"Капітан Ушаков" втомився...
Вчора, 9 серпня, лаптєногіє мастєровиє примудрились
втопити просто біля причалу найновіше допоміжне судно свого ваєнна-марского
флоту (власне, формально ще не прийняте до складу флоту) – буксир «Капітан
Ушаков». Які асоціації викликає у нас слово «буксир»? Невеличке поворотке
суденце, яке сновигає акваторією порту, допомагаючи маневрувати і швартуватись
великим кораблям. Проте «Капітан Ушаков» належить до підкласу морських
буксирів, здатних працювати у відкритому морі і виконувати широкий спектр
завдань. Судна проєкту 23740, до якого й належить «Капітан Ушаков», призначені
для морських буксирувань суден, плавучих об’єктів і споруд у кризі та на чистій
воді, проводки суден в акваторії портів і постановки до причалу, ескортних
операцій в морі; гасіння пожеж на плавучих і берегових об’єктах, гасіння
пального, що горить на воді, зняття з мілини кораблів і суден. Проєкт має необмежений район плавання, а його корпус має льодове підсилення. Автономність за запасами провізії становить 30 діб. Швартовна тяга
становить близько 80 т. Судно оснащене кормовим вертолітним майданчиком, а
також гідравлічним краном вантажопідіймальністю 20 т (при вильоті стріли 13 м)
з активною компенсацією хитавиці; воно може доставляти різноманітні вантажі загальною масою до 200 т.
Судна проєкту 23470 – досить великі: їхня довжина
становить майже 70 м, ширина – 15 м, повна водотоннажність – 3400 т. Силова
установка – дизель-електрична, три дизель-генератори по 2850 кВт і дві
гвинторульові колонки (азіподи). Базовий проєкт, розроблений «Балтсудопроєктом»,
передбачав широке застосування комплектуючих з цивілізованого світу, що
позначилось на термінах будівництва буксирів – вони дуже затяглися через
необхідність імпартазамєщєнія.
Ваєнна-марской флот замовив сім буксирів проєкту 23470,
які будуються Ярославскім суднобудівним заводом. Перший з них – «Сєрґєй Балк» -
був закладений 2014 р. і увійшов до складу ОЗУ «ЧФ» в лютому 2020 р. – на три з
гаком роки пізніше контрактного терміну. Майже три роки склало відставання від
терміну для другого судна серії – «Андрєя Стєпанова», переданого Тіхаакєанскаму
флоту в червні 2020-го. Третій буксир – «Капітан Найдєн» - був закладений 2016
р. і введений до складу ОЗУ «ЧФ» 31 серпня 2022-го.
Перші три буксири добудовувались в тимчасово окупованому
Севастополі, на заводі «Персей». В жовтні 2022-го туди ж прибув для добудови
четвертий – «Капітан Сєрґєєв». Але з огляду на те, що москалі сором’язливо
називають «абстаятєльствамі ваєннаго врємєні», тобто, перманентну небезпеку з
боку українських дронів, судно випробувань на Чорному морі не проходило. Натомість
на ньому підняли цивільний прапор і в грудні 2023 р. через Чорноморські протоки
і Суецький канал відправили до Хайшеньвея, якого москалі називають Владивостоком.
Там «Капітан Сєрґєєв» знаходиться й зараз, досі не прийнятий флотом. Заводські
бригади з Ярославля намагаються усунути численні вади, а в лютому 2025 р. суд
постановив, що суднобудівний завод має сплатити міннападу ри-фи 187 мільйонів
ржублів неустойки. Назагал історія типова – я нещодавно розповідав про проблеми
з імпартазамєщєнієм на іншому тихоокеанському кораблі, «Пєтропавловскє-Камчатском».
Головний герой нашої оповіді – «Капітан Ушаков» - призначається
для Сєвєрнаго флоту. Його заклали у 2017 р., спустили на воду в червні 2022-го,
а в листопаді 2023-го внутрішніми водними шляхами притягли в санкт-лєнінбург,
на Балтійський суднобудівний завод. Там ярославське підприємство орендувало
причал для добудови буксира. Сам цей процес значно затягнувся. Вочевидь,
буксиру це набридло, і ввечері 8 серпня він почав повільно хилитись на правий
борт. Усі спроби мастєрових виправити ситуацію закінчились пшиком. Над ранок 9
серпня «Капітан Ушаков» остаточно перекинувся на правий бік і ліг на дно.
Назагал ситуація анекдотична: новеньке судно просто біля причалу починає
повільно набирати воду... Звідки береться вода – незрозуміло. Закрити двері у
водонепроникних перегородках не змогли. Є версія, що ці двері взагалі не були
змонтовані... І судно гордо тоне. Що характерно – на спеціалізованих
довколафлотських форумах запорєбрікові «ікспьорди» повних ходом шукають український
слід – «каму заплатілі хахли???»
Аварія «Капітана Ушакова» - це ще не втрата судна.
Ймовірно, його вдасться підняти і відремонтувати. Ось тільки для Ярославського
суднобудівного заводу це черговий крок до банкрутства. При цьому міннападу
ри-фи продовжує співпрацю з ним – після «Капітана Ушакова» в Ярославлі заклали
ще два буксири проєкту 23470, «Контр-адмірал Пінчук» і «Владімір Ковальов»
(останній – 30 серпня 2024 р.). Лишається тільки вітати такий оптимізм, що призводить
до непродуктивних витрат мільйонів і мільярдів ржублів з москальського
військового бюджету.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар