Ще одна "скринька з інструментами" - італійська

 


Днів десять тому я писав про початок будівництва новоготурецького протимінного корабля нової ґенерації, спроєктованого відповідно до концепції «скриньки з інструментами». А вже надійшла інформація з Італії – місцева суднобудівна компанія Intermarine (входить до приватної групи IMMSI) повідомила, що 25 вересня 2025 року на її головній верфі в Сарцані поблизу Спеції відбулася церемонія початку ламінування корпусу, а отже — і початку будівництва головного протимінного корабля нового покоління для ВМС Італії за програмою New Generation Minehunter-Coastal (NGM/C, італійське позначення Cacciamine Nuova Generazione-Costieri — CNG-C).




 

26 липня 2024 року Управління військово-морських озброєнь Генерального секретаріату оборони Італії та Національне управління озброєнь Італії підписали контракт з компаніями Intermarine і Leonardo на будівництво для ВМС Італії п’яти перспективних протимінних кораблів нового покоління за програмою NGM/C (CNG-C).
Загальна вартість контракту становить 1,6 млрд євро, включаючи постачання відповідного обладнання й озброєння, а також довгострокове комплексне сервісне обслуговування. Опціон до контракту на суму 1 млрд євро передбачає можливість будівництва ще трьох кораблів.

 

Цей контракт став продовженням угоди 2021 року між Управлінням військово-морських озброєнь та компанією Intermarine на розробку проєкту перспективного мінно-трального корабля для ВМС Італії за програмою CNG-C.


Будівництво всіх кораблів має здійснюватися на підприємстві Intermarine у Сарцані, а передача перших двох одиниць запланована на 2028 рік. Частка Intermarine у загальній вартості контракту становить 1,165 млрд євро (73%), а частка Leonardo435 млн євро (27%). Остання виступить постачальником інтегрованої автоматизованої системи бойового управління та управління протимінними діями SADOC 4, а також комплексів радіоелектронного та протимінного озброєння нового покоління.




 

Що ж являтимуть собою італійські «скриньки з інструментами»? Протимінні кораблі CNG-C, відповідно до сучасних тенденцій, будуть досить великими — із повною водотоннажністю близько 1300 тонн. Вони стануть носіями різноманітних дистанційно керованих і автономних надводних та підводних платформ і апаратів для комплексного виявлення та знищення мін.

 

Кораблі також матимуть розширені можливості для проведення підводних робіт, зокрема на морському дні, з метою контролю та захисту критично важливих підводних об’єктів інфраструктури (кабелі, трубопроводи), а також виконання гідрографічних і гідрологічних досліджень.


 

Так само, як і італійські тральники-шукачі мін попередньої ґенерації (типів Lerici і Gaeta), нові кораблі матимуть суцільнокомпозитний корпус зі склопластику, армованого скловолокном (GRP), що, ймовірно, зробить їх найбільшими у світі бойовими кораблями зі склопластиковими корпусами (до них найбільшими були британські 60-метрові тральники Brecon і американські 57-метрові Osprey – останні, до речі, похідні від італійських Gaeta).

 

Довжина корпусу становитиме 63 м. Кораблі оснащуватимуться комбінованою головною дизель-електричною енергетичною установкою з приводом на два гвинтові рушії Фойта-Шнайдера та двома додатковими підрулювальними пристроями.

 

Заявлена швидкість повного ходу невелика навіть як для тральників – 13–14 вузлів. Екіпаж корабля складатиме 50 осіб. Корабель матиме вертолітний майданчик (ймовірно, для використання безпілотних літальних апаратів) і буде озброєний двома новими 30-мм дистанційно керованими артилерійськими установками Leonardo Lionfish 30 з новою автоматичною гарматою Leonardo X-GUN, а також двома дистанційно керованими кулеметними установками.



 

Загалом же Стратегічний план розвитку ВМС Італії на період 2019–2034 років передбачає будівництво 12 мінно-тральних кораблів для заміни тральників типів Lerici і Gaeta. Окрім восьми вже затверджених до будівництва «прибережних» тральщиків (Cacciamine Nuova Generazione-Costieri — CNG-C), до цієї кількості входять також чотири морські («океанські») протимінні кораблі нової ґенерації Cacciamine Nuova Generazione-Altura (CNG-A). Про розвиток програми останніх наразі даних немає, але повідомлялося, що це має бути збільшений варіант кораблів CNG-C. Очікується, що тральники CNG-A матимуть водотоннажність 2100 тонн, довжину 80 метрів, швидкість повного ходу до 18 вузлів і удвічі більшу дальність плавання, ніж у CNG-C.


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"