ЗВМ-2410 "Ухтиш"
Гусеничну «буханку» ви вже, мабуть, бачили – її фото
останнім часом з’являються в соцмережах, а «Мілітарний» присвятив їй статтю. Я
ж розповім про іншого покруча – гусеничного УАЗ-469, тобто транспортера
ЗВМ-2410 «Ухтиш» (за назвою якоїсь річки на ніжнєновгорочині), який принаймні з
початку цього року з’являється на фото у військових конфігураціях – хоча до
фронту ще, наскільки можна судити, не доїхав. Виробник – той самий, що й
гусеничної «буханки», ООО «Завод вєздєходних машин» з м. Завожск.
В основі конструкції всюдихода
лежить сталева рама-човен, на яку встановлено вкорочений кузов від УАЗа. Усі
вузли й агрегати трансмісії розміщені всередині цієї рами-човна. Гусениці
всюдихода мають по шість опорних котків із торсійною підвіскою та три
підтримувальні ролики. Ведуче колесо розташоване ззаду, а натяжне – спереду.
Самі гусеничні стрічки — металеві, огумовані, з еластичними гумовими розширювачами.
Керування гусеницями здійснюється за допомогою бортових фрикціонів.
Салон
«Ухтиша» не відрізняється від салону стандартного УАЗа, за винятком того, що
замість автомобільного керма встановлено спеціальний штурвал, а ліворуч від
нього розміщено манометр, який показує тиск у пневматичній магістралі, що керує
бортовими фрикціонами.
Середній тиск на ґрунт всюдихода
«Ухтиш» з повним завантаженням становить 0,125 кгс/см², що завдяки наявності
гусеничних стрічок з односторонньою жорсткістю та розвиненими ґрунтозачепами
забезпечує можливість руху по снігу глибиною до одного метра, будь-якому типу
вологого ґрунту та болоту з глибиною органічного шару до 0,5 метра. Конструкція
корпусу всюдихода-амфібії забезпечує запас плавучості не менше 25 % та кути
входу-виходу машини на воді до 20 %. Машина також обладнана кронштейном для
встановлення лебідки.
ЗВМ-2410 важить 2300 кг, а вантажопідйомність його становить
500 кг. Всюдихід може комплектуватись кількома типами бензинових двигунів, а
також дизельним ЗМЗ-514 (потужністю 113,5 к.с.). Однак дизельні «Ухтиші» майже
не випускались через малий обсяг виробництва ЗМЗ-514 (у 2023 р. його випуск
взагалі припинився через неможливість отримати імпортні комплектуючі). Основним
же є варіант з бензиновим двигуном ЗМЗ-409-10 (141 к.с.). Максимальна швидкість
на суходолі сягає 50 км/год, на воді – 4-5 км/год. Передбачена можливість
встановлення підвісного човнового мотора – в такій конфігурації машина може розігнатись
на воді до 10-12 км/год.
ЗВМ-2410 з’явився 2004 р. і, судячи з сайту
фірми-виробника, він уже не випускається. Не думаю, що виготовили більше
сотні-двох таких машин.
В січні 2025 р. демонструвався мілітаризований «Ухтиш» з
доволі непоганим протидроновим захистом і причепом-зенітною установкою зі
спареними кулеметами. А кілька днів тому з’явились фото іншого варіанту, з
набагато скромнішими протидроновими сітками і встановленою на причепі УБ-32 – 32-зарядною
авіаційною пусковою установкою 57-мм некерованих ракет С-5. Та я все ж думаю,
що коли «Ухтиш» таки потрапить на фронт, використовуватиметься він, головно,
для логістичних завдань.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар