"Апачі" для Польщі: організація і дислокація
На тлі загальної тенденції до переоцінки ролі ударних гелікоптерів
(я вже писав про плани відмови від цього класу бойових машин в Японії та
Німеччині, скорочує замовлення на «Апачі» й Республіка Корея) дисонує позиція
Польщі: 13 серпня 2024 року ця країна замовила аж 96 гелікоптерів АН-64Е з терміном
поставки у 2028-2032 роках. У разі реалізації цього контракту вартістю 10
мільярдів доларів Польща стане власником другого за чисельністю у світі
(звісно, після США) парку «Апачів». А 27 лютого цього року підписано угоду про лізинг
восьми гелікоптерів AH-64D – вони будуть використовуватись Польщею для підготовки
льотного і наземного персоналу до надходження замовлених АН-64Е.
Яке ж місце в структурі сухопутних військ Польщі посядуть
«Апачі»? У 2022 році, ще до укладення контракту, коли тільки було оголошено про
вибір АН-64Е, повідомлялось, що першими отримає «Апачі» 18-та механізована
дивізія. Таке рішення могло означати початок переходу від централізованої
структури армійської авіації (в сухопутних військах Польщі усі гелікоптери
зосереджені у двох бригадах – 1-й авіації сухопутних військ і 25-й повітряної кавалерії)
до «американської» децентралізованої, з розподілом гелікоптерів по дивізіях. Однак
згодом було ухвалене рішення зосередити усі АН-64Е в 1-й бригаді авіації
сухопутних військ. Як на мене, такий варіант цілком раціональний з огляду на
порівняно невелику територію країни і відсутність у військово-політичного
керівництва Польщі «експедиційних» амбіцій – тобто, схильності до відправки
значних контингентів військ у віддалені країни на тривалий період.
1-ша бригада авіації сухопутних військ зараз об’єднує дві
бази – 49-ту і 56-ту – які раніше були полками бойових гелікоптерів. На
озброєння знаходились Мі-24Д/В (частину з яких передали Україні) і озброєні
варіанти Мі-2. Гелікоптерами АН-64Е передбачається укомплектувати три бази,
кожна з яких включатиме дві ескадрильї (за польською термінологією – ескадри)
по 16 машин.
За планом першою «Апачі» отримає 56-та база на аеродромі
Лятков (поблизу Іновроцлава, майже в центрі Польщі). Тут, до речі, знаходиться
і штаб 1-ї бригади. За нею надійде черга бази в Крулеві Мальборському поблизу
Мальборка, на півночі країни. Зараз це 22-га база тактичної авіації, озброєна
МіГ-29, але після зняття цих мисливців з озброєння її передадуть з повітряних
сил до сухопутних військ. До Мальборка переведуть персонал і обладнання 49-ї
бази, яка зараз розміщена в Прущу Гданському. Третьою базою АН-64Е, як було оголошено
в серпні 2024 року, стане Швіднік поблизу Любліна, на сході Польщі. Раніше цей
аеродром розглядався як місце дислокації багатоцільових гелікоптерів AW 149 – що видавалось логічним, оскільки саме тут знаходиться завод, де
монтуються ці машини. Рішення про будівництво нової гелікоптерної бази ухвалили
у 2023 році, а навесні 2024-го були підписані відповідні контракти.
Польські експерти припускають, що «Апачі» з Мальборка
взаємодіятимуть з 16-ю механізованою дивізією, з Швідніка – з 18-ю, а з
Іновроцлава – становитимуть оперативний резерв.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Ось, до речі, - свіжі придбання 😊 -
Коментарі
Дописати коментар