Публікації

Показано дописи з червень, 2020

Нова машина для американської піхоти

Зображення
Зовнішній вигляд цього транспортного засобу ніби натякає, що він призначений для SAS, "рейнджерів" чи ще якогось крутезного спецназу. Полегшений кузов, дуги безпеки, курява з-під коліс - романтика далеких рейдів тилами ворога :) Та ні - машинка призначена для звичайнісінької махри, піхоти, хоч і американської. У 2018 р. армія США оголосила конкурс на створення легкої двовісної повнопривідної машини Infantry Squad Vehicle (ISV), призначеної для збезпечення мобільності піхотних відділень. Відповідно до вимог, маса машини не повинна перевищувати 5000 фунтів (2270 кг), а габарити - дозволяти перевезення у вантажній кабіні гелікоптера СН-47 "Чинук" і на зовнішній підвісці UH-60 "Блек Хок". ISV повинна вміщати 9 солдат, а також служити платформою для монтажу різноманітного озброєння. В червні 2019 р. з кількох проектів військові відібрали три пропозиції - концерну  GM Defense і консорціумів Oshkosh Defense-Flyer Defense и SAIC-Polaris. Кожен з трьох учас

Стаття про "Кентаври"

Зображення
Стаття з жовтневого числа часопису Wojsko i Technika за 2018 рік.

IFPA - Міжнародна академія пілотів-винищувачів

Зображення
Цікава стаття майже 25-літньої давності - з січневого числа Air Forces Monthly за 1996 р. Про приватну Міжнародну академію пілотів-винищувачів (IFPA), яка функціонувала на аеродромі Кіровське і використовувала техніку ВПС України.

Е-300-А і Ан-12Б

Зображення
 Цікаве фото. Ан-12Б ВПС Єгипту з ТРД Е-300-А, підвішеним на місці лівого внутрішнього двигуна АІ-20. Товстун у цивільному, який затулив вуха, рятуючись від пронизливого свисту турбіни - Фердінанд Бранднер, австрієць за походженням, конструктор авіадвигунів. Під час Другої світової війни він працював на фірму "Юнкерс", а після війни, аж до 1954 р., примусово працював в СРСР. Що ж це за двигун і до чого тут Єгипет? Двигун Е-300-А проєктувався з 1960 р. для останнього винищувача Віллі Мессершмітта - надзвукового НА-300. Спочатку цей літак створювався для Іспанії, коли ж уряд Франко відмовився від реалізації проєкту, Мессершмітт запропонував свої послуги Насеру. НА-300 спочатку створювався під британський ТРД BOr.12, однак на початку 1960 р. фірма "Брістоль" припинила його розвиток. Спересердя Мессершмітт вирішив сам створити ТРД з потрібними параметрами (тяга на форсажі 47,09 кН, а в перспективі - 51,01 кН) - для чого і запросив Бранднера. Роботи велись в Єгипті,

Гортаючи старі часописи-5

Зображення
У довоєнний період статті на тему української військової авіації не надто часто потрапляли на сторінки зарубіжних часописів. Приводом найчастіше були великомасштабні (за українськими міками) навчання - як для цієї статті в листопадовому числі Air Іnternational за 2011 рік.

Скільки коштують сучасні винищувачі?

Зображення
8 липня 2019 року уряд Болгарії підписав чотири угоди щодо постачання ВПС країни  винищувачів F-16V (F-16C/D block 70). На відміну від сусідньої Румунії, яка обрала навіть не second, a third-hand - F-16A/B MLU з Португалії - Болгарія обрала нові літаки. Загалом це виправдано з огляду на проблеми румунів - їхні машини вже майже зрівнялись за ціною з новими. Загальна вартість болгарських контрактів становить 1,265 млрд. доларів - сума астрономічна для бюджету країни. Болгарам довелось суттєво зменшити (порівняно з попередніми планами) обсяг супутніх закупівель - засобів ураження, додаткового обладнання, послуг з підготовки персоналу, відмовитись від закупівлі устакування для передової авіабази (це означає, що в Болгарії для базування F-16V зможе використовуватись лише одна авіабаза). За ці гроші Болгарія отримає: - 8 літаків F-16V (шість одно- і два двомісних); - 1 запасний двигун F110 (замість двох); - 12 ракет малої дальності АІМ-9Х (замість 24-х); - 13 ракет середньої дальності