Бронетранспортери "восьмисотої серії"
Отримавши
функціональний аналог БМП «Бредлі» - К21, армія Республіки Корея захотіла
отримати і власного «Страйкера». Так на озброєнні з’явились бронетранспортери
«восьмисотої серії».
Розробка сучасних
колісних бронетранспортерів у Республіці Корея розгорнулася на початку 2000-х
років. Займалися ними три провідні машинобудівні концерни. «Дусан» з 2003 року
розробляв БТР «Блек Фокс». У 2004 році почалася розробка бронетранспортера MPV
фірмою «Самсунг», а в 2005-му проєктування машини, яка спочатку називалася
«Скорпіон», почав «Хьонде Ротем». Всі три БТР проектувалися відразу у двох
варіантах – тривісному та чотиривісному, мали місткість 12 осіб та
комплектувалися двигунами потужністю близько 400 к.с. Рішення з приводу
створення двох варіантів зумовлювалося вимогами військових. На їхню думку,
тривісна машина мала виконувати завдання на менш небезпечних тилових ділянках
(наприклад, охорона баз чи супровід конвоїв), а краще захищена чотиривісна –
діяти безпосередньо на полі бою. Однак через низьку пріоритетність програми
розробка колісних БТР велася фірмами за власні кошти. Це негативно позначилося
термінах. Наприклад, «Хьонде Ротем» знадобилось п’ять років (2007-2011) для
виготовлення прототипів (тривісного KW1 та чотиривісного KW2), а 2012-го
почалися їх випробування. До 2014 року «Хьонде» виготовила по три прототипи
кожного з варіантів.
У травні 2016
року завершилися кваліфікаційні випробування, під час яких вироби «Хьонде»
перевершили конкурентів. БТР KW1 отримав армійське позначення К806, а KW2 –
К808. У жовтні того ж року було замовлено передсерійну партію (16 БТР обох
варіантів), постачання якої завершилося до кінця 2017 року. А наприкінці 2018
року розпочалося серійне виробництво, темп якого становить приблизно 100 машин
на рік. Початкове замовлення склало 600 екземплярів, у тому числі 100 К806 та
500 К808.
Для служби в тилу
Бронетранспортер
К806 має колісну формулу 6х6 (зі збільшеною відстанню між другою та третьою
осями). Корпус зварної зі сталевої броні, що забезпечує захист за стандартом
STANAG 4569 рівня 2. Це означає, що БТР захищає від бронебійно-запалювальних
куль калібром 7,62х39 мм, осколків 155-мм снарядів (при вибуху на відстані
Моторно-трансмісійне
відділення розташоване спереду праворуч. Ліворуч від нього знаходиться
відділення управління з робочим місцем механіка-водія. Над ним розташований
люк, що відкидається назад, з трьома перископами.
За
моторно-трансмісійним відділенням знаходиться робоче місце командира з вісьмома
перископами, встановленими по периметру люка. Над ним на турелі з ручним
приводом, захищеною бронещитками, встановлюється озброєння: 7,62-мм кулемет
К12, 12,7-мм К6 (М2НВ) або 40-мм автоматичний гранатомет К4. Додатком може бути
ще один кулемет К12, встановлений над люком десантного відділення кормової
частини машини. Опціонально можливе встановлення дистанційно керованого
стрілецького модуля фірми «Самсунг» з кулеметом або автоматичним гранатометом.
Цей модуль має телевізійну та тепловізійну камери, а також лазерний віддалеміром.
Діапазон кутів вертикального наведення становить від -20 до +60 °. Є також
повідомлення про плани озброєння частини К806 20-мм гарматами КМ39А3, які
раніше використовувались на винищувачах F-5E/F. Доповнюють озброєння БТР два
чотириствольні блоки 66-мм димових гранатометів.
У кормовій
частині БТР розташоване десантне відділення, яке вміщає дев'ять осіб.
