Публікації

Показано дописи з листопад, 2024

РС-26 "Рубєж"

Зображення
  За повідомленням командування Повітряних сил ЗС України, під час сьогоднішньої ракетної атаки лаптєногі вперше застосували «міжконтинентальну балістичну ракету», яку випустили по Дніпру. Це цілком узгоджується з запорєбріковим анонсом про намічене на сьогодні випробування ракети РС-26 «Рубєж». Тож що це «іздєліє»?   РС-26 «Рубєж» - ракета, заявлені характеристики якої (максимальна дальність 6000 км) підпадають під обмеження, встановлені Договором про ракети середньої і меншої дальності. Тобто, за цим договором така ракета взагалі не має права на існування. Але коли це козломорді зважали на міжнародні угоди?   Вважається, що проєктування РС-26 почалось у 2006 р. і йшло перевіреним шляхом: для створення цієї ракети взяли два ступеня триступінчатої МБР «Тополь». Пів століття тому в совдєпії такий підхід застосували для створення ракети середньої дальності РСД-10 «Піанєр», яка базується на двох ступенях МБР «Тємп-2С». Характерно, що розробник (Массковскій інстітут тєплатєхнікі) і

"Корсар" - загадковий БпЛА

Зображення
Сьогодні в нашій традиційній рубриці «аналоховнєт» - дуже рідкісний запорєбріковий безпілотник, який досі лише один раз ставав здобиччю. До того ж сталося це два роки тому – 9 листопада 2022 р. Мова йде про «Корсар» розробки КБ «Луч» з Рибінська. БпЛА цей приблизно удвічі легший від відомого «Форпоста» . Якщо останній – це копія ізраїльського «Сьорчера», то «Корсар» позиціонується як відповідник БпЛА RQ -7 «Шедоу».   Проєктування безпілотника БЛА МД (бєспілотний лєтатєльний аппарат малой дальності) почалось ще у 2009 р. Міністерство нападу ри-фи офіційно замовило розробку системи 2НЛ211 з БпЛА «Корсар» 30 липня 2012 р., а льотні випробування дрона почались у 2015 р. 9 травня 2018 р. «Корсар» вперше продемонстрували публіці – в Москві, під час параду пабєдабєсія. Того ж місяця міністерство нападу оголосило, що «Корсар» завершив державні випробування і буде виготовлятись серійно. Під це «Луч» побудував новий завод в Рибінську, розрахункова потужність якого становила 100 БпЛА на рік.

Наш арсенал: Групбат

Зображення
Учора було офіційно повідомлено про те, що 15-й окремий полк підтримки морської піхоти ВМС України отримав передані Швецією катери «Групбат» ( Gruppbåt – тобто «катер на відділення», часто використовується скорочена назва G-båt ). Про намір передати два десятки таких катерів уряд Швеції оголосив ще в лютому цього року – в пакеті з більшими «Стрідсбатами» . Поява таких катерів в підпорядкуванні саме морської піхоти – крок цілком логічний, бо за тактичною концепцію «Групбат» - це, власне, транспортний засіб для морської піхоти, відповідник бронетранспортера (ну, добре – не зовсім, бо катер неброньований), але для дій не на суходолі, а на воді. Фінляндські та шведські шхери – природне середовище існування таких катерів, а у нас вони придадуться в пониззі Дніпра, Буго-Дніпровському лимані та в прибережних водах Чорного моря.   «Групбат» - це виріб відомої фінської фірми Marine Alutech , відомий під фірмою назвою Watercat M 8. Проєктувався він на замовлення ВМС Швеції. Катер має нев

"Фєдєрал-42591"

Зображення
Сьогодні натрапив у фб на атмосферні фото трофею харківських тероборонців зі 127-ї бригади – хоч і не нового (ще з часів Слобожанського наступу 2022 року), але досить цікавого. І що характерно – машина досі на ходу й служить новим господарям. Це поліцейський бронеавтомобіль «Фєдєрал-42591», простіше кажучи – тривісна вантажівка «Урал-4320» з броньованою кабіною і встновленою в кузові броньованим модулем для перевезення особового складу. Модуль можна закрити штатним тентом на дугах, маскуючи призначення машини. Сама назва броньовика чітко вказує на його походження – «фєдєралами» називали окупаційні війська в Ічкерії та інших регіонах Північного Кавказу. Для них і знадобився відносно простий, але добре захищений бронеавтомобіль, здатний транспортувати особовий склад в районах з «підвищеною небезпекою».   Концептуально схожі броньовані вантажівки використовували ще американці у В’єтнамі. Лаптєного пішли їхніми слідами, створивши броньовик «Урал-Звєзда». «Фєдєрал-42591» - це його дальший р

Північнокорейські РСЗВ для путіна

Зображення
М1991 Учора з’явилась інформація про те, що КНДР, крім півсотні САУ «Коксан» М1989 , відправила до лапєстану ще й два десятки 240-мм РСЗВ М1991, відомих також як «Юче 100». Тож варто придивитись до цього північнокорейського аналога «Урагану» детальніше.   Як і для переважної більшості північнокорейських систем озброєння, справжня назва цієї РСЗВ невідома, а позначення надане американською розвідкою за роком, коли вперше була помічена ця система. Попередником М1991 є РСЗВ М1985 – відносно проста конструкція з дюжиною трубчастих напрямних калібру 240 мм, розташованих у два ряди і встановлених на шасі японської тривісної вантажівки «Ісудзу». Західні експерти часто називають першоджерелом для М1985 радянську РСЗВ БМ-24, однак на мою думку це не відповідає дійсності. Річ у тім, що БМ-24 використовує реактивні снаряди, які стабілізуються обертанням. Такі снаряди досить складно модифікувати для підвищення дальності – простим збільшенням довжини снаряду і, відповідно, порохового заряду дви

