Про Олю - порт і пароплав
На Каспії Сили оборони України москальських суден ще не
топили. А сьогодні надійшло повідомлення про ураження суховантажа «Порт Оля-4»
- ну, ви вже знаєте: начебто атакувало 14 БпЛА, десять з них (за словами москалів)
збили, чотири уразили ціль...
Наскільки можна судити з фото, судно повністю не
затонуло, але машинне відділення однозначно залите. Цікаве місце, де
попрацювали наші безпілотники – це околиці порту Оля (в однойменному селі) на
річці Бахтемір, а точніше – на Волго-Каспійському каналі. Цей канал сполучає
глибоководну ділянку річки Бахтемір (головний рукав у дельті Волги) і
глибоководну частину Каспійського моря, проходячи через мілководну частину дельти
Волги. Саме завдяки Волго-Каспійському каналу морські судна з осадкою до 4,5 м
можуть заходити в Астрахань (до порту Оля можуть заходити судна з осадкою до
4,7 м). Ширина каналу становить 120 м. Суховантаж «Порт Оля-4» має осадку 4 м –
тобто, повністю затонути в каналі він і не може. Але сісти на дно,
перегородивши канал чи суттєво ускладнивши навігацію – цілком, враховуючи
пристойні габарити судна (довжина 123 м, ширина 16 м, дедвейт 5185 т).
Кілька слів про саме судно і
судновласника. Побудоване воно 2014 року в КНР – на корабельні ZHEJIANG HENGYU SHIPBUILDING в Чжоушані.
Раніше ходило під прапором Молдови. Зараз судно є власністю
підсанкційної російської морської судноплавної компанії ТОВ «МГ-Флот»
(попередня назва — ТОВ «Трансморфлот»). ТОВ «МГ-Флот» пов’язане з астраханським
бізнесменом Пашаєвим Джамалдіном Емірмагомедовичем, який вибудував свій бізнес
навколо торговельного порту Оля Астраханської області (володіє/контролює мережу
компаній, що працюють у порту Оля). Саме це місце пропонувалося як ключовий
логістичний хаб міжнародного транспортного коридору «Північ — Південь»,
створення та будівництво якого курував і контролював колишній прем’єр-міністр
росії Міхаіл Фрадков. Ключовим призначенням транспортного коридору була
торгівля з підсанкційним Іраном, який міг би імпортувати та експортувати товари
за маршрутом «Північ — Південь».
Компанії
Пашаєва залучені до російського експорту товарів військового призначення з 2021
року, уклали понад 200 угод щодо морських перевезень військових вантажів до
країн світу. Пашаєв і його компанії є невід’ємною частиною поточного постачання
товарів підсанкційному російському АТ «ОЕЗ ПВТ “Алабуга”» — одному з основних
заводів зі складання БПЛА за підтримки Ірану для потреб міністерства оборони
рф.
Судно «Порт Оля-4» регулярно курсувало Каспійським морем, транспортує вантажі між Іраном і росією. 10 вересня 2024
року США застосували санкції до судна як до власності підсанкційного ТОВ
«МГ-Флот». Враховуючи, що три дні тому «Порт Оля-4» зафіксували десь на широті
Баку, то йшло воно з Ірану і, ймовірно, везло черговий вантаж для Алабуги...
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар