"Буран"




 




Днями з’явились фото затрофеєного нашою 61-ю ОМБр російського бронеавтомобіля «Буран» ASV. Машина достатньо рідкісна і цікава. Так само, як розглянутий нами раніше «ВПК-Урал», «Буран» формально не є військовим бронеавтомобілем – він створювався як приватна ініціатива і постачався найрізноманітнішим споживачам – від енергетиків Бєлгородської області до московського метрополітену (навіщо метрополітену власний броньовик – не питайте, сам не розумію). Що ж це за машина?

 

«Буран» створений компанією RIDA з Нижнього Новгорода. Раніше вона була відома як «Ніжегородскоє авіационноє общество», але з авіацією у неї стосунки не склались, тож компанія переключилась на більш приземлені справи. Конструкція «Бурана» базується на двох основних принципах – використання готового шасі і модульність. За основу взяли вантажівку ГАЗ-3308 «Садко», яка позиціонувалась як замінник ГАЗ-66, але так і не набула особливого поширення. Броньовик обладнаний дизельним двигуном серії ЯМЗ-534, один з представників якої (потужністю 136 к.с.) встановлюється і на вантажівці. А ось на «Бурані» використали варіант ЯМЗ-53442 потужністю 210 к.с. Коробка передач – на бажання замовника, механічна або автоматична. Бронювання заявлене по рівню 2 STANAG 4569 – тобто, витримує влучання бронебйної кулі 7,62х39 мм з відстані 30 м.

 


Основою є платформа «Буран» СС (Chassis Cab – «шасі й кабіна») з однорядною дводверною кабіною. На цю платформу можна встановити один з модулів, завдяки чому отримуються варіанти:


ASV броньований пікап з чотиридверною кабіною


 

АРС5 – п’ятимісний бронетранспортер з чотиридверною кабіною


 

АРС6 – шестимісний бронетранспортер з шестидверною кабіною


 

АРС10 – десятимісний бронетранспортер з шестидверною кабіною


 

AМEV – медико-евакуаційна машина (вміщає чотирьох поранених на ношах і двох медиків)


 

Cargo – вантажівка з броньованою кабіною

 

Перші взірці «Бурана» з'явились у 2017 р. З 2019 р. машина випускається за ліцензією в Білорусії під назвою «Асілак» - з менш потужним (150 к.с.) двигуном ЯМЗ-53444, а з 2021 р. – у Вірменії як «Лусан». В обох випадках обсяг виробництва, ймовірно, невеликий, і навряд чи перевищує півсотні екземплярів.

 

За габаритами «Буран» приблизно відповідає «Тигров», але на відміну від нього має не несучий корпус, а рамне шасі (про недоліки рамної конструкції для бронеавтомобіля я вже писав неодноразов, та все ж згадаю: збільшення маси машини та її висоти). До тогож, «Тигр» переважає «Бурана» за прохідністю і захищеністю. Ну, і як «цивільна» машина, він не має навіть турелі під озброєння.

 

У російських військових «Буран» зацікавленості не викликав. Натомість якась кількість таких броньовиків у варіанті АРС6 (а, можливо, взагалі одиничний екземпляр) була придбана для кадировського 141-го спеціального моторизованого полку. В його складі «Буран» «засвітився» на початку квітня 2022 р. в боях за Маріуполь, але після цього ніде не з'являвся. У 2022 р. машини у варіанті ASV були закуплені для енергетиків Бєлгородської області. Ймовірно, саме одна з них і стала українським трофеєм - тим більше, що і камуфляж аналогічний.


 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Приватбанк: 4731 2196 4166 1818

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"Ладога"

Довідник: Ту-22М

А-222 "Бєрєг"