Наш арсенал: БТР-60М "Хорунжий"

 

БТР "Хорунжий" з модулем SARP KPVT

Сьогодні з’явилось повідомлення про те, що Міністерство оборони України кодифікувало (тобто, надало код НАТО) черговий український бронетранспортер – БТР-60М «Хорунжий», виробництва НВО «Практика» (відомого, зокрема, своїми бронеавтомобілями «Козак»).

 

Машина ця має вже певну історію – відома вона, принаймні, з 2021 р. «Хорунжий» позиціонується як модернізація БТР-60 (на що виразно натякає позначення БТР-60М). Але я (одразу підкреслю – знайомий з «Хорунжим» тільки за фото) не можу зрозуміти, ЩО ж в БТР-60М лишилось від базового БТР-60 (ймовірно, БТР-60ПБ). Кузов цілком новий, зі зміненим розміщенням моторно-трансмісійного відділення (перенесене з кормової частини корпусу в праву передню). Завдяки цьому бронетранспортер позбувся спадкової вади усієї родини починаючи від БТР-60 і закінчуючи БТР-90: нікудишньої ергономіки. Тепер десант для входу/виходу з машини користується зручною рампою – як на західних машинах і українському БТР-4. Крім того, збільшена й висота корпусу, що теж позитивно позначилось на ергономіці. Спарена установка антикварних карбюраторних двигунів ГАЗ-49Б замінена дизелем Deutz потужністю 210 к.с. Це потягло за собою заміну трансмісії, в якій з’явилась сучасна шестиступінчата автоматична коробка передач Allison. Від БТР-60 могли залишитись, хіба що, мости – але й це неточно.

 

Броньовий захист відповідає класу ПЗСА-4, тобто рівню 1 стандарту STANAG 4569. Це забезпечує захист від звичайних (не бронебійних) куль калібрів 5,45, 5,56 і 7,62 мм на дистанції 30 м і більше, а також від осколків 155-мм снарядів при вибухові на відстані не менше 100 м. Це не надто високий рівень захисту. Але завдяки цьому БТР-60М вийшов досить легким – споряджена маса його становить 10800 кг (за даними розробника; ймовірно, це маса «голого» шасі, без бойового модуля).

Огляд "Хорунжого" у варіанті КШМ
 

Прототип «Хорунжого» у жовтні 2021 р. демонструвався в Києві на виставці «Цифрове майбутнє армії» у конфігурації командно-штабної машини. На ньому була встановлена башта з телескопічною антенною щоглою, схожа на башту БМП-1КШ. Але вже в середині листопада цей же прототип (бортовий номер «240») випробовувався на полігоні з турецьким бойовим модулем SARP KPVT, озброєним 14,5-мм кулеметом КПВТ. Рішення, як на мене, сумнівне з огляду на порівняно невисоку надійність КПВТ і брак допоміжного озброєння. Є ж модулі SARP Dual, які передбачають монтаж одиниць озброєння (кулеметів калібрів 12,7 і 7,62 мм, або ж 40-мм автоматичного гранатомета і 7,62-мм кулемета) і встановлюються на українській бронетехніці – бронеавтомобілях «Козак-2М1» чи транспортерах МТ-ЛБ.

 

БТР "Хорунжий" з модулем SARP KPVT і бронеавтомобіль "Козак-2М1" з модулем SARP Dual

18 лютого 2023 р. «Хорунжий» вперше «засвітився» на фронті. Екземпляр, який потрапив на коротке відео, відрізняється від першого прототипу деякими деталями конструкції корпусу, браком відеокамер колового огляду тощо. Озброєний він кулеметом на турелі з ручним приводм і захистом типу «корона» - такій само, як і на багатьох «Козаках». Відтоді жодної інформації про бойове застосування БТР-60М не публікувалось.

 

"Хорунжий" на фронті...
...і нарізка кадрів з цього відео

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"