Десантники розміщуються спиною до бортів на вибухозахищених сидіннях. Доступ у
десантне відділення здійснюється через рампу з гідроприводом. На випадок виходу
останнього з ладу в рампі є одностулкові двері. У даху десантного відділення
влаштовано три люки. Огляд десантникам забезпечують шість перископів: по два
вздовж бортів та кормової стінки десантного відділення
На прототипах KW1
встановлювався двигун потужністю 380 к.с., серійні К806 отримали більш потужний
шестициліндровий дизель НМС D-6HA. За 1800 об/хв він розвиває потужність 420 к.с.
Двигун має турбонаддув та інтеркулер. За допомогою зчеплення типу «флекс плейт»
двигун пов'язаний з гідрокінетичною трансмісією ZF 7HP902S. Автоматична коробка
передач забезпечує сім передач вперед і одну – назад.
При старті з
місця К806 за 6 секунд розганяється до 32 км/год. Максимальна швидкість шосе
становить 100 км/год. Керованими є дві передні осі, а мінімальний радіус
повороту становить
К806 є плаваючим.
Рух на плаву з максимальною швидкістю 8 км/год забезпечують два водометні
рушії, встановлені в кормовій частині корпусу. У передній частині корпусу є відкидний
хвилевідбивний щиток, що відкидається. За бажанням замовника можливе виготовлення
БТР у неплаваючому варіанті.
Головними
завданнями К806 є патрулювання, охорона об'єктів та конвоїв, участь в операціях
зі знешкодження диверсійних груп. Для вирішення таких завдань цілком достатнім
вважається озброєння з одного кулемета чи автоматичного гранатомета. Проте
фахівці «Хенде» розробили кілька варіантів К806 з посиленим озброєнням. Перший
з них – ACV (Armoured Combat Vehicle) – має отримати двомісну башту з 30-мм
гарматою «Бушмайстер» та 7,62-мм кулеметом. Другий – MGS (Mobile Gun System) –
озброюється 90-мм гарматою (боєкомплект 32 снаряди) та 7,62-мм кулеметом, також
у двомісній башті. MGS обладнано системою управління озброєння, що включає,
зокрема, комбінований (денний/нічний) приціл навідника DNRS.
Перспективи
закупівель варіантів ACV і MGS поки неясні, а ось третій спеціалізований
варіант – медично-евакуаційний – ймовірно, надходить до військ. Ця модифікація
К806 розрахована на транспортування до шести поранених, а її екіпаж складається
із чотирьох осіб: командира, водія та двох санітарів.
Для переднього
краю
Чотиривісний БТР
К808 відрізняється від К806 збільшеною довжиною корпусу та посиленим
бронезахистом. У лобовій проекції забезпечується захищеність за стандартом
STANAG 4569 рівня 4, тобто, від бронебійних куль калібру 14,5х114 мм і осколків
155-мм снарядів при розриві на дистанції
Компонування К808
відповідає тривісній машині, аналогічною є і місткість – два члени екіпажу
(командир та водій) та дев'ять десантників. Але на відміну від К806, у даху
десантного відділення є не три, а чотири люки. Силова установка обох
бронетранспортерів аналогічна. Як і К806, чотиривісна машина може плавати.
Озброєння
базового варіанта К808 не відрізняється від К806. А ось спектр різних носіїв
озброєння на чотиривісному шасі набагато ширший: окрім варіанта ACV (з такою ж баштою,
як на відповідному варіанті К806), пропонується машина вогневої підтримки
«Юпітер», самохідний ПТРК, ЗСУ та самохідний міномет.
Бойова машина «Юпітер»
належить до класу «колісних танків» на кшталт старого французького AMX-10RC чи сучаснішого японського «тип 16». Головне її озброєння – 120-мм гармата з
автоматом заряджання. Доповнює її спарений 7,62-мм кулемет. Екіпаж «колісного
танка» складається із трьох осіб. Характерно, що на дослідному зразку, вперше
продемонстрованому в 2013 році, збережена рампа в кормовій стінці корпусу, але
місткість десантного відділення складає всього дві особи.
У жовтні 2017
року був представлений проєкт самохідного ПТРК, достатньо простої конверсії
базового БТР: замість кулеметної турелі на ньому встановлено дистанційно
керований модуль з двома пусковими установками ПТУР «Хьонгун» і 30-мм гарматою.
Зенітна самохідна
установка AAGW (Anti-Aircraft Gun Wheeled) озброєна
двома 30-мм гарматами ККСВ, встановленими по боках башти. Ефективна похила
дальність вогню становить
Самохідний
міномет озброєний 120-мм мінометом, встановленим у десантному відділенні. Він
веде вогонь через двостулковий люк у даху. Ця самохідка забезпечена
супутниковою та інерційною навігаційними системами, а також балістичним
обчислювачем.
На базі К808 створена також командно-штабна машина зі збільшеною висотою корпусу.
Відповідно до
оголошених планів, вигтовлення шести сотень замовлених К806/К808 має
завершитись до кінця 2023 р. За даними довідника Military Balance, на початку 2023 р. армія Республіки Корея мала 276 БТР К806/808
і деяку кількість AAGW. Однак на нашу думку, загальна кількість поставлених машин «вісімсотої
серії» на той же час могла сягати півтисячі.
У червні 2022 р. машинам "вісімсотої серії" надали офіційні імена: БТР К806/808 назвали "Баекхо" ("Білий тигр"), а ЗСУ AARGW - "Чунхо" ("Небесний тигр").
Першим зарубіжним
покупцем БТР «восьмисотої серії» може стати Перу. 3 квітня 2023 р. було
оголошено про досягнення угоди про постачання К808 для армії цієї країни, однак
жодні кількісні параметри не оголошувались. Неофіційно ж спочатку називалась
цифра у 99 БТР на суму близько 190 млн. доларів. Однак вже 20 квітня стало
зрозуміло – це фальстарт. Того дня міністерство оборони Перу уповноважило
сухопутні війська до вибору колісного чотирвісного БТР, причому К808 є тільки
одним з восьми учасників конкурсу. Кількість же запланованих до закупівлі машин
становить лише 30 (на 60 млн. доларів). А в червні 2023 р. з’явились
повідомлення про переговори представників Польщі і Республіки Корея щодо
можливого створення БТР на базі К808 для Війська Польського.
Оновлення від 05.05.2024
Схоже, перуанці таки визначились. 2 травня з'явились повідомлення про перемогу К808 в тендері на новий колісний БТР для армії Перу. Наразі йдеться про 30 БТР на суму 60 мільйонів доларів - відповідний контракт має бути підписаний ще у цьому місяці. В перспективі ж обсяг замовлення може зрости до 120 екземплярів. Це перше експортне замовлення на південнокорейську колісну бронетехніку і перший продаж бронетехніки з Республіки Корея до Латинської Америки - хоч, наприклад, південнокорейські кораблі у флотах країн цього регіону вже не є рідкістю (я вже робив про це великий огляд).
|
К806 |
К808 |
Бойова маса, т |
16 |
20 |
Місткість, екіпаж+десант, чол. |
2+9 |
|
Озброєння |
7,62-мм або 12,7-мм кулемет, або ж 40-мм автоматичний гранатомет |
|
Розміри, мм: довжина висота (по дахові корпусу) ширина |
6600 2200 2700 |
7200 2200 2700 |
Потужність двигуна, к.с. |
420 |
|
Максимальна швидкість, км/год: по шосе на плаву |
100 8 |
|
Запас ходу, км |
800 |
800 |
Перешкоди, які долаються: ширина рову, м висота стінки, м підйом, град. |
1,5 0,5 30 |
2 0,5 30 |
Шановні читачі,
якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар