Новини пасажирського імпартазамєщєнія: ТР-301
Що ви бачите на фото? Наче Ан-2, але
якийсь... урізаний, чи що? Дійсно, це перероблений (позбавлений нижнього крила)
і ремоторизований Ан-2, чергове творіння лаптєногих мастєрових, породжене
необхідністю продовжити життя цьому безсмертному літаку. Річ у тім, що
розрекламована заміна для Ан-2 – ЛМС-901 «Байкал» – все ніяк не доведуть до
належних кондицій (детальніше про це я писав тут і тут). От і доводиться
викручуватись, модернізуючи «кукурузники».
Літак, відомий під назвою ТР-301, є
продуктом компанії «Технорегіон» з Єйського району. Це полегшений на пів тонни
Ан-2, у якого знято нижнє крило, а верхнє підкріплено трубчастими підкосами. За
даними росавіації, щонайменше три Ан-2, перероблені «Технорегіоном» у
високоплани ТР-301, нині експлуатуються на авіаційних роботах запорєбріковими
авіакомпаніями («АСТ» і «Імпульс»), ще кілька перебувають у приватних
власників. Станом на травень 2023 року (останній офіційно опублікований період)
сертифікати льотної придатності мали дев’ять літаків ТР-301, тоді як у
державному реєстрі цивільних повітряних суден їх значилося ще більше — 16. При
цьому дев’ять машин були зареєстровані у варіанті зі штатним для Ан-2 поршневим
двигуном АШ-62ІР, а решта сім були ремоторизовані «Технорегіоном» на турбогвинтові
двигуни.
Шість
літаків оснастили чеським двигуном М601 від L-410 — вони отримали позначення
ТР-301ТВ. Ще на одному літаку — ТР-310твін — встановили два гелікоптерні
ГТД-350 від Мі-2, які працювали через спільний редуктор. Ця машина пройшла
випробування, але виявилася невдалою: бракувало потужності.
У
єйських «модернізаторів» Ан-2 існували й інші екзотичні варіанти ремоторизації
літака, наприклад, із двома «прокачаними» турбованими автомобільними двигунами
ЗМЗ-409 від «Газелі» та УАЗа, потужність яких планувалося підвищити зі 150 до
400 (!) к.с., а також навіть із форсованим дизелем від КамАЗа!
Однак
основним перспективним напрямом подальшого розвитку ТР-301 у «Технорегіоні»
нещодавно було визначено оснащення його турбогвинтовим двигуном на базі
гелікоптерного ТВ2-117. Для цього єйські «кулібіни» перетворили його на
одновальний ГТД, знявши вільну турбіну та приєднавши редуктор для приводу
трилопатевого гвинта діаметром 2,8 м безпосередньо до компресора! Таке
нетривіальне технічне рішення викликає серйозний скепсис у низки експертів, які
сумніваються у можливості отримати прийнятні характеристики зміненого таким
чином двигуна. У самому ж «Технорегіоні», який уже оформив патент на свою
турбогвинтову модифікацію ТВ2-117, вважають, що все має вдатися, і навіть попри
втрату приблизно 40% вихідної злітної потужності двигуна (з 1500 до приблизно
900 к.с.) після «позбавлення» його вільної турбіни, ТР-301/117 демонструватиме
характеристики кращі, ніж у ТР-301ТВ з його 720-сильним чеським М601, за доволі
«бюджетної» вартості такої модернізації завдяки доступності та низькій ціні
«вживаних» ТВ2-117.
Прототип літака ТР-301/117
(перероблений з Ан-2 випуску 1981 року), оснащеного переробленим ТВ2-117 (а
саме він показаний на фото) здійснив перший політ (тривалістю лише 10 хвилин) 1
жовтня. Що з цього вийде – побачимо. Але на звалищах за порєбріком достатньо як
літаків Ан-2, так і двигунів ТВ2-117. Тож незабаром можна очікувати серійного
(швидше за все – малосерійного) виробництва ТР-301/117.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 5168 7456 7352 6783
Коментарі
Дописати коментар