Довідник: Бе-12
Двомоторний протичовновий літак-амфібія проєктувався з 1956 р. Характерною зовнішньою рисою машини є крило типу «чайка», яке дозволяє підняти двигуни і повітряні гвинти на безпечну висоту над водою. Хвостове оперення – двокільове. Нижня частина фюзеляжу виготовлена у формі човна, а під кінцями крила встановлені стабілізуючі поплавці. Посадку на наземні аеродроми забезпечує тристійкове шасі із хвостовим колесом. Літак обладнаний турбогвинтовими двигунами АІ-20Д потужністю 5180 к.с. Екіпаж літака – чотири особи. На Бе-12 встановлена пошуково-прицільна система ППС-12, яка включає радіогідроакустичну систему «Баку», магнітометр АПМ-60Е з антеною у хвостовій балці, РЛС «Ініціатива-2Б» з антеною у носовому обтічнику та інше обладнання. Під час модернізації у другій половині 1970-х рр. літаки отримали нові магнітометри АПМ-73 і удосконалені радари «Ініціатива-2БН». У вантажному відсікові розташовується навантаження масою 1500 кг (максимально – до 3000 кг ): радіогідроакустичні буї різн