KSOT - важкий підводний дрон з Індонезії
30 жовтня індонезійська державна
суднобудівна компанія PT PAL Indonesia провела
випробування торпедної стрільби з прототипу автономного підводного човна,
відомого в самій Індонезії під назвою KSOT
(Kapal Selam Otomatis Tanpa Awak), у місті Сурабая, Східна Ява. До
2026 року планується, що 30 апаратів KSOT надійдуть на озброєння Командування підводних операцій ВМС Індонезії (TNI
AL).
Випробування розпочалося із
завантаження 324-мм легкої торпеди «Piranha»,
яку, за повідомленнями індонезійців, розробила компанія PT PAL, у торпедний апарат правого борту, змонтований
зовні на корпусі KSOT. Потім автономний підводний човен вийшов у море та
здійснив пуск торпеди.
Що ж таке – цей KSOT? Про цей проєкт стало відомо 2022 року. Тоді на презентаціях фігурував безпілотний підводний човен задовжки 25 метрів, водотоннажністю 228/262 т і максимальною швидкістю 12 вузлів.
Однак конструкція KSOT, представлена
цього року на виставці Indo Defence,
суттєво відрізняється від початкової концепції. Нова версія має більш компактний і обтічний корпус, а також щоглову систему. Підводний апарат має масу 37,28 т, довжину 15 м, ширину 2,2 м та осадку 1,85 м.
Він здатен рухатися зі швидкістю 5 вузлів у
крейсерському режимі та розвивати максимальну
швидкість 8 вузлів. Після завершення повного циклу розробки
KSOT матиме дальність дії до 6000 морських миль
і зможе занурюватися на глибину до 350 метрів.
Завдяки автономності до шести місяців апарат
придатний для тривалих місій і оснащується вбудованою системою
штучного інтелекту.
KSOT буде випускатися у трьох різних
конфігураціях: розвідувальній, одноразовій ударній (камікадзе) та варіанті з торпедним озброєнням. Варіант із торпедами
зможе нести дві торпеди.
Компанія
PT PAL заявила, що з огляду на складність проєкту вона працює у співпраці з невказаними партнерами. Попри це,
компанія стверджує, що рівень локалізації
виробництва KSOT перевищує 50%.
PT PAL заявила, що планує випустити 30 апаратів KSOT до 2026 року, і всі вони будуть експлуатуватися Командуванням підводних
операцій ВМС Індонезії (Koopskasel) для
моніторингу та захисту стратегічних морських «вузьких місць» Індонезії, зокрема
проток Ломбок і Сунда. Проте додаткової інформації щодо того, чи всі 30
апаратів будуть торпедними варіантами, не оприлюднено. З огляду на розміри та
концепцію застосування, KSOT також потенційно
може бути застосовуватись з борту більших кораблів – наприклад, десантних транспортів-доків,
які є у складі ВМС Індонезії.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783





Коментарі
Дописати коментар