"Капітан Ушаков" втомився...

 


Вчора, 9 серпня, лаптєногіє мастєровиє примудрились втопити просто біля причалу найновіше допоміжне судно свого ваєнна-марского флоту (власне, формально ще не прийняте до складу флоту) – буксир «Капітан Ушаков». Які асоціації викликає у нас слово «буксир»? Невеличке поворотке суденце, яке сновигає акваторією порту, допомагаючи маневрувати і швартуватись великим кораблям. Проте «Капітан Ушаков» належить до підкласу морських буксирів, здатних працювати у відкритому морі і виконувати широкий спектр завдань. Судна проєкту 23740, до якого й належить «Капітан Ушаков», призначені для морських буксирувань суден, плавучих об’єктів і споруд у кризі та на чистій воді, проводки суден в акваторії портів і постановки до причалу, ескортних операцій в морі; гасіння пожеж на плавучих і берегових об’єктах, гасіння пального, що горить на воді, зняття з мілини кораблів і суден. Проєкт має необмежений район плавання, а його корпус має льодове підсилення. Автономність за запасами провізії становить 30 діб. Швартовна тяга становить близько 80 т. Судно оснащене кормовим вертолітним майданчиком, а також гідравлічним краном вантажопідіймальністю 20 т (при вильоті стріли 13 м) з активною компенсацією хитавиці; воно може доставляти різноманітні вантажі загальною масою до 200 т.

 

Судна проєкту 23470 – досить великі: їхня довжина становить майже 70 м, ширина – 15 м, повна водотоннажність – 3400 т. Силова установка – дизель-електрична, три дизель-генератори по 2850 кВт і дві гвинторульові колонки (азіподи). Базовий проєкт, розроблений «Балтсудопроєктом», передбачав широке застосування комплектуючих з цивілізованого світу, що позначилось на термінах будівництва буксирів – вони дуже затяглися через необхідність імпартазамєщєнія.


 

Ваєнна-марской флот замовив сім буксирів проєкту 23470, які будуються Ярославскім суднобудівним заводом. Перший з них – «Сєрґєй Балк» - був закладений 2014 р. і увійшов до складу ОЗУ «ЧФ» в лютому 2020 р. – на три з гаком роки пізніше контрактного терміну. Майже три роки склало відставання від терміну для другого судна серії – «Андрєя Стєпанова», переданого Тіхаакєанскаму флоту в червні 2020-го. Третій буксир – «Капітан Найдєн» - був закладений 2016 р. і введений до складу ОЗУ «ЧФ» 31 серпня 2022-го.

 


Перші три буксири добудовувались в тимчасово окупованому Севастополі, на заводі «Персей». В жовтні 2022-го туди ж прибув для добудови четвертий – «Капітан Сєрґєєв». Але з огляду на те, що москалі сором’язливо називають «абстаятєльствамі ваєннаго врємєні», тобто, перманентну небезпеку з боку українських дронів, судно випробувань на Чорному морі не проходило. Натомість на ньому підняли цивільний прапор і в грудні 2023 р. через Чорноморські протоки і Суецький канал відправили до Хайшеньвея, якого москалі називають Владивостоком. Там «Капітан Сєрґєєв» знаходиться й зараз, досі не прийнятий флотом. Заводські бригади з Ярославля намагаються усунути численні вади, а в лютому 2025 р. суд постановив, що суднобудівний завод має сплатити міннападу ри-фи 187 мільйонів ржублів неустойки. Назагал історія типова – я нещодавно розповідав про проблеми з імпартазамєщєнієм на іншому тихоокеанському кораблі, «Пєтропавловскє-Камчатском».

 

Головний герой нашої оповіді – «Капітан Ушаков» - призначається для Сєвєрнаго флоту. Його заклали у 2017 р., спустили на воду в червні 2022-го, а в листопаді 2023-го внутрішніми водними шляхами притягли в санкт-лєнінбург, на Балтійський суднобудівний завод. Там ярославське підприємство орендувало причал для добудови буксира. Сам цей процес значно затягнувся. Вочевидь, буксиру це набридло, і ввечері 8 серпня він почав повільно хилитись на правий борт. Усі спроби мастєрових виправити ситуацію закінчились пшиком. Над ранок 9 серпня «Капітан Ушаков» остаточно перекинувся на правий бік і ліг на дно. Назагал ситуація анекдотична: новеньке судно просто біля причалу починає повільно набирати воду... Звідки береться вода – незрозуміло. Закрити двері у водонепроникних перегородках не змогли. Є версія, що ці двері взагалі не були змонтовані... І судно гордо тоне. Що характерно – на спеціалізованих довколафлотських форумах запорєбрікові «ікспьорди» повних ходом шукають український слід – «каму заплатілі хахли???»

 

Аварія «Капітана Ушакова» - це ще не втрата судна. Ймовірно, його вдасться підняти і відремонтувати. Ось тільки для Ярославського суднобудівного заводу це черговий крок до банкрутства. При цьому міннападу ри-фи продовжує співпрацю з ним – після «Капітана Ушакова» в Ярославлі заклали ще два буксири проєкту 23470, «Контр-адмірал Пінчук» і «Владімір Ковальов» (останній – 30 серпня 2024 р.). Лишається тільки вітати такий оптимізм, що призводить до непродуктивних витрат мільйонів і мільярдів ржублів з москальського військового бюджету.


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"