Знай свого ворога: "Улан" і "Улан-2"

 

Спалений "Улан". Фото від 22.09.2025

Наш противник вже неодноразово демонстрував здатність адаптуватись до змін умов ведення бойових дій. Одна з вимог часу – наявність масових і порівняно простих транспортних засобів переднього краю. Ну, власне, вже не переднього краю, а кілл-зони завширшки десять і більше кілометрів. Потрібні маневренні, швидкі і високопрохідні транспортери, здатні доставляти боєприпаси, воду, продовольство і вивозити поранених. Проблема ця детальніше вже висвітлювалась, і її неможливо повністю закрити за рахунок волонтерських поставок джипів і різного роду саморобних баггі на базі «жигулів» чи «нив». На рубежі 2023-2024 рр. міннападу ри-фи закупило дві тисячі китайських мотовсюдиходів Aodes Desertcross 1000-3 – цивільних машин, свого роду гібридів баггі і гольф-кара. Наступним кроком стала спроба створити аналогічну машину на основі вузлів і агрегатів запорєбрікового виробництва. Так з’явився мотовсюдихід «Улан», вперше продемонстрований на шабаші «Армія-2024».

"Улан" на "Арміі-2024"
 

Машина побудована на вузлах «Ниви», включаючи передній і задній мости, двигун і трансмісію. «Улан» комплектується чотирициліндровим карбюраторним мотором ВАЗ-21214 робочим об’ємом 1,7 л і потужністю 85 к.с. Двоциліндровий двигун «Дезерткросса» має значно менший робочий об’єм (1 л), але порівняну потужність (87 к.с.). Перевага «нивівського» двигуна – більший крутний момент: 129 Нм при 4000 об/хв порівняно зі 101 Нм при 5500 об/хв у «китайця». Трансмісія – механічна п’ятиступінчаста, не така передова, як у «Дезерткросса» (з варіатором).


 

Габарити «Улана» - 3755х1885х1776 мм. Кліренс – 180 мм, і за цим показником він суттєво програє «Дезерткроссу» (310 мм). Машина може розганятись до 85 км/год, а запас ходу по шосе становить 320 км. Споряджена маса «Улана» - 620 кг, вантажопідйомність – 600 кг (удвічі більше, ніж у «китайця»).

Спосіб транспортування поранених
 

«Улан» побудований за схемою пікапа, з однорядною кабіною і вантажною платформою за нею. Додатково є багажник на капоті двигуна. Передбачена можливість перевезення двох пораненених на ношах, однак для цього треба зафіксувати задній борт у відкинутому положенні – інакше ноші не вміщаються по довжині. Можливе і встановлення озброєння – двох 7,62-мм кулеметів «Пєчєнєг» (саме в такій конфігурації «Улан» демонструвався на «Арміі-2024»). Конструктори продумали і таку деталь, як виведення живлення для станції РЕБ.


 

На фронті «Улани» з’явились не пізніше серпня цього року. Перші втрати таких мотовозів були зафіксовані 1 вересня, а станом на сьогодні в базі орикс зафіксовано 13 знищених «Уланів». Особливо цікава серія фото від 16 вересня, яка показує розгромлену російську колону, а в ній – щонайменше шість знищених «Уланів».

"Улан-2"
 

На початку жовтня на фронті з’явились мотовсюдиходи «Улан-2», концептуально аналогічні «Улану», але побудовані на шасі «Соболь» (у повнопривідному виконанні). Деталей стосовно комплектації цих машин наразі не публікувалось, але вже зафіксована втрата першого «Улана-2».

 

А назагал ситуація з «Уланом» виглядає достатньо цікавою. Кілька років тому за порєбріком вже створили транспортний засіб подібного класу – баггі «Сармат-2» з вантажопідйомністю 600 кг (стільки ж, як у «Улана»). Навіть виготовили серійну партію. Але потім конструкція еволюціонувала у важчий бронеавтомобіль «Сармат-3» (я про це розповідав з рік тому). І ось тепер – знову винайдення ровера...

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"