"Буран"
Днями з’явились фото затрофеєного нашою 61-ю ОМБр
російського бронеавтомобіля «Буран» ASV. Машина достатньо
рідкісна і цікава. Так само, як розглянутий нами раніше «ВПК-Урал», «Буран»
формально не є військовим бронеавтомобілем – він створювався як приватна
ініціатива і постачався найрізноманітнішим споживачам – від енергетиків Бєлгородської
області до московського метрополітену (навіщо метрополітену власний броньовик –
не питайте, сам не розумію). Що ж це за машина?
«Буран» створений компанією RIDA з Нижнього Новгорода. Раніше вона була відома як «Ніжегородскоє
авіационноє общество», але з авіацією у неї стосунки не склались, тож компанія
переключилась на більш приземлені справи. Конструкція «Бурана» базується на
двох основних принципах – використання готового шасі і модульність. За основу
взяли вантажівку ГАЗ-3308 «Садко», яка позиціонувалась як замінник ГАЗ-66, але
так і не набула особливого поширення. Броньовик обладнаний дизельним двигуном серії
ЯМЗ-534, один з представників якої (потужністю 136 к.с.) встановлюється і на
вантажівці. А ось на «Бурані» використали варіант ЯМЗ-53442 потужністю 210 к.с.
Коробка передач – на бажання замовника, механічна або автоматична. Бронювання
заявлене по рівню 2 STANAG 4569 – тобто, витримує влучання
бронебйної кулі 7,62х39 мм з відстані 30 м.
Основою є платформа «Буран» СС (Chassis Cab – «шасі й кабіна») з однорядною дводверною кабіною. На цю
платформу можна встановити один з модулів, завдяки чому отримуються варіанти:
ASV – броньований пікап з чотиридверною кабіною
АРС5 – п’ятимісний бронетранспортер з чотиридверною
кабіною
АРС6 – шестимісний бронетранспортер з шестидверною
кабіною
АРС10 – десятимісний бронетранспортер з шестидверною
кабіною
AМEV – медико-евакуаційна машина (вміщає чотирьох поранених на
ношах і двох медиків)
Cargo – вантажівка з броньованою кабіною
Перші взірці «Бурана» з'явились у
2017 р. З 2019 р. машина випускається за ліцензією в Білорусії під назвою «Асілак»
- з менш потужним (150 к.с.) двигуном ЯМЗ-53444, а з 2021 р. – у Вірменії як «Лусан».
В обох випадках обсяг виробництва, ймовірно, невеликий, і навряд чи перевищує
півсотні екземплярів.
За габаритами «Буран» приблизно
відповідає «Тигров», але на відміну від нього має не несучий корпус, а рамне
шасі (про недоліки рамної конструкції для бронеавтомобіля я вже писав
неодноразов, та все ж згадаю: збільшення маси машини та її висоти). До тогож, «Тигр» переважає «Бурана» за прохідністю і захищеністю. Ну, і як «цивільна» машина, він не має навіть турелі під озброєння.
У російських військових «Буран»
зацікавленості не викликав. Натомість якась кількість таких броньовиків у
варіанті АРС6 (а, можливо, взагалі одиничний екземпляр) була придбана для
кадировського 141-го спеціального моторизованого полку. В його складі «Буран» «засвітився»
на початку квітня 2022 р. в боях за Маріуполь, але після цього ніде не
з'являвся. У 2022 р. машини у варіанті ASV були закуплені для енергетиків Бєлгородської області.
Ймовірно, саме одна з них і стала українським трофеєм - тим більше, що і камуфляж аналогічний.
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Коментарі
Дописати коментар