"Апачі" для Польщі: організація і дислокація

 

На тлі загальної тенденції до переоцінки ролі ударних гелікоптерів (я вже писав про плани відмови від цього класу бойових машин в Японії та Німеччині, скорочує замовлення на «Апачі» й Республіка Корея) дисонує позиція Польщі: 13 серпня 2024 року ця країна замовила аж 96 гелікоптерів АН-64Е з терміном поставки у 2028-2032 роках. У разі реалізації цього контракту вартістю 10 мільярдів доларів Польща стане власником другого за чисельністю у світі (звісно, після США) парку «Апачів». А 27 лютого цього року підписано угоду про лізинг восьми гелікоптерів AH-64D вони будуть використовуватись Польщею для підготовки льотного і наземного персоналу до надходження замовлених АН-64Е.

 

Яке ж місце в структурі сухопутних військ Польщі посядуть «Апачі»? У 2022 році, ще до укладення контракту, коли тільки було оголошено про вибір АН-64Е, повідомлялось, що першими отримає «Апачі» 18-та механізована дивізія. Таке рішення могло означати початок переходу від централізованої структури армійської авіації (в сухопутних військах Польщі усі гелікоптери зосереджені у двох бригадах – 1-й авіації сухопутних військ і 25-й повітряної кавалерії) до «американської» децентралізованої, з розподілом гелікоптерів по дивізіях. Однак згодом було ухвалене рішення зосередити усі АН-64Е в 1-й бригаді авіації сухопутних військ. Як на мене, такий варіант цілком раціональний з огляду на порівняно невелику територію країни і відсутність у військово-політичного керівництва Польщі «експедиційних» амбіцій – тобто, схильності до відправки значних контингентів військ у віддалені країни на тривалий період.

 

1-ша бригада авіації сухопутних військ зараз об’єднує дві бази – 49-ту і 56-ту – які раніше були полками бойових гелікоптерів. На озброєння знаходились Мі-24Д/В (частину з яких передали Україні) і озброєні варіанти Мі-2. Гелікоптерами АН-64Е передбачається укомплектувати три бази, кожна з яких включатиме дві ескадрильї (за польською термінологією – ескадри) по 16 машин.

 

За планом першою «Апачі» отримає 56-та база на аеродромі Лятков (поблизу Іновроцлава, майже в центрі Польщі). Тут, до речі, знаходиться і штаб 1-ї бригади. За нею надійде черга бази в Крулеві Мальборському поблизу Мальборка, на півночі країни. Зараз це 22-га база тактичної авіації, озброєна МіГ-29, але після зняття цих мисливців з озброєння її передадуть з повітряних сил до сухопутних військ. До Мальборка переведуть персонал і обладнання 49-ї бази, яка зараз розміщена в Прущу Гданському. Третьою базою АН-64Е, як було оголошено в серпні 2024 року, стане Швіднік поблизу Любліна, на сході Польщі. Раніше цей аеродром розглядався як місце дислокації багатоцільових гелікоптерів AW 149 – що видавалось логічним, оскільки саме тут знаходиться завод, де монтуються ці машини. Рішення про будівництво нової гелікоптерної бази ухвалили у 2023 році, а навесні 2024-го були підписані відповідні контракти.

 

Польські експерти припускають, що «Апачі» з Мальборка взаємодіятимуть з 16-ю механізованою дивізією, з Швідніка – з 18-ю, а з Іновроцлава – становитимуть оперативний резерв.


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818 

Ось, до речі, - свіжі придбання 😊 - 



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

Ерзац-ЗСУ? Мабуть, ні...