Про Олю - порт і пароплав

 


На Каспії Сили оборони України москальських суден ще не топили. А сьогодні надійшло повідомлення про ураження суховантажа «Порт Оля-4» - ну, ви вже знаєте: начебто атакувало 14 БпЛА, десять з них (за словами москалів) збили, чотири уразили ціль...

 

Наскільки можна судити з фото, судно повністю не затонуло, але машинне відділення однозначно залите. Цікаве місце, де попрацювали наші безпілотники – це околиці порту Оля (в однойменному селі) на річці Бахтемір, а точніше – на Волго-Каспійському каналі. Цей канал сполучає глибоководну ділянку річки Бахтемір (головний рукав у дельті Волги) і глибоководну частину Каспійського моря, проходячи через мілководну частину дельти Волги. Саме завдяки Волго-Каспійському каналу морські судна з осадкою до 4,5 м можуть заходити в Астрахань (до порту Оля можуть заходити судна з осадкою до 4,7 м). Ширина каналу становить 120 м. Суховантаж «Порт Оля-4» має осадку 4 м – тобто, повністю затонути в каналі він і не може. Але сісти на дно, перегородивши канал чи суттєво ускладнивши навігацію – цілком, враховуючи пристойні габарити судна (довжина 123 м, ширина 16 м, дедвейт 5185 т).


 


Кілька слів про саме судно і судновласника. Побудоване воно 2014 року в КНР – на корабельні ZHEJIANG HENGYU SHIPBUILDING в Чжоушані. Раніше ходило під прапором Молдови. Зараз судно є власністю підсанкційної російської морської судноплавної компанії ТОВ «МГ-Флот» (попередня назва — ТОВ «Трансморфлот»). ТОВ «МГ-Флот» пов’язане з астраханським бізнесменом Пашаєвим Джамалдіном Емірмагомедовичем, який вибудував свій бізнес навколо торговельного порту Оля Астраханської області (володіє/контролює мережу компаній, що працюють у порту Оля). Саме це місце пропонувалося як ключовий логістичний хаб міжнародного транспортного коридору «Північ — Південь», створення та будівництво якого курував і контролював колишній прем’єр-міністр росії Міхаіл Фрадков. Ключовим призначенням транспортного коридору була торгівля з підсанкційним Іраном, який міг би імпортувати та експортувати товари за маршрутом «Північ — Південь».

 

Компанії Пашаєва залучені до російського експорту товарів військового призначення з 2021 року, уклали понад 200 угод щодо морських перевезень військових вантажів до країн світу. Пашаєв і його компанії є невід’ємною частиною поточного постачання товарів підсанкційному російському АТ «ОЕЗ ПВТ “Алабуга”» — одному з основних заводів зі складання БПЛА за підтримки Ірану для потреб міністерства оборони рф.

 

Судно «Порт Оля-4» регулярно курсувало Каспійським морем, транспортує вантажі між Іраном і росією. 10 вересня 2024 року США застосували санкції до судна як до власності підсанкційного ТОВ «МГ-Флот». Враховуючи, що три дні тому «Порт Оля-4» зафіксували десь на широті Баку, то йшло воно з Ірану і, ймовірно, везло черговий вантаж для Алабуги...


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"