Нова жертва хаймарсників - "Ястрєб-АВ"
Напевно,
більшість наших читачів вже насолодились вчорашніми кадрами знищення чергового
аналоховнєта – радіолокаційного комплексу артилерійської розвідки 1К148
«Ястрєб-АВ». Особливої пікантності ситуції надає той факт, що комплекс був
знищений фактично в день прибуття на фронт – новини про появу «Ястрєба-АВ» в
зоні бойових дій і його анігіляцію розділяє заледве кілька годин. Тож що за
вундерваффе стало жертвою наших хаймарсників?
Коли ви почнете
гуглити назву вчорашньої жертви, то зустрінетесь з цікавою ситуацією –
інформації про «Ястрєб-АВ» практично немає. Навіть всезнаюча (ну добре -
«всезнаюча») вікіпедія досі не мала статті про цей дівайс. Але не міг же він
взятись з повітря? І якщо ми копнемо глибше, то таки докопаємось до коріння –
державного контракту з дуже довгим номером, укладеним між міністерством нападу
ри-фи і тульським ПАТ «Научно-праізводствєннає аб’єдінєніє «Стрєла» (входить в
концерн «Алмаз-Антей») ще в сиву давнину – у 2011 р. Контракт передбачав
створення дослідного зразка перспективного радіолокаційного комплексу розвідки
вогневих (стартових) позицій артилерії під шифром «Ястрєб-АВ». Козломорді
мастєровиє, як завжди, в строки не вклались, і за додатковими угодами ці строки
неодноразово продовжувались – останнє доповнення до контракту, яке вдалось
знайти, має № 8, було укладене 7 липня 2017 р. і передбачало продовження строку
створення комплексу до серпня 2018 р.
Восени 2019 р.
«Ястрєб-АВ» проходив спільні випробування – саме тоді з’являються перші фото
цього дівайсу на жовто-блакитному трейлері. Завершились випробування наприкінці
2021-го або на початку 2022 р. Влітку 2022-го «Ястрєб-АВ» демонстрували на
виставці «Армія-2022», причому на табличці біля цього експонату жодних
тактико-технічних даних не наводилось. Не опубліковані вони й досі. Тож про
параметри цього комплексу можна лише здогадуватись.
Комплекс 1К148
використовує чотиривісне повнопривідне шасі БАЗ-6910-025 виробництва Брянського
автозаводу – на відміну від комплексів попередньої ґенерації «Зоопарк-1/1М»,
які базуються на гусеничних шасі. «Ястрєб-АВ» має пласку антену великих
розмірів – ймовірно, активну фазовану антенну решітку, найсучаснішу схему
антени радарів (активна ФАР використовувалась вже на «Зоопарку-1М», взятому на
озброєння 2013 р.). Машина досить громіздка і примітна. Принцип роботи
комплексу не відрізняється від усіх аналогічних виробів. По суті, це
трикоординатний радар, призначений для виявлення повітряних цілей, але досить
специфічних: малогабаритних і швидких (артилерійських снарядів, мінометних мін,
снарядів РСЗВ). Це дозволяє визначити місце, звідки вилітають такі снаряди –
тобто, вогневу позицію. Враховуючи, що характеристики «Ястрєба-АВ», вочевидь,
ліпші від попередників (а «Зоопарк-1М» може засікати вогневі позиції гаубиць на
відстані до
І на завершення –
цитата одного з шишкостанців з приводу вчорашнього бойового епізоду: «Да, точно бьёт ( вот это и называется высокоточным
оружием, две ракеты. Вторая точно в яблочко) И нет многомиллионного комплекса,
который делали наверное не неделю. Вопос? Какой
додумался выводить в голое поле такую махину, без прикрытия ПВО. Д............
не обучаемые ! Да и сам комплекс огромный. Ещё додумались бы на БелАЗ 150
тонный установить. Совсем бы было не заметно. Обидная потеря на радость чубатым».
Дії HIMARS зі знищення «Ястрєба-АВ» на тимчасово окупованій Херсонщині
забезпечував безпілотник «Шарк» 140-го окремого розвідувального батальйону
морської піхоти, придбаний в рамках спільного проєкту з мережею АЗС ОККО. Тож
наші донати матеріалізуються в цілком реальні бойові досягнення.
Ну, а якщо ви вважаєте мою писанину гідною уваги та заохочення – може
трошки докинути на нові книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Коментарі
Дописати коментар