Створення цього літака було зумовлене низькою ефективністю надзвукового однорежимного середнього бомбардувальника Ту-22 – прийнятий на озброєння у 1962 р., він дуже швидко перестав відповідати вимогам часу. Хоч позначення Ту-22М чітко вказує на наступність з попередньою конструкцією, насправді він став цілком новою машиною – спільним у Ту-22 і Ту-22М було лише тактичне призначення. Новий бомбардувальник отримав крило змінної стрілоподібності, що суттєво розширювало область його застосування. Проектування літака під індексом "145" почалось наприкінці 1964 р. За п’ять років, 30 серпня 1969 р., в повітря піднявся перший дослідний екземпляр Ту-22М0. До 1972 р. виготовили дев’ять літаків цієї модифікації. Вони обладнувались ТРДДФ НК-144-22, створеними на базі двигуна пасажирського надзвукового літака Ту-144 і використовувались лише для випробувань, а також підготовки екіпажів. Паралельно до кінця 1972 р. виготовили дев’ять літаків Ту-22М1, які відрізнялись зменшеною масою й уд
Коментарі
Дописати коментар