"Тигр-М"
В галузі бронетанкової техніки шишкостан назагал дуже консервативний – наприклад, той же БТР-82А, як ми вже говорили, є прямим нащадком БТР-60, спроєктованого 60 років тому. А от сьогоднішній «аналоховнєт» є винятком зі скрєпної традиції. Бронеавтомобіль «Тигр» (і його удосконалений варіант «Тигр-М») породжений не власними концепціями, а є результатом «нізкапаклонства пєрєд Западом». В совєцькій, а потім і в м-скальскій номенклатурі бронетанкового озброєння клас бронеавтомобілів був відсутній взагалі. А от на Заході розробка таких машин активізувалась ще у 80-ті роки минулого століття, коли армійська розвідка почала вередувати: дайте нам джип, тільки броньований! Так з’явився французький бронеавтомобільчик VBL, а американці почали бронювати свої «хамві» (які в нас неправильно називають «хаммерами»). В Італії в 90-ті роки почали випускати дуже популярний броньовичок IVECO Lince (до речі, він випускався і в немитій під назвою «Рись», але це окрема історія).
Практика
показала, що застосування бронеавтомобілів здатне суттєво знизити втрати
особового складу. Але коли це м-скальський генералітет переймався втратами
гарматного м’яса? Тож потреби в бронеавтомобілях він нє усматрівал... Чарівний
пендєль прийшов з Близького Сходу. Підприємці з ОАЕ наприкінці 90-х саме брались
до інвестування нафтодоларів у власну промисловість. Передставники однієї з
місцевих фірм прийшли на Горьковський автозавод і сказали: «Слюшай, дарагой! А
сдєлай-ка для нас бронєвічьок, чтоб нє хуже, чєм у італьянцев! А ми єго будєм
випускать!». «Гавно вапрос!» - відповіли козломорді мастєровиє. Словом, за
видані арабами 60 мільйонів доларів вони зварганили броньовик «Тигр», і вже в
2001 р. продемонстрували три його прототипи на виставці в ОАЕ. Однак результати
випробувань «Тигра» замовника не задовільнили. «Нє-нє, дальше ми самі!» -
сказали араби, і взялись допилювати напилком м-скальске іздєліє. Зрештою, в них
вийшов бронеавтомобіль «Німр», який випускається з 2005 р.
Ну а що ж
м-скалі? Першими «Тигром» зацікавились поліцаї, які отримали кілька машин для
дослідної експлуатації у 2002 р. З 2005 р. почався серійний випуск цих
броньовиків, а до нині виготовлено близько трьох тисяч «Тигрів» в різних
варіантах. Використовуються вони росгвардією, а також армією шишкостану – в
бригадах спеціального призначення і розвідувальних підрозділах.
У варіанті
«Тигр-М» цей броньовик важить понад 8 тонн і вміщає 9 осіб. Дизель
Ярославського заводу потужністю 300 к.с. може розігнати машину до 140 км/год –
ясна річ, по шосе. Озброєння складається з одного великокаліберного кулемета на
турелі. З 2020 р. в частини почали надходити «Тигри-М» з дистанційно керованим
модулем «Арбалет-ДМ», але трапляються вони вкрай рідко: з 86 броньовиків цього
типу, втрачених в Україні, лише шість мали такі модулі. Натомість, трапляються
й примітивні установки зі старими кулеметами ДШКМ (замість сучасніших
«Утьосів») і різного роду імпровізованими прикриттями для стрільця – на кшталт
дисків від борін.
У війні проти
України «Тигри» беруть участь з найперших днів – наприкінці лютого 2014 р. вони
з’явились у Криму (пам’ятаєте те відео з Сімферополя, де «Тигр» не міг в’їхати
на бродюр?). А за вісім років по тому свинособаки активно використовували
«Тигри-М» у авангардних загонах свої сил вторгнення. Чимало їх згоріло на
підступах до Харкова та інших українських міст – виявилось, що розрекламована
броня і низка «аналоховнєтських» рішень, спрямованих на підвищення живучості,
зовсім не захищають не тільки від гранат РПГ, але й від кулеметних куль. А три
десятки «Тигрів-М» змінили господарів – стали трофеями наших воїнів.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9


Коментарі
Дописати коментар