Новини пасажирського імпартазамєщєнія: ТР-301

 


Що ви бачите на фото? Наче Ан-2, але якийсь... урізаний, чи що? Дійсно, це перероблений (позбавлений нижнього крила) і ремоторизований Ан-2, чергове творіння лаптєногих мастєрових, породжене необхідністю продовжити життя цьому безсмертному літаку. Річ у тім, що розрекламована заміна для Ан-2 – ЛМС-901 «Байкал» – все ніяк не доведуть до належних кондицій (детальніше про це я писав тут і тут). От і доводиться викручуватись, модернізуючи «кукурузники».

 

Літак, відомий під назвою ТР-301, є продуктом компанії «Технорегіон» з Єйського району. Це полегшений на пів тонни Ан-2, у якого знято нижнє крило, а верхнє підкріплено трубчастими підкосами. За даними росавіації, щонайменше три Ан-2, перероблені «Технорегіоном» у високоплани ТР-301, нині експлуатуються на авіаційних роботах запорєбріковими авіакомпаніями («АСТ» і «Імпульс»), ще кілька перебувають у приватних власників. Станом на травень 2023 року (останній офіційно опублікований період) сертифікати льотної придатності мали дев’ять літаків ТР-301, тоді як у державному реєстрі цивільних повітряних суден їх значилося ще більше — 16. При цьому дев’ять машин були зареєстровані у варіанті зі штатним для Ан-2 поршневим двигуном АШ-62ІР, а решта сім були ремоторизовані «Технорегіоном» на турбогвинтові двигуни.

 

Шість літаків оснастили чеським двигуном М601 від L-410 — вони отримали позначення ТР-301ТВ. Ще на одному літаку — ТР-310твін — встановили два гелікоптерні ГТД-350 від Мі-2, які працювали через спільний редуктор. Ця машина пройшла випробування, але виявилася невдалою: бракувало потужності.

 

У єйських «модернізаторів» Ан-2 існували й інші екзотичні варіанти ремоторизації літака, наприклад, із двома «прокачаними» турбованими автомобільними двигунами ЗМЗ-409 від «Газелі» та УАЗа, потужність яких планувалося підвищити зі 150 до 400 (!) к.с., а також навіть із форсованим дизелем від КамАЗа!

 

Однак основним перспективним напрямом подальшого розвитку ТР-301 у «Технорегіоні» нещодавно було визначено оснащення його турбогвинтовим двигуном на базі гелікоптерного ТВ2-117. Для цього єйські «кулібіни» перетворили його на одновальний ГТД, знявши вільну турбіну та приєднавши редуктор для приводу трилопатевого гвинта діаметром 2,8 м безпосередньо до компресора! Таке нетривіальне технічне рішення викликає серйозний скепсис у низки експертів, які сумніваються у можливості отримати прийнятні характеристики зміненого таким чином двигуна. У самому ж «Технорегіоні», який уже оформив патент на свою турбогвинтову модифікацію ТВ2-117, вважають, що все має вдатися, і навіть попри втрату приблизно 40% вихідної злітної потужності двигуна (з 1500 до приблизно 900 к.с.) після «позбавлення» його вільної турбіни, ТР-301/117 демонструватиме характеристики кращі, ніж у ТР-301ТВ з його 720-сильним чеським М601, за доволі «бюджетної» вартості такої модернізації завдяки доступності та низькій ціні «вживаних» ТВ2-117.

 

Прототип літака ТР-301/117 (перероблений з Ан-2 випуску 1981 року), оснащеного переробленим ТВ2-117 (а саме він показаний на фото) здійснив перший політ (тривалістю лише 10 хвилин) 1 жовтня. Що з цього вийде – побачимо. Але на звалищах за порєбріком достатньо як літаків Ан-2, так і двигунів ТВ2-117. Тож незабаром можна очікувати серійного (швидше за все – малосерійного) виробництва ТР-301/117.


Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Війна очима наших ворогів: революція на полі бою

Війна очима нашого ворога: роль легких гаубиць на полі бою

РС-26 "Рубєж"