Ще одна "скринька з інструментами" - італійська
Днів десять тому я писав про початок будівництва новоготурецького протимінного корабля нової ґенерації, спроєктованого відповідно до
концепції «скриньки з інструментами». А вже надійшла інформація з Італії –
місцева суднобудівна компанія Intermarine (входить до приватної групи IMMSI) повідомила, що 25 вересня 2025 року
на її головній верфі в Сарцані
поблизу Спеції відбулася церемонія початку
ламінування корпусу, а отже — і початку будівництва головного протимінного
корабля нового покоління для ВМС Італії
за програмою New Generation Minehunter-Coastal (NGM/C, італійське позначення Cacciamine Nuova Generazione-Costieri — CNG-C).
26 липня 2024 року Управління
військово-морських озброєнь Генерального секретаріату оборони Італії та
Національне управління озброєнь Італії підписали контракт з компаніями Intermarine і Leonardo
на будівництво для ВМС Італії п’яти
перспективних протимінних кораблів нового покоління за програмою NGM/C (CNG-C).
Загальна вартість контракту становить 1,6 млрд євро,
включаючи постачання відповідного обладнання й озброєння, а також довгострокове
комплексне сервісне обслуговування. Опціон до контракту на суму 1 млрд євро передбачає можливість будівництва ще трьох
кораблів.
Цей
контракт став продовженням угоди 2021 року між Управлінням військово-морських
озброєнь та компанією Intermarine
на розробку проєкту перспективного мінно-трального корабля для ВМС Італії за
програмою CNG-C.
Будівництво всіх кораблів має здійснюватися на підприємстві Intermarine у Сарцані, а передача перших двох одиниць запланована на 2028 рік. Частка Intermarine у загальній вартості контракту становить 1,165 млрд євро (73%), а частка Leonardo — 435 млн євро (27%). Остання виступить постачальником інтегрованої автоматизованої системи бойового управління та управління протимінними діями SADOC 4, а також комплексів радіоелектронного та протимінного озброєння нового покоління.
Що ж
являтимуть собою італійські «скриньки з інструментами»? Протимінні кораблі CNG-C, відповідно до сучасних тенденцій, будуть досить
великими — із повною водотоннажністю близько 1300
тонн. Вони стануть носіями різноманітних дистанційно керованих
і автономних надводних та підводних платформ і апаратів для комплексного
виявлення та знищення мін.
Кораблі також матимуть розширені
можливості для проведення підводних робіт, зокрема на морському дні, з метою
контролю та захисту критично важливих підводних об’єктів інфраструктури
(кабелі, трубопроводи), а також виконання гідрографічних і гідрологічних
досліджень.
Так
само, як і італійські тральники-шукачі мін попередньої ґенерації (типів Lerici і Gaeta), нові кораблі матимуть суцільнокомпозитний корпус
зі склопластику, армованого скловолокном (GRP), що, ймовірно, зробить їх найбільшими у світі бойовими кораблями зі склопластиковими корпусами (до
них найбільшими були британські 60-метрові тральники Brecon і американські 57-метрові Osprey – останні, до речі, похідні від італійських Gaeta).
Довжина корпусу становитиме 63 м. Кораблі оснащуватимуться комбінованою
головною дизель-електричною енергетичною установкою з приводом
на два гвинтові рушії Фойта-Шнайдера та
двома додатковими підрулювальними пристроями.
Заявлена швидкість повного ходу невелика
навіть як для тральників – 13–14 вузлів.
Екіпаж корабля складатиме 50 осіб. Корабель
матиме вертолітний майданчик (ймовірно, для
використання безпілотних літальних апаратів) і буде озброєний двома новими 30-мм дистанційно керованими артилерійськими установками
Leonardo Lionfish 30 з новою автоматичною гарматою Leonardo X-GUN, а також двома
дистанційно керованими кулеметними установками.
Загалом
же Стратегічний план розвитку ВМС Італії на період 2019–2034 років
передбачає будівництво 12 мінно-тральних кораблів
для заміни тральників типів Lerici
і Gaeta. Окрім
восьми вже затверджених до будівництва «прибережних» тральщиків (Cacciamine Nuova Generazione-Costieri — CNG-C), до цієї
кількості входять також чотири морські («океанські») протимінні
кораблі нової ґенерації Cacciamine Nuova Generazione-Altura (CNG-A).
Про розвиток програми останніх наразі даних немає, але повідомлялося, що це має
бути збільшений варіант кораблів CNG-C. Очікується,
що тральники CNG-A матимуть
водотоннажність 2100 тонн, довжину 80 метрів, швидкість повного ходу до 18 вузлів і удвічі більшу дальність
плавання, ніж у CNG-C.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар