Публікації

Показано дописи з березень, 2021

Агонія "Антонова"

Зображення
 Стаття з польського часоопису Wojsko i Technika 2/2021 Оновлення від 09.05.2021 - друга частина статті

Броньовий кулак з-над Вісли: танкові війська Польщі Anno Domini 2021

Зображення
  Станом на 1999 р. - момент вступу до НАТО - Польща мала 1717 танків (ліміт у 1730 машин, встановлений Договором про звичайні озброєння в Європі, був майже заповнений): - 116 РТ-91 "Тварди"; - 762 Т-72; - 560 Т-55АМ "Меріда"; - 279 немодернізованих Т-55. Практично усі вони були власного виробництва - заводу "Бумар-Лабенди" в м. Глівіце. РТ-91 - це "тюнінгований" варіант Т-72, а Т-55АМ "Меріда" - польський варіант модернізації Т-55 з системою керування вогнем "Меріда". Вступ до НАТО не зупинив процес скорочення Війська Польського. Не могло це оминути й танкові частини. До 2002 р. прискорено списали усі Т-55, у тому числі й "Меріди". У тому ж році завершилось постачання танків РТ-91. Загалом Військо Польске отримало 233 таких танки, але тільки 93 - "з нуля", а решту - переобладнані з Т-72. Пералельно пройшла реорганізація танкових батальйонів. З типово "радянських" по 31 танку (3 роти по 10 + танк

B-1B: продукт холодної війни, жертва локальних конфліктів

Зображення
 На початку 2021 р. ВПС США почали черговий етап виведення з бойового складу бомбардувальників В-1В "Лансер". Чому скорочують парк цих відносно нових літаків? Спробуємо розібратись. Але спочатку - трохи історії. У 1964 р. в США розпочались дослідження за програмою AMSA ( Advanced Manned Strategic Aircraft – "перспективний пілотований стратегічний літак"), яка передбачала створення бомбардувальника для заміни В-52. За шість років, у червні 1970 р., переможцем у конкурсі оголосили проект фірми "Роквелл" – чотиримоторний надзвуковий стратегічний бомбардувальник із крилом змінної геометрії. Із фірмою уклали угоду про будівництво чотирьох прототипів літака, який отримав позначення В-1. Постачання серійних літаків планувалось почати у 1979 р., а загальний обсяг випуску мав становити 240 екземплярів. Перший прототип В-1А вперше піднявся в повітря 24 грудня 1974 р. Однак у 1976 р. програма опинилась на межі закриття – американським фахівцям стало відомо про