Публікації

Показано дописи з вересень, 2018

Дві заміточки про українську авіацію

Зображення
З жовтневого числа Air Forces Monthlt

Азовський гігант - паливозаправник ТЗ-90

Зображення
У 1987 р. на озброєння ВПС СРСР прийняли паливозаправник ТЗ-90 (він же АТЗ-90-8685). Унікальна конструкція складалась з мінського сідлового тягача МАЗ-74103 (з родини "Оплот") і двосекційного напівпричепа виробництва маріупольського заводу "Азовобщемаш". Останній складався з двох секцій ТЗ-60, тільки у передній секції резервуар був удвічі зменшений, а на вивільненому місці встановлений зчіпний вузол-"сідло". Загальна місткість становила 90 тис. л, а повна маса заправника сягала 140 т. Швидкість руху не перевищувал 30-40 км/год, але більше й не треба було - заправник призначався для експлуатації на аеродромах. Що цікаво - ТЗ-90 був аеротранспортабельний (він міг перевозитись літаком Ан-124). На жаль, кар'єра заправників ТЗ-90 виявилась короткою - надмірне навантаження на сідлову зчіпку і шасі тягача призвели до прискореного зносу. Замість нормативних 12 років ТЗ-90 відпрацювали максимум 5-7 років, і до середини 1990-х рр. були списані.

Російські Су-34

Зображення
Інформація щодо чисельності російських Су-34 У 2010-2013 рр. переозброєно дві ескадрильї 47-го мішаного АП (24 машини), у 2013-2016 рр. - три ескадрильї 559-го БАП. Обидві ці частини дислоковані неподалік кордону з Україною; 47-й полк має повернутись у Воронеж (аеродром Балтімор) у цьому році, після завершення ремонту злітно-посадкової смуги. Упродовж 2016-2017 рр. переозброєно дві ескадрильї 277-го БАП (аеродром Хурба, Комсомольськ-на-Амурі), а в березні 2018 р. перші Су-34 надійшли у 2-й мішаний авіаполк (аеродром Шагол, Челябінськ; до цього мав дві ескадрильї Су-24М СВП-24). Планується переозброїти також 98-й мішаний авіаполк у Мончегорську (Мурманська обл.; має одну розвідувальну ескадрилью Су-24МР; ймовірно, Су-34 надійдуть на озброєння нової бомбардувальної ескадрильї) та новий полк, який формується на базі 4-ї окремої розвідувальної ескадрильї в Шаталово (Смоленська обл.). Наявні контракти дозволять до кінця 2020 р. переозброїти на Су-34 загалом 10 ескадрилій. Однак для ус

Гаряче небо над Донбасом - стаття, присвячена пам'яті Владислава Волошина

Зображення
З вересневого числа Льотніцтва

Мі-8МСБ-В на виставці в Кельце

Зображення
На цьогорічній виставці в Кельце (Польща) демонструється озброєний варіант Мі-8МСБ-В. Машина обладнана турбовальними двигунами ТВ3-117ВМА-СБМ1В серії 4Е (номінальна потужність 1500 к.с., максимальна - 3000 к.с.). У носовій частині встановлена стабілізована оптоелектронна головка ПМ-ЛКТ виробництва "Фотоприлад" (створювалась в рамках програми модернізації Мі-24 для заміни прицілу 9С475). Інше спецобладнання - цифрова система керування зброєю СКЗ-8В і лазерний віддалемір-цілевказувач "Адрос" ФПМ-1КБ. Озброєння може включати 80-мм і 122-мм НАР, ПТКР РК-2В "Бар'єр-В" (дальність стрільби 7,5 км), контейнери з 7,62-мм і 12,7-мм кулеметами, 30-мм автоматичними гранатометами, 23-мм гарматами, вертолітну систему мінування МСВ-1. Мі-8МСБ-В належить світовий рекорд висоти польоту у своєму класі - 9150 м. Машина може оперувати з аеродромів, розташованих на висоті до 4300 м. "Мотор-Січ" привезла до Кельце ще одну модернізовану машину - М