Переоцінка "Святого Джавеліна", або Як маніпулювати цифрами

Зображення
  8 листопада часопис «Форбс» опублікував статтю Девіда Гемблінга з клікбейтною назвою «Переоцінка Святого Джавеліна: розгромні цифри». Що ж написав цей трудівник пера?   Гемблінг підкреслює, що «Джавелін» разом з британським NLAW і українським ПТРК «Стугна-П» став однією з зірок російсько-української війни. Задуманий ще в роки холодної війни і взятий на озброєння армії США у 1996 р., «Джавелін» є втіленням нової (на той час) концепції боротьби з танками: протиставлення радянській/російській танковій армаді компактної високоточної зброї, побудованої з використанням найновіших досягнень мікропроцесорної техніки. Ракета, яка з групової зброї стала індивідуальною – «Джавелін» може обслуговуватись одним солдатом – і використовує принцип наведення «вистрілив-забув» виглядала ідеальним взірцем для протитанкової оборони. Тандемна кумулятивна бойова частина уражала танк в найбільш незахищеній проєкції – згори.   За даними концерну «Локхід-Мартін» (виробника «Джавеліна»), ця ракета в п

Автомат АН-94

Зображення
  Вам траплялись в реальному житті казкові персонажі? Так от, на фото – саме такий казковий персонаж, автомат АН-94. Виріб, довкола якого було дуже багато рекламного шуму в ліхіє 90-є, але який згодом тихенько зійшов зі сцени. Вже років 15 згадки про АН-94 не траплялися в ЗМІ, і я щиро був переконаний: вмер цей автомат природною смертю... Аж ось сьогодні (х)твітер приніс фото автоматів АН-94, зроблене лаптєногими бандитами десь на окупованій території України. Тож з’явилась нагода згадати про цей викидень запорєбрікової зброярської галузі.   Історія АН-94 почалась 1978 р., коли міністерство нападу совдєпії оголосило конкурс на створення автоматичної зброї, яка б перевершувала за бойовими якостями АК-74. Основною вимогою було підвищення ефективності стрільби, в тому числі з незручних положень: на ходу, з коліна, без упору. У результаті попереднього вивчення була прийнята для подальшої розробки схема зі зміщенням імпульсу відбою . Суть її полягає в тому, щоб затримати вплив відбою на

Вірменський "Тор" на Курщині

Зображення
  На цьому фото, зробленому в серпні 2024 р. в Курській області - ЗРК "Тор-М2КМ" в експортному виконанні на чотиривісному шасі КамАЗ. У такій конфігурації і в такому камуфляжі ці комплекси надходили з 2019 р. до Вірменії. Кількість замовлених ЗРК невідома, реаально вірмени отримали одну батарею (чотири бойові машини), яка використовувалась у війні 2020 р. і зазнала втрат - дві бойові машини знищені азербайджанськими ударними дронами Harop (ізраїльського виробництва). У 2023-2024 рр. уряд Вірменії неодноразово звинувачував лаптєстан в невиконанні контрактів і непоставці вже оплаченого озброєння - ймовірно, з цих партій і походить "курський" "Тор". "Тор-М2КМ" - це модульний варіант ЗРК "Тор-М2" (останній, зокрема, використовувався в боях в Україні в екзотичному арктичному виконанні - "Тор-М2ДТ"). Бойовий модуль є повністю автономним - тобто, має власне джерело електроживлення. Завдяки цьому "Тор-М2КМ" може використовув

Кулемет "тип 73"

Зображення
  Сьогодні на деяких запорєбрікових телеграм-каналах з’явились фото незвичних ручних кулеметів, схожих на суміш ПК і «Брена». Перше враження вас не підвело – цей зразок дійсно поєднав у собі риси чеської і совєтської конструкторських шкіл. Це ручний кулемет «тип 73», створений в КНДР на початку 70-х років минулого століття.   Проєктуючи кулемет, північнокорейські конструктори не стали мудрувати, а взяли за основу совєтський кулемет Калашнікова (ПК) і додали до нього дещо від чехословацького кулемета Вацлава Холека Vz.52 (кажуть, Кім Ір Сену дуууже подобалась чехословацька зброя).   З точки зору роботи автоматики, «тип 73» - це типовий Калашніков. Автоматика використовує енергію порохових газів, механізм подачі патронів зі стрічки працює відповідно: затворна група, йдучи назад, витягує набій з магазину (стрічки) і опускає його на лінію подачі, а, йдучи вперед після натискання на спусковий гачок, досилає набій у патронник. Деталі теж схожі, за винятком несуттєвих відмінностей.  

Дещо про безпеку польотів: Індія

Зображення
  Думаю, багато хто з моїх читачів учора бачили кадри падіння у пласкому штопорі чергового індійського МіГ-29. Вочевидь, у мисливця "здохли" обидва двигуни, і він буквально звалився на землю. Пілот катапультуватись не встиг... Сьогодні ж я натрапив на деяку цікаву інфографіку (в твітері   @someplaosint), до якої варто придивитись детальніше. Більшість бойових літаків, які експлуатуються ПС Індії упродовж останніх пів століття,  виготовлені місцевим концерном Hindustan Aeronautics Limited (HAL) - за іноземними ліцензіями або ж за власними проєктами. І перша картинка показує нам аварійність цих машин. Як бачимо, цифри є достатньо вражаючими, особливо для літаків випуску 70-90-х років минулого століття -  МіГ-21, МіГ-27 і "Ягуар". Що характерно - у цій трійці лідерів за втратами є як машини совєцького  походження, так і британсько-французький мисливець-бомбардувальник. Це наштовхує на думку про те, що причиною втрат є не стільки конструкційні вади, скільки криворукість