Публікації

Показано дописи з січень, 2024

Знай свого ворога: зі щоденника артилериста

Зображення
  Натрапив у твітері на витяги зі щоденника лаптєногого артилериста (з причіпної артилерії) – може, буде цікаво. Конспективно в перекладі на людську мову: - на вогневій позиції гаубицю вкопуємо. Це знижує мобільність, але підвищує точність стрільби: на слабких ґрунтах вже після першого пострілу збивається топоприв’язка; - дуже дошкуляє український контрбатарейний вогонь, особливо за даними «антіпкі» (радару AN/TPQ-53); - на ціль випускаємо максимум 3-5 снарядів. Якщо вогнем керує досвідчений офіцер-артилерист, цього цілком достатньо для ураження цілі; - для коригування вогню обов’язково застосовуються дрони; - вкрай небажано стріляти вночі – спалах пострілу видно здалека; - зафіксовані випадки смерті через застосування «балалайок» («Баофенгів») – їх слухає противник, засікаючи артилеристів за специфічним сленгом; - статутне ведення вогню побатарейно з поля не застосовується – тільки з лісу і тільки одиночними гарматами; - останні 500- 1000 м до позиції б/к підноситься

Війна в повітрі - жовтень-листопад 2023 р.

Зображення
 Великий огляд з грудневого числа Льотніцтва. З цікавіших моментів - врізка з детальним описом удару ATACMSами по аеродромах в Бердянську й Луганську, а також твердження про передачу Україні Польщею якоїсь кількості ракет до ЗРК С-200 Друзі, з а бажання - можете підтримати блог невеличким донатом:  https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9 Приватбанк - 4731 2196 4166 1818

Знай свого ворога: російські засоби повітряної розвідки

Зображення
Огляд з лютневого числа Air Forces Monthly, присвячений російським засобам повітряної розвідки  (пілотованим і безпілотним) та їх застосуванню проти України. Друзі, з а бажання - можете підтримати блог невеличким донатом:  https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9 Приватбанк - 4731 2196 4166 1818

Новий навчальний "МіГ"

Зображення
  Новий навчальний літак МіГ-УТС поки існує тільки у вигляді гарних малюночків Важливою складовою повітряних сил, поряд з бойовою авіацією, є авіація навчальна – сучасні і надійні навчальні літаки дозволяють готувати майбутніх пілотів, здатних ефективно використовувати можливості найновіших винищувачів чи бомбардувальників. Лаптєстан, здавалось би, вирішив це завдання – його навчальні авіаполки систематично переозброюються достатньо сучасними машинами Як-130 , які заміняють L-39С. До кінця 2022 р. ваздушна-касмічєскіє сіли отримали 120 таких літаків. І ось раптом в ЗМІ з’являються повідомлення про початок створення нового реактивного навчального літака, покликаного замінити... L -39 С ! Чому так сталось? Спробуємо розібратись.   В радянських ВПС L -39 С був єдиним типом навчального літака, на якому готували майбутніх пілотів бойової авіації. На ньому курсант здійснював перші вильоти – спочатку з інструктором, потім самостійно. З нього ж пересідав на навчально-бойові варіанти винищ

Російсько-українська війна ч. 20

Зображення
Черговий огляд Марціна Гавенди, охоплює події листопада і перших днів грудня 2023 р. Авіаційно-ракетні удари, ситуація на фронтах (Луганський, Донецький, Херсонський). Окремі розділи - про російські ДРГ на Сумщині і про наші удари по Криму.   Друзі, з а бажання - можете підтримати блог невеличким донатом:  https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9 Приватбанк - 4731 2196 4166 1818

П-35 чи 3М44? Стара "нова" зброя проти України

Зображення
Вчорашній інтернет приніс кілька фото, зроблених, вочевидь, на Півдні України, на яких видно уламки доволі великої крилатої ракети незвичної форми, яка раніше не траплялась на наших теренах. Якщо ви думали, що лаптєногі вже використали проти нас усі надбання свого арсеналу – то помилялись, у них ще багато антикваріату... Ймовірно, цього разу вони запустили протикорабельну ракету П-35 або її сучасніший варіант 3М44 – зовні їх розрізнити практично неможливо. Що ж це за виріб?   Упродовж майже усієї історії савєтского ваєнна-марского флота після Другої світової війни ключовим питанням, яке мало вирішуватись, була боротьба з американськими авіаносцями. У створення «протиавіаносних сил» інвестувались величезні кошти й інтелектуальні ресурси. Головним засобом їх ураження вважались ракети, причому достатньо далекобійні і швидкісні (надзвукові), щоб прорватись крізь потужну оборону авіаносного з’єднання, і достатньо потужні, щоб доставити до цілі важку бойову частину, здатну знищити або, п

"Пластун"

Зображення
  Перший знищений "Пластун-СН". Запорізька обл., 22 листопада 2023 р. Чого тільки не вигадають запорєбрікові, аби не будувати нормальні дороги... Сьогодні в нашій рубриці – одна з таких вигадок, транспортер «Пластун». Належить він до класу цивільних снігоболотоходів – тобто, машин, призначених для функціонування в природних умовах лаптєстану, в болотах. Такі машини здебільшого гусеничні (але не з «танковими» металевими гусеницями, а з легшими, гумовими або композитними). Вони відрізняються малим тиском на ґрунт і в багатьох випадках можуть плавати. В армії використовуються значно важчі снігоболотоходи – на кшталт ДТ-10 і ДТ-30 , які вже фігурували в нашій рубриці. Для цивільного ж ужитку потрібні і легкі транспортери. «Пластун» належить саме до таких.   Фігурант нашої розповіді створений компанією «Русскіє вєздєходи Пластун» з Санкт-Лєнінбурга. Заснували її порівняно недавно два бізнесмени казахського походження, в портфоліл яких – успішне доведення до банкрутства казахс

А-50 - унікальна здобич нашої ППО

Зображення
  Прижиттєве фото вчорашньої здобичі Вчорашній вечір не для одного українця перетворився у (майже) безсонну ніч. Винуваті були, як завжди в таких випадках, наші пальнуті на усю голову сусіди, хоч конкретна причина цього разу була приємною. Моніторячи інформаційний простір, ми намагались знайти відповідь на питання: «Шо, таки впав? Один? Чи обидва?» Тільки ранок приніс офіційне підтвердження: Сили оборони України знищили над Азовським морем два запорєбрікові літаки – А-50 та Іл-22М11. Іл-22М11 – це повітряний командний пункт, літак далеко не новий, але модернізований. Один аероплан цього типу вже завалили під час свого бунту вагінерівці. Цього ж разу Іл-22М11, на жаль, вдалось дотягнути до аеродрому – хоч і у достатньо поскубаному вигляді. А ось А-50 таки перетворився на субмарину. Зупинимось трошки детальніше на цьому надзвичайно цікавому і непростому літакові.   А-50 належить до літаків далекого радіолокаційного виявлення і управління (ДРЛВіУ) – достатньо ексклюзивного і високотех

А-10С для України? А чи потрібен він?

Зображення
Чи подобається вам А-10? Мені – так. Масивний, серйозний вигляд цього літака, його фірмове «брррртттт!» з 30-міліметрової семистволки – це просто не може залишити незворушним серце любителя авіації. Але... кар’єра штурмовика, породженого холодною війною, невпинно добігає до кінця... Чи зможе він ще послужити демократії? – власне, таке питання постає кожен раз, коли в ЗМІ чи соціяльних мережах з’являються чергові натяки про можливість передачі «Тандерболтів ІІ» Україні. Здебільшого, одразу ж лунають голоси: «Немає сенсу!!! Запорєбрікова ППО одразу ж усе позбиває!» Але чи все так однозначно? На мою думку – ні.   Поховати А-10 намагались вже кілька разів. Вперше – ще у другій половині 1980-х, коли поява в срср нових засобів армійської ППО (насамперед, ЗРК «Тор») наштовхнули американських військових на думку про «короткоживучість» «Тандерболта ІІ» над полем бою. Тоді його планували замінити А-16 – гіпотетичним штурмовим варіянтом «Файтінг Фалкона». Та гримнула «Буря в пустелі» - і лоша

Турецька авіація в полотнах

Зображення
А що я знайшов!!!  Р епродукції картин, присвячених ранньому етапу історії турецької авіації - від виникнення до війни за незалежність. Автор більшості картин, написаних у 2011 р. - Сіміон Стаматов, оригінали зберігаються у штабі Повітряних сил Туреччини. Виставлені були у  кутку фойє залу, де проходив ISAW-2014, в Академії ЗС Туреччини. Був я на тому симпозіумі в квітні 2014-го - майже десять років тому... Це полотно називається "Перший політ". Подія датована 26 квітня 1912 р. Ближній літак - REP, пілот - капітан Феза Бей, дальній - "Депердюссен", пілот - 2-й лейтенант Юсуф Кенан Бей. Перед літаками - члени Авіаційної комісії. "Перший турецький літак" - "Депердюссен", доставлений у Стамбул 15 березня 1912 р. "Повітряні операції у Балканських війнах". "Перший дальній переліт" - 24 жовтня 1913 р., Бабаєскі-Чорлу-Чаталка, тривав 3 год. 6 хв. "Переліт через Мармару" - 29 жовтня 1913 р. Літак "Блеріо", пілот ка