ESARCO 8×8 були амфібійними. Однак здатність плавати визнали необов’язковою, і
машина перетворилося на більш звичайний транспортний засіб. Він міг долати рів
завширшки 1 м, брід завглибшки до 80 см і рухатися по шосе зі швидкістю 60
миль/год (приблизно 97 км/год). Характеристики прохідності на бездоріжжі були
чудовими, а шасі виявилось дуже стійким. Тиск на ґрунт без навантаження
становив 0,31 кгс/кв. см, а з навантаженням – 0,55 кгс/кв. см. Корисне
навантаження становило 2,5 тонни. Машина могла буксирувати причепи масою до 4
тонн.
ESARCO 8×8 комплектувалась бензиновим 3,5-літровим двигуном V8 від Rover’а, а пізніше
з’явилась і опція з дизельним двигуном Perkins Phaser.
Перша ітерація ESARCO 8×8 мала 4,5 м завдовжки. Її ширина становила 2 м, а висота 1,33 м зі
складеною кабіною і 2,6 м – з розкладеною. Вантажна платформа завдовжки 3 м і завширшки
1,9 м вміщала два стандартні піддони НАТО.
Запас ходу становив 240 миль (приблизно 386 км). Машина
могла транспортуватись гелікоптерами Chinook (два автомобілі) і літаками С-130
(вісім), а також десантуватись з парашутами.
Серед основних галузей застосування ESARCO 8×8 було використання її як тягача 105-мм легкої гармати. При цьому машина
могла також перевозити два піддони з боєприпасами і трьох осіб.
Був запропонований і варіант ППО з однією 20-мм гарматою
Oerlikon (боєкомплект 2000 снарядів), обладнаний аутригерами для забезпечення
стійкості під час ведення вогню.
Пізніша модифікація, трохи ширша, випробувалась як тягач
ЗРК Rapier Field Standard B. Для цього потрібно було два автомбілі. Перший
перевозив 21 ракету та буксирував пускову установку, другий же перевозив
трекер, генератор та інші необхідні комплектуючі, а також буксирував радар Blindfire.
На основі чотиривісної машини була розроблена менша
тривісна ESARCO 6×6, яка відповідала вимогам
Міністерства оборони. Зрештою в конкурсі вона програла Supacat ATMP. Але
невелику кількість ESARCO 6×6 придбала для своїх парашутистів Португалія.
У 1988 році армія Сінгапуру випробувала ESARCO 6×6 в якості
артилерійського тягача. Машина показала себе дуже добре, але зрештою Сінгапур
вибрав автомобілі Land Rover і Unimog.
Варіант ESARCO 8×8 під позначеням SS300 випускався у невеликій кількості американською компанією Stewart and Stevenson. Британська фірма MWG також придбала ліцензію на цю машину і розробила транспортний засіб Heavy Use Global Operation (HUGO). Він відрізнявся дворядною жорсткою кабіною і дизельним двигуном, а його вантажопідйомність становила 2 тонни. Єдиним покупцем машин HUGO була фірма Oil Spill Response Ltd., яка займалась усуненням наслідків розливів нафти і нафтопродуктів.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар