ЗВМ-2410 "Ухтиш"

 


Гусеничну «буханку» ви вже, мабуть, бачили – її фото останнім часом з’являються в соцмережах, а «Мілітарний» присвятив їй статтю. Я ж розповім про іншого покруча – гусеничного УАЗ-469, тобто транспортера ЗВМ-2410 «Ухтиш» (за назвою якоїсь річки на ніжнєновгорочині), який принаймні з початку цього року з’являється на фото у військових конфігураціях – хоча до фронту ще, наскільки можна судити, не доїхав. Виробник – той самий, що й гусеничної «буханки», ООО «Завод вєздєходних машин» з м. Завожск.

 

В основі конструкції всюдихода лежить сталева рама-човен, на яку встановлено вкорочений кузов від УАЗа. Усі вузли й агрегати трансмісії розміщені всередині цієї рами-човна. Гусениці всюдихода мають по шість опорних котків із торсійною підвіскою та три підтримувальні ролики. Ведуче колесо розташоване ззаду, а натяжне – спереду. Самі гусеничні стрічки — металеві, огумовані, з еластичними гумовими розширювачами. Керування гусеницями здійснюється за допомогою бортових фрикціонів.

 

Салон «Ухтиша» не відрізняється від салону стандартного УАЗа, за винятком того, що замість автомобільного керма встановлено спеціальний штурвал, а ліворуч від нього розміщено манометр, який показує тиск у пневматичній магістралі, що керує бортовими фрикціонами.

 

Середній тиск на ґрунт всюдихода «Ухтиш» з повним завантаженням становить 0,125 кгс/см², що завдяки наявності гусеничних стрічок з односторонньою жорсткістю та розвиненими ґрунтозачепами забезпечує можливість руху по снігу глибиною до одного метра, будь-якому типу вологого ґрунту та болоту з глибиною органічного шару до 0,5 метра. Конструкція корпусу всюдихода-амфібії забезпечує запас плавучості не менше 25 % та кути входу-виходу машини на воді до 20 %. Машина також обладнана кронштейном для встановлення лебідки.

 

ЗВМ-2410 важить 2300 кг, а вантажопідйомність його становить 500 кг. Всюдихід може комплектуватись кількома типами бензинових двигунів, а також дизельним ЗМЗ-514 (потужністю 113,5 к.с.). Однак дизельні «Ухтиші» майже не випускались через малий обсяг виробництва ЗМЗ-514 (у 2023 р. його випуск взагалі припинився через неможливість отримати імпортні комплектуючі). Основним же є варіант з бензиновим двигуном ЗМЗ-409-10 (141 к.с.). Максимальна швидкість на суходолі сягає 50 км/год, на воді – 4-5 км/год. Передбачена можливість встановлення підвісного човнового мотора – в такій конфігурації машина може розігнатись на воді до 10-12 км/год.

 

ЗВМ-2410 з’явився 2004 р. і, судячи з сайту фірми-виробника, він уже не випускається. Не думаю, що виготовили більше сотні-двох таких машин.


 

В січні 2025 р. демонструвався мілітаризований «Ухтиш» з доволі непоганим протидроновим захистом і причепом-зенітною установкою зі спареними кулеметами. А кілька днів тому з’явились фото іншого варіанту, з набагато скромнішими протидроновими сітками і встановленою на причепі УБ-32 – 32-зарядною авіаційною пусковою установкою 57-мм некерованих ракет С-5. Та я все ж думаю, що коли «Ухтиш» таки потрапить на фронт, використовуватиметься він, головно, для логістичних завдань.


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"