Legacy 600
Сьогодні в нашій рубриці – незвичний персонаж. Літак, який поставив масну крапку в житті маніяка і вбивці, патологічно жорстокого типа євгєнія прігожина, а разом з ним і ще кількох очільників організованого злочинного угруповання «Вагнер», має дивну для скрєпоносців назву – Legacy 600. Чому не Ту-, Іл- чи Як? Річ у тім, що ані в совдєпії, ані в нинішній немитій машини такого класу, популярно прозвані бізнес-джетами, ніколи не випускались. От і доводиться їх купувати за кордоном – у тому числі і в Бразилії (так-так – бо Legacy 600 є продуктом бразильської фірми EMBRAER).
Що ж таке
бізнес-джет? Це невеликий реактивний літак, здебільшого, двомоторний (лише в
лінійці французької фірми «Дассо» є тримоторні варіанти), здатний перевезти на
велику дальність у максимально комфортних умовах кількох пасажирів.
Бізнес-джети можуть проєктуватись «з нуля» або ж створюватись на базі звичайних
пасажирських літаків (наприклад, BBJ на основі широко відомого Боїнга 737, або ж ACJ на базі «Ербаса» А319). Ось цей другий шлях і призвів до
появи Legacy 600. В його основі – 37-місний реактивний лайнер ERJ-135
(вкорочений варіант 50-місного ERJ-145), який з’явився в другій половині 1990-х
років. Прототип Legacy 600 (перероблений з прототипа ERJ-135, який раніше був
прототипом ERJ-145 – доля літаків буває звивистою) вперше піднявся в повітря 31
березня 2001 р., а вже в лютому 2002-го почався серійний випуск. До 2019 р.
виготовили 288 літаків Legacy 600.
Legacy 600
обладнаний двома турбовентиляторними двигунами «Роллс-Ройс» АЕ3007 і може
перевозити до 13 пасажирів на дальність
Бразильський
бізнес-джет вважається достатньо надійним і міцним. 29 березня 2006 р. один з
Legacy 600 над північчю Бразилії зіткнувся з рейсовим Боїнгом 737. Боїнг
розбився, усі 154 пасажири і члени екіпажу загинули... А бізнес-джет,
незважаючи на серйозні пошкодження лівого крила і оперення, дотягнув до
найближчого аеродрому і успішно приземлився. Не дивно, що авіаційна служба
«Вагнера» вибрала саме ці машини (Legacy 600 в їхньому парку не один).
Як не дивно, але
літак, на якому здійснив останній політ прігожин – не новий, а
секонд-хендовський. Не по-пацанськи якось J Випущений цей екземпляр був у 2007 р., змінив
кількох власників зі Словенії, Австрії і Туреччини, поки у 2020 р. не потрапив
до «Вагнера».
Яка ж причина
призвела до крутого піке з висоти
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар