Публікації

Показано дописи з грудень, 2024

Автомобілі на рівні роти: погляд з-за порєбріка

Зображення
  Це колись було УАЗом Запорєбрікові фахівці активно узагальнюють досвід «спєциальнай ваєннай апєрациі». Деякі їхні роботи становлять інтерес і для нас. Сьогодні пропоную конспект статті з «Абарзєнія арміі і флота», присвяченої проблемі браку штатного автотранспорту на рівні взвод-рота. Думаю, ця проблема актуальна і для Сил оборони України...   В нинішніх штатах російської армії автомобілі в мотострілецьких і танкових ротах відсутні взагалі. Деяка кількість їх є в батальйоні, а основна ж маса – на рівні полка (бригади). У той же час перехід війни до позиційної стадії призвів до різкого зростання потреби в автомобілях на рівні взвод-рота. І мова тут йде не тільки (і не стільки) про в антажівки, скільки про легкі джипи і пікапи для перевезення особового складу, невеликих вантажів і важкого піхотного озброєння. Чому виникла потреба саме в таких машинах?   1. Статичність фронту призвела до достатньо масової практики рейдів невеликих підрозділів (відділення-взвод), як...

Що це було? Нова машина на базі БМП-3

Зображення
Учора запорєбрікові військові телеграм-оглядачі один попереду одного почали розносити по мережі пабєду – на короткому відеофрагменті вони помітили щось, схоже на БМП-3, але з винесеною установкою озброєння в дистанційно керованому модулі. Процитую: «Возможно, что это тот самый долгожданный БТР для перевозки пехоты на уже хорошо известной и отлаженной базе БМП-3, лишенной своего "шахид-набора" из 100-мм осколочно-фугасных снарядов в корпусе». Річ у тім, що БМП-3 має нє імєющій аналогов серед інших БМП комплекс озброєння, який включає 100-мм гармату. А боєукладка останньої («карусель» механізма заряджання) розташована просто в бойовому відділенні і ніяк не ізольована від особового складу. У випадку вдалого влучання і детонації боєкомплекту башта БМП-3 летить в космос, а особовий склад анігілює. Проблема ця настільки серйозна, що запорєбрікові екіпажі, йдучи в бій, часто взагалі не завантажують боєкомплект для 100-мм гармати, воліючи обходитись другою гарматою – 30-міліметровою....

"Мерлін-ВР" - рідкісний, але не унікальний

Зображення
Перший збитий "Мерлін-ВР" (червень 2022 р.) 27 листопада жертвою дрона-мисливця з бригади «Рубіж» Національної гвардії України став запорєбріковий безпілотник «Мерлін-ВР». Виріб не те, щоб унікальний, але доволі рідкісний – тож вартий розгляду в нашій рубриці.   Створений «Мерлін-ВР» в Смалєнску – в конторі з кучерявою назвою «научна-ісслєдаватєльскій інстітут саврємєнних тєлєкаммунікационних тєхналогій». Історія його створення в медіа висвітлена доволі скромно. Відомо, що ця контора свого часу проєктувала безпілотний авіаційний комплекс «Флібустьєр» з БпЛА «Мерлін-21». «Мерлін-ВР» же відрізняється суттєво збільшеною масою (як БпЛА, так і корисного навантаження), більшою стелею і тривалістю польоту. «Мерлін-ВР» комплектується гібридною силовою установкою – поршневий двигун і електромотор. Застосування останнього дозволяє зменшити шумність БпЛА над ціллю. За заявами розробників, «Мерлін-ВР» має стелю 5 км і може перебувати в повітрі до 10 годин. Маса корисного навантаження...

Машинки майора Сомертон-Рейнера

Зображення
Фолклендська війна показала нагальну потребу в легких транспортних засобах з високою прохідністю, здатних перекидатись повітряним шляхом (у тому числі гелікоптерами). Зрештою, це призвело до взяття на озброєння транспортера Supacat ATMP , але крім нього існували й альтернативні конструкції. Зокрема, серію транспортних засобів ESARCO створив майор Майкл Сомертон-Рейнер – як приватна ініціатива. У своїх машинах конструктор-аматор використовував готові компоненти позашляховиків Land Rover .   Першим варіантом став чотиривісний ESARCO 8×8, побудований з використанням вузлів Land Rover 110. Під час руху по дорозі друга роздавальна коробка від’єднувалася, і колісна формула ставала 8×4.   Ранні прототипи ESARCO 8×8 були амфібійними. Однак здатність плавати визнали необов’язковою, і машина перетворилося на більш звичайний транспортний засіб. Він міг долати рів завширшки 1 м, брід завглибшки до 80 см і рухатися по шосе зі швидкістю 60 миль/год (приблизно 97 км/год). Хара...